Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Bij een start na langer stilstaan, zo’n 10 uur, slaat onze AX 1.5D slecht aan. Wanneer hij eenmaal loopt, doet hij het weer goed. Dit probleem is ontstaan, na een beurt. Uit voorzorg heb ik al het ontluchtingspompje vervangen en alle aankomende brandstofslangen, vanaf het schutbord, via het brandstoffilter, tot aan de pomp. Alles leek in eerste instantie goed, maar vanmiddag moest ik weer flink doorstarten, voordat hij aansloeg. Het lijkt dus, of er toch nog ergens valse lucht wordt aangezogen. Zou het ook kunnen, dat er via de retour nog lekkage naar binnen komt?
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Heb je al geprobeerd om een paar keer te pompen en dan starten?
Gloeibougies al gecontroleerd? kan toeval.
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Na een paar keer pompen tijdens het starten, slaat hij inderdaad aan. De gloeipluggen heb ik er nog niet uit gehad, omdat hij voor de beurt altijd zeer snel aansloeg. Het was eerder één keer gloeien en na de eerste rondgang van de krukas sloeg de auto aan. Daarom dacht ik zelf, dat het niet aan de gloeipluggen kan liggen.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
als er een brandstoffilter met 4 inbusjes op zit, kan deze lekken, omdat het probleem na de beurt is begonnen en dit type filter daar gevoelig voor is (kijk vooral rond de gaatjes van de inbusjes)
ook kan de o-ring niet goed zitten, of zelfs de verkeerde zijn.
controleer ook eens heel goed de retourleidinkjes tussen de verstuivers.
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Het brandstoffilter is niet het type dat jij beschrijft, maar model oliefilter, dus onderschroevens en klaar. Hier zit ook niet het probleem, dat dacht ik eerst wel, maar na terugplaatsen van het oude filter, was er geen verbetering. Ik zal inderdaad de metalen leidingen eens voorzichtig natrekken, wie weet helpt dit ook nog iets. Mocht het ook nog droog worden de komende week, dan haal ik de gloeipluggen er ook even uit om die toch maar te chekken.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
ok, is van dit filter de o-ring goed?, en wat betreft retourleidinkjes, bedoel ik niet de metalen, maar de kleine flexibele slangetjes tussen de verstuivers onderling.
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Waarschijnlijk het probleem gevonden. Alle verdere leininkjes lijken goed, maar het was redelijk droog, dus heb ik de gloeipluggen gecontroleerd. En tot mijn verbazing blijken er 2 niet meer te werken. Morgen dus maar even 4 nieuwe halen en hopen, dat het probleem daarmee uit de wereld is.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
RuudR schreef:De gloeipluggen heb ik er nog niet uit gehad, omdat hij voor de beurt altijd zeer snel aansloeg. Het was eerder één keer gloeien en na de eerste rondgang van de krukas sloeg de auto aan. Daarom dacht ik zelf, dat het niet aan de gloeipluggen kan liggen.
RuudR schreef:En tot mijn verbazing blijken er 2 niet meer te werken. Morgen dus maar even 4 nieuwe halen en hopen, dat het probleem daarmee uit de wereld is.
Ik wilde zeggen dat die dingen gewoon slijten en opeens is het gewoon over.
Met 1 of 2 kapotte gloeipluggen is de motor al bijna niet aan de praat te krijgen is, maar je heb het al zelf gevonden
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
klapafstelling
de juiste klepafstelling is ook zeker ook bij een TUD (1.4 /1.5)van groot belang voor het goed aanslaan….
suc6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Voor de klepspeling ben ik niet zo bang, de vorige eigenaar had dat net laten doen in februari. Die 2 defecte gloeipluggen doen denk ik meer kwaad. Ook het geluid van de motor is erg netjes, zonder raar getik. Ik probeer morgen eerst even een paar nieuwe gloeiplugjes.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gisteravond heb ik nieuwe gloeipluggen geplaatst. Het probleem is uit de wereld, de AX start weer als een zonnetje!
Wat mij betreft kan dit topic dus op slot.
Bedankt allemaal voor de reacties.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
U vraagt en wij draaien een slotje