1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Jullie maken me bang…!
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 05 december 2006 06:37 PM

Goedemiddag allen! Ik ben nieuw hier. Na vele malen te hebben rondgesnuffeld, besloten om ook maar een profiel aan te maken. Mijn naam is Hielke, bouwjaar 1980.
Binnenkort zal ik een lijstje toevoegen met mijn ex-Citroëns, ik kan je vertellen: dat zijn er behoorlijk wat! Op dit moment rij ik in een Zweedse tank. Prima auto, alleen geen Citroën… Ik ben daarom op zoek naar een XM voor niet al te veel geld. Aangezien ik zo’n 150 km per week rij, lijkt me een V6 van ‘t eerste type wel erg leuk.
En nu word ik angstig: ik zie hier overal berichten die doen vermoeden dat de automaat-bakken van het eerste type nogal gevoelig zijn. Nou wil het geval dat mijn oog is gevallen op zo’n V6 automaat (met meer dan 3 ton op de klok, zonder onderhoudspapieren…). Teken ik nu mijn doodvonnis..? Wat zijn de ervaringen van huidige gebruikers? Ik lees op het forum heel wat berichten van zgn. ‘out-siders’ (klint erg oneerbiedig, zo is het niet bedoeld!), weinig van eigenaren van zo’n apparaat.

Citroënloos

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 december 2006 06:51 PM
  [ # 1 ]

Ik had zo’n V6 automaat gekregen met idd 300kkm op de klok. Auto reed ok maar de automaat hokte, schakelde heen en weer bij constante snelheid enz enz. Met onderhoud kan je best nog wat doen maar al snel wordt dat duur als je niet de mogelijkheid en kennis hebt het zelf te doen en geen tijd je die kennis eigen te maken. dus… Het kan allmaal en ALS het rijdt rijdt het goddelijk!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 december 2006 06:51 PM
  [ # 2 ]

Oja, en welkom hier!!
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 december 2006 07:31 PM
  [ # 3 ]

Ik heb expres een handbak genomen , ondanks dat ik weet dat een automaat nu eenmaal beter rijd.

Ik wou die pech niet dat me die bak kapot ging en moet laten reviseren laten voor veel geld.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 december 2006 08:16 PM
  [ # 4 ]

Welkom !

Hoe (on)mogelijk zou het zijn om die automaat te vervangen door een handbak ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 05 december 2006 08:29 PM
  [ # 5 ]

Tsja, als ik om me heen kijk, vind ik meer automaten dan handgeschakelde versies. En is het ook zo dat automaten over het algemeen luxer zijn uitgevoerd dan de handgeschakelde broeders/zusters?

Citroënloos

Profiel  
 
Toolman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 07-11-2005

Gepost: 05 december 2006 08:33 PM
  [ # 6 ]

Hoi, welkom.

Ik rij zelf een XM V6 automaat van 1993 met 179k op de teller. Is niet zo heel veel kilometers, maar ik ben te spreken over de automaat.

Greetz Toolman

Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm

Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2006 09:37 PM
  [ # 7 ]
XMine schreef:

Tsja, als ik om me heen kijk, vind ik meer automaten dan handgeschakelde versies. En is het ook zo dat automaten over het algemeen luxer zijn uitgevoerd dan de handgeschakelde broeders/zusters?

welkom Wink

zover ik weet zijn de uitvoeringen hetzelfde Wink

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 05 december 2006 09:40 PM
  [ # 8 ]

Tja, volgens mij heeft de XM 2 serieuze risico-uitvoeringen; de 2.5TD en ieder model dat met een automaat is uitgevoerd. Allebei rijdt het super (ook in die combi), maar ik zou me er persoonlijk niet aan wagen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2006 09:44 PM
  [ # 9 ]
Serge schreef:

Tja, volgens mij heeft de XM 2 serieuze risico-uitvoeringen; de 2.5TD en ieder model dat met een automaat is uitgevoerd. Allebei rijdt het super (ook in die combi), maar ik zou me er persoonlijk niet aan wagen.

vergeet de eerste type V6.24 niet Wink
deze willen ook nog wel eens voor vreemde problemen zorgen Confused
vergeet roy zijn ex 24 klepper niet die later is afgebrand…

maar neem aan dat hier over een V6.12 wordt gesproken?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 december 2006 09:43 AM
  [ # 10 ]
Serge schreef:

Tja, volgens mij heeft de XM 2 serieuze risico-uitvoeringen; de 2.5TD en ieder model dat met een automaat is uitgevoerd. Allebei rijdt het super (ook in die combi), maar ik zou me er persoonlijk niet aan wagen.

tja, als je dan alles opsomt, vergeet dan niet dat er bij een TCT of turbo D12 de versnellingsbakken niet het eeuwige leven hebben en dat er wel eens een turbo kan sneuvelen.

De automaat is gewoon het duurste onderdeel, op de motor na, om te reviseren en dat maakt de mensen bang.

Koop anders een zweedse tank, met dezelfde motoren (PRV-V6) en ZF bakken die er wel op berekend zijn

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 06 december 2006 09:55 AM
  [ # 11 ]

Gaat hier idd om een 12V, type I. En wat betreft die Zweedse tank; als je dan komt aanzetten met een automaat word je gelijk voor ‘bejaarde’ versleten…

Citroënloos

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 06 december 2006 01:02 PM
  [ # 12 ]
XMine schreef:

Tsja, als ik om me heen kijk, vind ik meer automaten dan handgeschakelde versies. En is het ook zo dat automaten over het algemeen luxer zijn uitgevoerd dan de handgeschakelde broeders/zusters?

Dat kan komen omdat je toen(1989 -1994) 2 exclusieve’s had de v6.24 en de v6 exclusieve. De laatste was altijd met automaat. Daarna kwam de V6 ambiance, deze is met handbak. Automaat was weer een optie maar voor een paar gulden meer had je dan ook wel weer een exclusieve met alles standaard erop en eraan. De keuze was dan eigenlijk erg makkelijk. de v6.24 was niet als automaat leverbaar

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 06 december 2006 01:05 PM
  [ # 13 ]

Oh ja de v6 exclusieve is wel een auto waar je behoorlijk op leeg kan lopen. Zoek naar een v6 ambiance. elektrisch leer is er zomaar in gezet als het er niet op zit

deze is misschien erg duur maar zeer mooi en de prijs is vast wel wat aan te doen.

 

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 06 december 2006 02:20 PM
  [ # 14 ]
Willem schreef:

tja, als je dan alles opsomt, vergeet dan niet dat er bij een TCT of turbo D12 de versnellingsbakken niet het eeuwige leven hebben en dat er wel eens een turbo kan sneuvelen.

De automaat is gewoon het duurste onderdeel, op de motor na, om te reviseren en dat maakt de mensen bang.


Dat van die versnellingsbakken van de TCT en 2.1TD is nieuw voor mij. Wat is daar de reden van?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 06 december 2006 09:58 PM
  [ # 15 ]

Tsja, het blijft wikken en wegen… Maar ik ga ‘m zaterdag bekijken. En als ‘ie goed rijdt/schakelt/veert neem ik ‘m mee. Na drie XM’s te hebben gehad, weet je ongeveer hoe zo’n monster rijdt. Ik hou jullie op de hoogte!

Citroënloos

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook