Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
21 mm??? Klinkt als radiatorbuis!
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Radiator als “van de CV thuis”?
Ik ga morgen naar de smid in Haaksbergen. Als die niks weet komt het nooit goed, maar het kan nooit kwaad om ze daar op een paar ideeën te brengen…
Dus suggesties?
Jos van der Voort
Nou de omleiding is klaar!
Zoals je kunt zien een stukje huisvlijt! Het grijs wat je ziet is de boog die bij onze wasmachine ervoor zorgt dat de slang niet uit de afvoer schiet.
Zoals de omleiding nu is knikt de slang niet meer. Morgen gaan we hem op de auto zetten. Foto’s volgen.
Jos van der Voort
De omleiding is gemonteerd op de auto.
Hierna ben ik een stukje gaan proefrijden en al snel bleek dat de temperatuur tot in het rood opliep. Onder de kap geen lekkage kunnen ontdekken. Voorzichtig kwam ik tot de conclusie dat misschien de koppakking er uitlag. Omdat het dan toch niks meer uitmaakt besloot ik maar gewoon naar huis te rijden.
Tot mijn stomme verbazing bleek de temperatuur weer te zakken en bleef in het goede gebied hangen. Wel zwerft-ie een klein beetje heen en weer naar gelang de belasting.
Lijkt erop dat een rondje ontluchten het probleem wel zal oplossen. Probleem is dat je er gewoon niet zo goed meer bijkan.
Later vandaag de update!
Jos van der Voort
Eh Jos,
is dit nu niet het nieuwe hoogste punt in je systeem???
dan zou daar dus de lucht blijven staan….
Gorgelt u ook al met LHM?
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
dat is zowieso het hoogste punt in het koelsysteem, op de aansluitingen van de radiateur zit ook een soort fietsventieldopje waar je mee kunt ontluchten. dus nu nog ff een manier verzinnen om dat met het koppelstukkie te doen. gaatje prikken en aftapen ofzo?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik ga straks even de slang van het luchtfilter loskoppelen. Dan kan ik bij het ventieldopje waar de omleiding aan gemaakt is. Als ik dan de omleiding omlaag houd, dan zou ik in principe normaal moeten kunnen ontluchten.
Als je net een stukje gereden hebt is de boel zo heet!...
Jos van der Voort
Nou opnieuw onlucht. Er ging weer bijna drie liter in.
Even proefgereden en de temperatuur van het blok blijft nu strak staan.
Geen probleem dus op het moment al is het wel koud buiten!
Jos van der Voort
Ziet er netjes uit, jouw schooljuf van handenarbeid kan trost op je zijn
Dank je. Als je mee wilt helpen op de dag van de kachel dan ben je welkom. PB me dan even want er moet nog wel het één ander afgesproken worden.
Jos van der Voort
Effe kijken of de 28e gaat lukken, heb al op me werk aangegeven dat ik tussen kerst en nieuwjaar op me werk ben. Is eventueel uitstellen naar de 29e mogelijk? dan maakt het niet uit als het laat word omdat ik de volgende dag dan toch niet hoef te werken.
Ga ik even vragen aan de andere twee heren. Mij maakt het niet zoveel uit.
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Ga ik even vragen aan de andere twee heren. Mij maakt het niet zoveel uit.
Ok, maar wacht nog effe tot morgen, dan weet ik zeker of ik de 28 of liever de 29e vrij kan krijgen.
Hehe toch weer een goed idee van BlaZe he
Volgens mij een soortgelijke slang als mijne..
Alleen bij mij bleef de slang netjes rond ( was misschien iets stugger / sterker ), maar gelukkig heb je daar ook een oplossing op gevonden !
Maaruh dat sleutelen moet je niet met teveel man gaan doen, want dan staat de helft stil.
In de auto kan je toch maar met 2 man werken, is het complete dashboard enzo.
Buiten de auto heb je maar 1 persoon nodig das zo gebeurd, de schermplaat weghalen ruitenwisser etc.
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Blaze dat weet ik maar ZX1.4i wil dan ook naar de auto van Marco kijken. Kan zijn dat daar nieuwe D-riem en spanrol op moet.
Jos van der Voort