4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Ijs zijn TZi Automaat! (P17 Verkopen!)
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 november 2006 11:25 PM
  [ # 46 ]

en erik als je dan je spoiler op haalt in enschede dan kom je maar even langs Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 30 november 2006 01:01 AM
  [ # 47 ]

Gefeliciteerd !!! en een aparte combi Wink
als je naar enschede gaat, kan je ook gelijk bij mij langskomen, effe kijken.

kom je toch langs op de weg heen of terug Laughing

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 30 november 2006 12:11 PM
  [ # 48 ]
Ijs schreef:
citroenc2 schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

ja hehe een mercedes is ook wel wat anders dan een citroen hoor spuit 12 ....

maar goed genoeg voordat het weer discussies oplevert

en waar slaat dat nu weer op Confused

Ah ja joh, zo ken ik idd ook wel mercedessen met die km standen. Dat een bx nieuw de helft kost is natuurlijk wel ergens terug te vinden, maar zoals men zegt…met het juiste onderhoud.. Rolling Eyes

Zonet overigens me pioneer boxen ingebouwd..=D 130watt voor /280 watt achter. LPG verbruik was iets minder Rolling Eyes Heb 1 op 7,3 gereden Shocked Ik ben denk ik toch een beetje teveel de GTi gewend.

Valt wel mee hoor, met de bx gti die ik had op LPG (groene) reed ik ook zo’n 1 op 7 a 8.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 november 2006 05:44 PM
  [ # 49 ]
metro2005 schreef:

Valt wel mee hoor, met de bx gti die ik had op LPG (groene) reed ik ook zo’n 1 op 7 a 8.

Die 1 op 7/8 lukte mij zelfs met een 14 op gas nog wel. Beetje beroerd afgesteld, dat wel. Maar reken maar niet dat je snel boven de 1 op 10 op gas uitkomt.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 30 november 2006 09:58 PM
  [ # 50 ]

Auto liep niet op benzine, maar na resetten van ECU (door accupool tijdje eraf te halen) liep hij ineens wel op benzine. Hij loopt nu heel netjes op benzine en LPG..ik weer blij Razz

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 01 december 2006 12:00 AM
  [ # 51 ]

Wanneer kom je langs om haar te laten zien?  Rolling Eyes

Emiel

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 01 december 2006 08:13 PM
  [ # 52 ]

1 op 10???

1 op tien is heel erg normaal voor een 1600tzi automaat, als je kleine stukjes rijdt.
Ik rij elke dag zo`n 14 km heen en 14 km terug en kom altijd op de 1 op tien uit.
Op de snelweg echter bij een gangetje van 100 á 110 kom ik op 1 op zestien/zeventien uit…
Best netjes, maar das wel op benzine, mijn visa 1400 doet op de kleine stukjes ook maar 1 op tien/elf.

je krijgt met een automaat natuurlijk wel een ontzettende dosis citroen te verhappen!!!
Heerlijk!!!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 02 december 2006 10:57 PM
  [ # 53 ]

Ben nu net terug van een trip

Ee -> Utrecht -> Maarssen -> Den Bosch -> Uden -> Ee

Zo’n 620 KM

De auto hield zich uitstekend en is zeker beter geisoleerd dan mijn vorige TD. Bij het tanken bleek dat hij 1 op 8,4 heeft gereden, alweer een redelijke telleurstelling op een lange rit. Echter kreeg ik de auto op de heen weg met geen mogelijkheid over de 130, op de terugweg leek auto iets vlotter te zijn en het tot 140 kon schoppen. Vreemd genoeg had rijden op benzine hetzelfde resultaat. Bedacht me later dan 2 dagen geleden ik me hand voor uitlaat hield en er maar weinig puf uit kwam. Nu vermoed ik dat er in de uitlaat wat verstopt zit. Morgen meer!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2006 11:10 PM
  [ # 54 ]

volgens de spec heeft deze auto top van 170..
dus lijkt me niet in orde.

