Als ik mijn 1992 XM 3.0 V6 start, en de auto komt omhoog, dan hoor ik als de achterkant omhoog komt, van achter een beetje een krakend en piepend geluid komen. Wat kan dit zijn? Is dat iets met de veerbollen?
En nog iets: Hoevaak mag je het veersysteem horen “tikken”, gewoon, als de auto stilstaat? Ik heb het idee dat ik mijn auto te vaak hoor tikken.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
draagarmlagers zijn versleten….... Daarom piept ‘ie
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Moet ik deze direct vervangen? Wat kost dat?
Er schijnt in het zuiden van het land een bedrijf te zitten die het voor onder de €200 doet. Zoek hier maar ff op ‘adals’ (achterdraagarmlagers), dan kom je het vanzelf tegen.
Als het systeem een grotere interval heeft dan 30sec, dan is het helemaal tof. Tikt het korter dan om de 10sec, dan is het tijd voor een nieuwe voorraadbol (en eventueel verder onderhoud aan het systeem, zoals opvullen van de bollen en doorspoelen).
Animal triste post coitum
Ik denk dat als je XM stilstaat en op je handrem staat eventueel
in combinatie met de P stand van je automaat, en je forced hem
omhoog dat je dan wat kraakjes kan horen.
Wie weet eens proberen zonder P en/of handrem ?
Ik is dit onzin wat ik nu zeg, ik meen dat het bij mij verschil maakt.
Ik laat hem nu 1 keer per maand helemaal naar beneden gaan en
een keer omhoog.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Dit zou geen effect mogen hebben, automaat en handrem blokkeren beide de voorwielen.
KlaasBaas schreef:Ik denk dat als je XM stilstaat en op je handrem staat eventueel
in combinatie met de P stand van je automaat, en je forced hem
omhoog dat je dan wat kraakjes kan horen.Wie weet eens proberen zonder P en/of handrem ?
Ik is dit onzin wat ik nu zeg, ik meen dat het bij mij verschil maakt.
Ik laat hem nu 1 keer per maand helemaal naar beneden gaan en
een keer omhoog.KB
Dat laatste (‘gymnastieken’) is op zich wel goed voor de doorstroming in de hoogteregelaars, maar zal geen invloed hebben op de levensduur van de ADALs.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Matthijs2006 schreef:Moet ik deze direct vervangen? Wat kost dat?
Als je te lang wacht zijn je draagarmen onherstelbaar beschadigd en is het heel moeilijk te demonteren
Ooit een achterste draagarm van een CX er met de slijpschijf moeten van tussen halen , de kop van de as was al afgebroken bij poging tot demontage .
Eigenaar had er wel nog vijf maanden mee verder gereden !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen