Interval ruitenwisser defect
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 27 november 2006 03:16 PM

mijn broer heeft een ax gekocht, een Axion, 1.0 met 1.4 blok erin gelepeld, ziet er niet uit, loopt als hel, lol.

Jaar apk en 500 euro armer. Maar, de interval van de ruitenwisser doet het niet. Ik verdenk zelf het relais, maar waar zit dat bij een AX?

En, als er mensen zijn met interval problemen ervaring, waar zou het anders evt. aan kunnen liggen??

Greatnix Spookeend

Profiel  
 
Lobber
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 27 november 2006 04:17 PM
  [ # 1 ]

Een AXION is type 1

Maar er zijn vele axen (vooral simpele type 1’s) geleverd zonder interval! Ga dus eerst even na of er wel interval op zit Laughing

Als je ‘t stokje een stukje omhoog duwt; gaat hij dan meteen wissen in de langzame stand?—> geen interval!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 27 november 2006 07:13 PM
  [ # 2 ]

Op mijn 1.0E zit ook geen interval,slechts een langzame en een snelle stand.
Je kunt,door het hendeltje naar boven te drukken,de wissers ook eenmalig over de ruit laten gaan.
Dus ik denk dat ik Lobber’s antwoord moet beamen: heppie niet! Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 27 november 2006 07:41 PM
  [ # 3 ]

kijk, als het idd zo is, scheelt weer zoeken. Van de week es ff kijken hoe het zit. Hij had het er wel over dat ie een loze schakelinghad, dus 1 omhoog en er gebeurt niets. Ik moet ook zeggen, er is zoveel aan dat ding gedaan, wie weet wat voor schakelaar er in zit.

Thnx iig

Greatnix Spookeend

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 30 november 2006 01:48 AM
  [ # 4 ]

En de interval-stand (als aanwezig) op de type 1 is een tikje omlaag en niet omhoog.
Helemaal bovenin is dan de nulstand en het eerste tikje omlaag de interval.

Groet, Rogier

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 november 2006 02:53 PM
  [ # 5 ]

Hûh?  Confused

Bij mijn AX heb ik vier standen,waarvan één veerbelast.:

* middenstand -> nul,
* tikkie omhoog (veerbelast,schiet dus na loslaten weer terug in midden-/nulstand) -> éénmalig wissen
* 1 stand lager als midden -> ‘langzaam’ wissen en
* 2 standen lager -> snel wissen, en dan heb ik de punt van de hendel bijna in m’n knie zitten..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook