Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Peteryed schreef:Oh ja de v6 exclusieve is wel een auto waar je behoorlijk op leeg kan lopen. Zoek naar een v6 ambiance. elektrisch leer is er zomaar in gezet als het er niet op zit
deze is misschien erg duur maar zeer mooi en de prijs is vast wel wat aan te doen.
Ik zie niet in wat een V6 Exclusive risicovoller maakt dan een V6 Ambiance met automaat. Alles waarvan het echt vervelend is dat het stuk gaat zit ook op een V6 Ambiance. Prijsverschil tussen een V6 Ambiance met automaat en een Exclusive was overigens ongeveer 4500 gulden.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Serge schreef:Tja, volgens mij heeft de XM 2 serieuze risico-uitvoeringen; de 2.5TD en ieder model dat met een automaat is uitgevoerd. Allebei rijdt het super (ook in die combi), maar ik zou me er persoonlijk niet aan wagen.
ONZIN!
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
dennis van der ven schreef:Serge schreef:Tja, volgens mij heeft de XM 2 serieuze risico-uitvoeringen; de 2.5TD en ieder model dat met een automaat is uitgevoerd. Allebei rijdt het super (ook in die combi), maar ik zou me er persoonlijk niet aan wagen.
ONZIN!
Ook al zo’n schreeuwerige Amsterdammer…
Geen onzin, maar zijn mening.
Mijn mening is dat de 2.5D een sterke motor is met zwak een punt. (Die bottom-power lijkt me trouwens wel heerlijk.)
Maar goed, t gaat voor TS een V6 met automaat worden begrijp ik…
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
brianpiet schreef:ik snap het probleem van de bak niet echt ze maken je bang maar de bak die stuk gaat is een bak zonder onderhoud!
Dat is dus niet waar, want in de automaatbak van een oud model V6 gaan onderdelen stuk die niets met onderhoud te maken hebben. Zo breken er vaak tanden uit de trommels waar de koppelingsplaatjes en tandwielenstelsels inzitten, of breek de tandkrans in de oliepomp. Dat heeft niets met onderhoud te maken. In 1995 is de bak op deze punten gewijzingd en gaat het al veel beter. Het enige wat stuk zou kunnen gaan door slecht of geen onderhoud zijn de koppelingsplaatjes en het kleppenblok.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dennis van der ven schreef:Serge schreef:Tja, volgens mij heeft de XM 2 serieuze risico-uitvoeringen; de 2.5TD en ieder model dat met een automaat is uitgevoerd. Allebei rijdt het super (ook in die combi), maar ik zou me er persoonlijk niet aan wagen.
ONZIN!
Mag ik je nomineren voor ‘de meest steekhoudende forum-bijdrage van het jaar’-prijs? Ik vind het werkelijk fenomenaal hoe je met zo weinig woorden je diepste gevoelen met volle overtuiging naar buiten kunt slingeren en het dan ook nog eens op een begrijpelijke manier bij de mensen laat landen. Ik ben diep ontroerd! :schater :schater :schater :schater
Animal triste post coitum
Hahahaha zelfden zo’n mooie reply gelezen.
Aan de andere kant… ik heb wel een XM II met automaat.
Ach zolang die het doet… doe ik het ook.
En om de 30K maar nieuwe olio dan.
En anders een nieuwe bak… aj aj aj duur.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
brianpiet schreef:ik snap het probleem van de bak niet echt ze maken je bang maar de bak die stuk gaat is een bak zonder onderhoud!
Dat is het probleem juist net , je weet nooit de geschiedenis van onderhoud van die automaatbak.
En onderhoud van de dealer zegt mij ook niets….
Vanaf vandaag in het trotse bezit van een zwarte XM V6 van 1992! (Met automaat!) Zeer binnenkort beginnen met de GROTE poetsbeurt..!
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
behouden vaart erin houden !
Gefeliciteerd met een échte automobiel
Verkocht, helaas schade gereden!
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
van Harte!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ojee een zwarte…!?
die zijn een stuk langzamer…
Gefeliciteerd!
En na een paar dagen kan ik toch wel stellen dat ik errug blij met deze auto ben. Verbruik van 1:12 - 1:13 bij 120-130 km/u vind ik supernetjes. Mijn Volvo 740 Turbo (1984) haalde dat niet… Schakelt, ondanks zijn 320.000km, boterzacht. Zodra het wat beter weer wordt (wat nog wel even gaat duren), zal ik ‘m eerst ‘s laten polijsten. Er zitten behoorlijk wat krasjes op.
Gister al de eerste jaloerse blikken toegeworpen gekregen van een Xantia-rijder die stond te tanken terwijl ik een pakje Gauloises haalde, hahaha !!! En ja, daar doe je ‘t toch we een beetje voor.
Trouwens, ik heb gister een ‘gezocht’ advertentie geplaatst. Ik ben nl. op zoek naar een instructieboekje van deze voiture. Wie o wie?
EN NATUURLIJK HARTELIJK DANK VOOR DE GELUKWENSEN!
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hij staat nog niet in je lijstje met “auto’s”
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bijgewerkt!
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gauloises Blondes of die zware jongens?
Waar blijft de foto vd voiture?