Beste mensen,
Over een paar maanden moet ik mijn mooie C5 vaarwel zeggen. Deze gaat vervangen worden door een C4 Caractère. Over een paar weken komt het moment dat de definitieve bestelling geplaatst gaat worden en voordien heb ik nog de volgende vraag.
Wie heeft ervaring met de optie Bluetooth in deze auto.
Ik heb momenteel een conventionele carkit voor mijn Nokia 6021 GSM. Dit is een oude Nokia CARK91 (veel gebruikte en bekende carkit) aangepast middels een andere houder en datakabel (dus niet met een inzetadapter). Deze carkit zou ik over kunnen laten bouwen, maar als ik dan in de tijd dat ik de C4 heb een nieuwe GSM krijg (ik werk bij een bedrijf die frequent de GSM van haar werknemers omwisselt) zit ik er weer mee. Daarbij is de basis van mijn carkit -die CARK91- al redelijk aan de oude kant.
Daar Bluetooth steeds meer in zwang raakt en ook steeds beter gaat werken is dan een van fabriek af Bluetooth voorziening mooier en voor mij als leaserijder voor relatief weinig pegels mee te leasen.
Hoe werkt het dan? Een beetje snuffelend op dit forum las ik al dat je extra toetsen op het C4 stuur krijgt en dat je met een scroll wieltje door je adresboek bladert en dat die info op je radio display te zien is. Klopt dit? Ook bij de Caractère?
Wat zijn de ervaringen met de geluidskwaliteit, gaat het geluid dan via (de versterker van) de radio en hoe gevoelig is dit systeem voor een bepaalde telefoon? Het bedieningsgemak is wat mij betreft minder belangrijk, daar ik niet vaak bel vanuit de auto en meer gebeld wordt.
Een Bluetooth carkit van Nokia of een Parrot is geen alternatief voor mij, dan laat ik gewoon mijn huidige carkit overzetten. Ook de bij de Caractère geleverde StomStom niet, want die zal ik 99% van de tijd niet in de auto hebben, simpelweg omdat ik die niet nodig heb.
Ik ga deze vragen ook nog tegen de dealer aanhouden, maar alvast wat informatie en ervaringen van de gebruikers van onze schone automobielen kan geen kwaad.
Alvast hartelijk dank!
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Ik heb bluetooth in mijn C3 en ik moet zeggen dat ik er echt heel erg blij mee ben. Het werkt echt prima. Ik ga er vanuit dat de bluetooth-unit in de C4 dezelfde is als in de C3 en in dat geval is het echt een aanrader!
Totaal aantal Berichten: 427
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Ik heb ook een Bleutooth telefoonverbinding in mijn C4. In alle objectiviteit kan ik zeggen dat deze echt subliem werkt! Foutloos met een zeer goed geluid.
Ook de spraakherkenning (in combinatie met een Nokia) werkt feilloos.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op voorhand wat bedenkingen had, maar ik heb het systeem in de 6 maanden dat ik de auto heb, niet op een fout kunnen betrappen. En ik bel veel…
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Dank jullie wel heren. Weer een stapje dichterbij de definitieve beslissing. Waar ik nog wel benieuwd naar ben is niet de goede werking, daar ben ik na jullie antwoorden wel van overtuigd, maar hoe het werkt.
Is het zoals gesteld in de openingspost met het tonen van het adresboek in je radiodisplay? Hoe blader ik, met een wieltje? Als ik nu een nummer bij de Z wil hebben, moet ik dan ‘doordraaien’?
Met andere woorden, hoe is het bedieningsgemak en afleesbaarheid?
Alvast dank voor het meedenken.
WOF
WOF
Totaal aantal Berichten: 427
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Het telefoonboek wordt inderdaad getoond in het display en je scrollt er met het wieltje van boven naar beneden doorheen. Dat is gelijk het enige nadeel, want als je bij de ‘Z’ moet zijn, krijg je lamme vingers…
Ik heb al bij de dealer geïnformeerd of dat niet anders kan, maar dat is niet het geval. Je kan altijd nog het nummer vanuit je telefoon zelf opzoeken.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Hoi!