(al kan je miscshien 170 niet verwachten na zoveel km Wink )

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 02 december 2006 11:49 PM
  [ # 55 ]
ZX-Cruiser schreef:

Of op gas Wink

op de vorige pagina staat dat hij hem op gas ook niet boven de 140 kreeg.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 03 december 2006 12:35 AM
  [ # 56 ]
ZX-Cruiser schreef:

Verklaart wellicht ook je verbruik Wink

Dit was de terugweg, dat verbruik was iets meer (ik had honger oke!  Razz) Km stand van blok is 120 000 KM. Op LPG en Benzine zelfde (lage) topsnelheid..ook is een tussenaccelratie van 80-120 ten treuren uit.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 03 december 2006 01:38 PM
  [ # 57 ]
Ijs schreef:
ZX-Cruiser schreef:

Dit was de terugweg, dat verbruik was iets meer (ik had honger oke!  Razz) Km stand van blok is 120 000 KM. Op LPG en Benzine zelfde (lage) topsnelheid..ook is een tussenaccelratie van 80-120 ten treuren uit.

het blok is er toch 120.000 km geleden in gegaan?

weet je of het toen nieuw was of niet?
anders wordt het moeilijk achterhalen hoeveel het blok echt gelopen heeft.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 december 2006 01:44 PM
  [ # 58 ]

Verstopte uitlaat zou inderdaad goed kunnen!
Mijn broertje heeft ooit een sportachtig uitziend stuk pijp aan de achterste demper van de TRi vastgelast toen hij er in reed, waardoor een paar schotten scheeft zijn gaan staan in de demper waardoor de demper de uitlaat praktisch afsloot. was ook met geen mogelijkheid meer hard mee te rijden en alles duurde eeuwen. tot de druk in de uitlaat uiteindelijk de egr-klep opblies en de uitlaatgassen weer teruggepompt werden naar het luchtfilter waardoor de motor helemaal rampzalig begon te lopen. wij kwamen toen maar niet achter dit probleem totdat de hete uitlaatgassen de egr-slang van het luchtfilterhuis afsmolten en ik ineens een slang had die een uitlaat geluid maakte en waar uitlaatgassen uitkwamen Shocked ik heb er maar een wijnkurk in gepropt en die is er nooit meer uit gegaan. toen ik een paar dagen later naar mijn ouders reed hoorde ik een luide pof en vanaf toen klonk de uitlaat een stuk zwaarder en liep de auto meteen 300% beter. de achterste demper was opgeblazen en toen viel de puzel pas ineen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 03 december 2006 02:00 PM
  [ # 59 ]
Mechuccio schreef:

Verstopte uitlaat zou inderdaad goed kunnen!
Mijn broertje heeft ooit een sportachtig uitziend stuk pijp aan de achterste demper van de TRi vastgelast toen hij er in reed, waardoor een paar schotten scheeft zijn gaan staan in de demper waardoor de demper de uitlaat praktisch afsloot. was ook met geen mogelijkheid meer hard mee te rijden en alles duurde eeuwen. tot de druk in de uitlaat uiteindelijk de egr-klep opblies en de uitlaatgassen weer teruggepompt werden naar het luchtfilter waardoor de motor helemaal rampzalig begon te lopen. wij kwamen toen maar niet achter dit probleem totdat de hete uitlaatgassen de egr-slang van het luchtfilterhuis afsmolten en ik ineens een slang had die een uitlaat geluid maakte en waar uitlaatgassen uitkwamen Shocked ik heb er maar een wijnkurk in gepropt en die is er nooit meer uit gegaan. toen ik een paar dagen later naar mijn ouders reed hoorde ik een luide pof en vanaf toen klonk de uitlaat een stuk zwaarder en liep de auto meteen 300% beter. de achterste demper was opgeblazen en toen viel de puzel pas ineen.

Haha dat klinkt bekend Laughing  Ik had het ook met de GTi de hele midden en einddemper verstopt. middendemper is toen ook opengeblazen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 03 december 2006 02:07 PM
  [ # 60 ]
arjan_verkade schreef:
Ijs schreef:
ZX-Cruiser schreef:

het blok is er toch 120.000 km geleden in gegaan?

weet je of het toen nieuw was of niet?
anders wordt het moeilijk achterhalen hoeveel het blok echt gelopen heeft.

Blok is er nieuw ingekomen.

@toni en leendert-jan

Dat dacht ik dus ook, aangezien hier al meerdere waren met zelfde euvel..

Profiel  

4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook