Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
en erik als je dan je spoiler op haalt in enschede dan kom je maar even langs
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Gefeliciteerd !!! en een aparte combi
als je naar enschede gaat, kan je ook gelijk bij mij langskomen, effe kijken.
kom je toch langs op de weg heen of terug
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ijs schreef:citroenc2 schreef:OscarTZDTurbo schreef:ja hehe een mercedes is ook wel wat anders dan een citroen hoor spuit 12 ....
maar goed genoeg voordat het weer discussies oplevert
en waar slaat dat nu weer op
Ah ja joh, zo ken ik idd ook wel mercedessen met die km standen. Dat een bx nieuw de helft kost is natuurlijk wel ergens terug te vinden, maar zoals men zegt…met het juiste onderhoud..
Zonet overigens me pioneer boxen ingebouwd..=D 130watt voor /280 watt achter. LPG verbruik was iets minder Heb 1 op 7,3 gereden Ik ben denk ik toch een beetje teveel de GTi gewend.
Valt wel mee hoor, met de bx gti die ik had op LPG (groene) reed ik ook zo’n 1 op 7 a 8.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:
Valt wel mee hoor, met de bx gti die ik had op LPG (groene) reed ik ook zo’n 1 op 7 a 8.
Die 1 op 7/8 lukte mij zelfs met een 14 op gas nog wel. Beetje beroerd afgesteld, dat wel. Maar reken maar niet dat je snel boven de 1 op 10 op gas uitkomt.
Auto liep niet op benzine, maar na resetten van ECU (door accupool tijdje eraf te halen) liep hij ineens wel op benzine. Hij loopt nu heel netjes op benzine en LPG..ik weer blij
Wanneer kom je langs om haar te laten zien?
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
1 op 10???
1 op tien is heel erg normaal voor een 1600tzi automaat, als je kleine stukjes rijdt.
Ik rij elke dag zo`n 14 km heen en 14 km terug en kom altijd op de 1 op tien uit.
Op de snelweg echter bij een gangetje van 100 á 110 kom ik op 1 op zestien/zeventien uit…
Best netjes, maar das wel op benzine, mijn visa 1400 doet op de kleine stukjes ook maar 1 op tien/elf.
je krijgt met een automaat natuurlijk wel een ontzettende dosis citroen te verhappen!!!
Heerlijk!!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ben nu net terug van een trip
Ee -> Utrecht -> Maarssen -> Den Bosch -> Uden -> Ee
Zo’n 620 KM
De auto hield zich uitstekend en is zeker beter geisoleerd dan mijn vorige TD. Bij het tanken bleek dat hij 1 op 8,4 heeft gereden, alweer een redelijke telleurstelling op een lange rit. Echter kreeg ik de auto op de heen weg met geen mogelijkheid over de 130, op de terugweg leek auto iets vlotter te zijn en het tot 140 kon schoppen. Vreemd genoeg had rijden op benzine hetzelfde resultaat. Bedacht me later dan 2 dagen geleden ik me hand voor uitlaat hield en er maar weinig puf uit kwam. Nu vermoed ik dat er in de uitlaat wat verstopt zit. Morgen meer!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
volgens de spec heeft deze auto top van 170..
dus lijkt me niet in orde.
(al kan je miscshien 170 niet verwachten na zoveel km )
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ZX-Cruiser schreef:Of op gas
op de vorige pagina staat dat hij hem op gas ook niet boven de 140 kreeg.
ZX-Cruiser schreef:Verklaart wellicht ook je verbruik
Dit was de terugweg, dat verbruik was iets meer (ik had honger oke! ) Km stand van blok is 120 000 KM. Op LPG en Benzine zelfde (lage) topsnelheid..ook is een tussenaccelratie van 80-120 ten treuren uit.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ijs schreef:ZX-Cruiser schreef:Verklaart wellicht ook je verbruik
Dit was de terugweg, dat verbruik was iets meer (ik had honger oke! ) Km stand van blok is 120 000 KM. Op LPG en Benzine zelfde (lage) topsnelheid..ook is een tussenaccelratie van 80-120 ten treuren uit.
het blok is er toch 120.000 km geleden in gegaan?
weet je of het toen nieuw was of niet?
anders wordt het moeilijk achterhalen hoeveel het blok echt gelopen heeft.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Verstopte uitlaat zou inderdaad goed kunnen!
Mijn broertje heeft ooit een sportachtig uitziend stuk pijp aan de achterste demper van de TRi vastgelast toen hij er in reed, waardoor een paar schotten scheeft zijn gaan staan in de demper waardoor de demper de uitlaat praktisch afsloot. was ook met geen mogelijkheid meer hard mee te rijden en alles duurde eeuwen. tot de druk in de uitlaat uiteindelijk de egr-klep opblies en de uitlaatgassen weer teruggepompt werden naar het luchtfilter waardoor de motor helemaal rampzalig begon te lopen. wij kwamen toen maar niet achter dit probleem totdat de hete uitlaatgassen de egr-slang van het luchtfilterhuis afsmolten en ik ineens een slang had die een uitlaat geluid maakte en waar uitlaatgassen uitkwamen ik heb er maar een wijnkurk in gepropt en die is er nooit meer uit gegaan. toen ik een paar dagen later naar mijn ouders reed hoorde ik een luide pof en vanaf toen klonk de uitlaat een stuk zwaarder en liep de auto meteen 300% beter. de achterste demper was opgeblazen en toen viel de puzel pas ineen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Verstopte uitlaat zou inderdaad goed kunnen!
Mijn broertje heeft ooit een sportachtig uitziend stuk pijp aan de achterste demper van de TRi vastgelast toen hij er in reed, waardoor een paar schotten scheeft zijn gaan staan in de demper waardoor de demper de uitlaat praktisch afsloot. was ook met geen mogelijkheid meer hard mee te rijden en alles duurde eeuwen. tot de druk in de uitlaat uiteindelijk de egr-klep opblies en de uitlaatgassen weer teruggepompt werden naar het luchtfilter waardoor de motor helemaal rampzalig begon te lopen. wij kwamen toen maar niet achter dit probleem totdat de hete uitlaatgassen de egr-slang van het luchtfilterhuis afsmolten en ik ineens een slang had die een uitlaat geluid maakte en waar uitlaatgassen uitkwamen ik heb er maar een wijnkurk in gepropt en die is er nooit meer uit gegaan. toen ik een paar dagen later naar mijn ouders reed hoorde ik een luide pof en vanaf toen klonk de uitlaat een stuk zwaarder en liep de auto meteen 300% beter. de achterste demper was opgeblazen en toen viel de puzel pas ineen.
Haha dat klinkt bekend Ik had het ook met de GTi de hele midden en einddemper verstopt. middendemper is toen ook opengeblazen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
arjan_verkade schreef:Ijs schreef:ZX-Cruiser schreef:Verklaart wellicht ook je verbruik
Dit was de terugweg, dat verbruik was iets meer (ik had honger oke! ) Km stand van blok is 120 000 KM. Op LPG en Benzine zelfde (lage) topsnelheid..ook is een tussenaccelratie van 80-120 ten treuren uit.
het blok is er toch 120.000 km geleden in gegaan?
weet je of het toen nieuw was of niet?
anders wordt het moeilijk achterhalen hoeveel het blok echt gelopen heeft.
Blok is er nieuw ingekomen.
@toni en leendert-jan
Dat dacht ik dus ook, aangezien hier al meerdere waren met zelfde euvel..