Dank voor je reactie. Op het moment van schrijven is de auto alweer twee weken en twee uur in mijn bezit.
Je hebt op autoweek alles gelezen, dus ik plaats verder geen plaatjes. Alleen de link:
In de specificaties kon ik het ook niet terugvinden en het is ook niet expliciet gesteld door de dealer, maar een rondje langs de af te leveren auto’s leverde op dat de Caractère’s (twee stuks toen) met Bluetooth een MP3 radio heeft en het grafische display.
Dus nu voor toekomstige kopers: Met het bluetooth pakket krijg je ook type C als display, mp3 op je rd4 radio, 3 toetsen op’t stuur voor telefoon bediening telefoon (duh), en rechts onder op’t stuur het multi funcionele display bediening (wat anders via de radio gaat)
Als display C het Oranje monochroom grafische display is, dan klopt je verhaal.
De Bluetooth optie werkte binnen een halve minuut bij mij en ook de geluidskwaliteit is goed. De BT carkit pakt wel de nummers uit je geheugen EN van de kaart (als daar dubbelen in zitten, toont hij er maar één).
Overigens heeft het Bluetooth één probleem en dat is dat je niet van A direct naar de Z kan scrollen. Het zou prettig zijn als ik een naam met een ‘Z’ wil hebben, ik direct vanuit A één tandje terug kan. Dit is helaas niet zo en dus moet je even draaien met je wieltje.
Verder zowel over de auto als de Bluetooth, niets dan lof.
WOF
WOF
Veel gebelde nummers heb ik even _ voor gezet, komen ze lekker bovenaan
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
werkt voice command niet?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ik heb voice command niet getest. Ik wil het niet, want als ik ergens een hekel aan heb is het dom tegen dingen praten. Ik doe dat al genoeg in de kroeg.
Maar dat is persoonlijk. Als je het echt wil weten, laat maar even weten in dit topic dan test ik het wel voor je.
WOF
WOF
Ik heb voice command niet getest. Ik wil het niet, want als ik ergens een hekel aan heb is het dom tegen dingen praten. Ik doe dat al genoeg in de kroeg.
Maar dat is persoonlijk. Als je het echt wil weten, laat maar even weten in dit topic dan test ik het wel voor je.
WOF
WOF
Ik was te laat met wijzigen van mijn bestelling, daardoor geen af-fabriek bluetooth.
Heb nu een Parrot CK3100 BT carkit. Die heeft ook het adresboek gesynchroniseerd met de telefoon.
Scrollen gaat hier handig: eerst scroll je naar de juiste beginletter van degene die je wil bellen, een keer ‘klikken’en dan scroll je binnen die letter naar de juiste contactpersoon.
Werkt super! Veel beter dan gepruts op je telefoon. En netjes ingebouwd (geluid over radio speakers). Een hele verademing boven de spartaanse Nokia kit die ik eerder had.
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Heb zelf ook een bluetooth optie besteld bij mijn nieuwe c4 maar op de specficatie van de leasemaatschappij kon ik alleen maar de opmerking telefoonvoorbereiding terugvinden.
Daar kan ik dan niet uithalen of dat idd de bluetooth optie is.
Toch maar eens bellen met de dealer…..
Wel prettig dat je dus een aantal extraatjes daar bij krijgt die ik zelf niet had verwacht zoals de MP3 op de radio
Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Nijlpaard schreef:Wel prettig dat je dus een aantal extraatjes daar bij krijgt die ik zelf niet had verwacht zoals de MP3 op de radio
Wat je daarvoor krijgt is alleen een afspeelmogelijkheid van mp3’s. Dwz dat je cd’s met mp3’tjes kan afspelen met je toestel.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk
Net ff de dealer gebeld en hij is besteld met Bluetooth carkit
Wel jammer dat de foto’s uit de links van WoF niet meer werken.
[edit]
Foto’s werken weer
Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari