Stond al zeker 2 weken een grijze bx 19tzd uit ‘93 te koop op m.p,nette auto 16v spoiler,bumperlip,op duits kenteken,origineel 120000 km.
Vr.pr 495 euro,is nu gereserveerd.
Als je scherp blijft is er nog zat te koop.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
ray schreef:Stond al zeker 2 weken een grijze bx 19tzd uit ‘93 te koop op m.p,nette auto 16v spoiler,bumperlip,op duits kenteken,origineel 120000 km.
Vr.pr 495 euro,is nu gereserveerd.
Als je scherp blijft is er nog zat te koop.Gr Raymond
Daar heeft Voge het over..
echter..BPMMMMMMMMMMMMMMMM…
Importeren, apk, kenteken etc..maakt deze auto toch al gauw 500 euro duurder.
Lage km stand; maar je betaald er ook voor…waar is het voordeel?
voge schreef:wordt in ieder geval een hoogtoerige automaat die vaak moet schakelen
Hoog toerig? 4 Traps diesel automaat zijn niet echt hoog toerig?
Kan nt ook nog dat je de verhoudingen veranderd is..maar dat is ander verhaal!
Het vinden is geen probleem; auto verkopen wel..
In wat voor prijsklasse zoek jij bxén tot 200 euro of zo?,ik hoop dat je handig bent Ijs,anders word bx rijden alsnog heel duur .
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ijs schreef:voge schreef:wordt in ieder geval een hoogtoerige automaat die vaak moet schakelen
Hoog toerig? 4 Traps diesel automaat zijn niet echt hoog toerig?
Kan nt ook nog dat je de verhoudingen veranderd is..maar dat is ander verhaal!
Het vinden is geen probleem; auto verkopen wel..
Ik denk dat als je een beetje vlot wil optrekken dat je een hoop gas moet geven. Een bx-automaat schakelt namelijk ongeveer zo, dat je met een td continu in het turbogat rijdt. Een hoop gasgeven dus zodat de automaat wat later schakelt, maar dan schakelt ‘ie meestal meteen een flink stuk later zodat het wel redelijk hoogtoerig rijden wordt.
En daarbij, het is een dieselbak, met een turbodiesel erin. En zoals bekend hoort een turbodiesel wat minder toeren te draaien dan een gewone diesel. Dus deze turbodiesel zou wat hoogtoeriger moeten zijn dan een handgeschakelde variant.
ray schreef:In wat voor prijsklasse zoek jij bxén tot 200 euro of zo?,ik hoop dat je handig bent Ijs,anders word bx rijden alsnog heel duur .
Gr Raymond
Er zit een grooot verschil tussen de 200 euro die jij noemt, en de 1000 euro die de diesel moet kosten (495 aankoop, 500 invoer).
Eveneens ben ik tevens ook.
Blijft lastige zaak, ongeblazen diesel is een perfecte motor maar retetraag. Ik tank gemiddeld 8 keer per maand, met mijn diesel was dat misschien 2 keer. Daarbij komt dat ik in het buitenland amper LPG vind. BX’en op LPG en Diesel worden zeldzaam…!
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
hoevaak ben je nu in het buitenland dan rij je tog gewoon op peut ook al is da wat duurder.. en in nl tank je weer lpg. ook al tank je 8x blijft lachend bij de pomp staan tog…
Ijs, ik sta gemiddeld 6x in een dikke 3 weken aan de pomp, maar moet wel 1.25 per liter afrekenen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Status Quo schreef:hoevaak ben je nu in het buitenland dan rij je tog gewoon op peut ook al is da wat duurder.. en in nl tank je weer lpg. ook al tank je 8x blijft lachend bij de pomp staan tog…
Vaak genoeg in buitenland; waarom discussie hierover voeren als ik diesel wil ?
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
staat nog een TD voor 150 euro waarvan de apk is verlopen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Simpele Ziel schreef:Ijs, ik sta gemiddeld 6x in een dikke 3 weken aan de pomp, maar moet wel 1.25 per liter afrekenen
Ik tank ook 2 keer per week, maar betaal slechts 0,49 euro per liter…(en ja, ik heb het over de BX TD)
Test
Thijsvandebles schreef:Simpele Ziel schreef:Ijs, ik sta gemiddeld 6x in een dikke 3 weken aan de pomp, maar moet wel 1.25 per liter afrekenen
Ik tank ook 2 keer per week, maar betaal slechts 0,49 euro per liter…(en ja, ik heb het over de BX TD)
Oh dus jij gooit LPG in je dieseltje?
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Xsara_Coupe schreef:Volgens mij eerder aldi zonnebloemolie
Xsara_Coupe
PPO
en het mengsel maakt Thijs zelf (gezien in En avant)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Xsara_Coupe schreef:Volgens mij eerder aldi zonnebloemolie
Xsara_Coupe
oh jezus dat had ik nou echt niet verwacht hee
Citroën D Special 1970