hallo allemaal,
ik ben zo zoetjesaan wel toe aan een xantia, en nu vraag ik mij af wanneer ik het voordeligst uit ben.. met inruilen van mn zx op een andere auto of particulier verkopen?? wie weet raad?
PS: weet je nog een leuke Xant, minstens een 1.8 voor een lief prijsje (+/- 1500 tot 200o euro) laat het me even weten!!
gr richard
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
Re: wanneer krijg je het meest voor je auto terug?
ZXfurore schreef:hallo allemaal,
ik ben zo zoetjesaan wel toe aan een xantia, en nu vraag ik mij af wanneer ik het voordeligst uit ben.. met inruilen van mn zx op een andere auto of particulier verkopen?? wie weet raad?PS: weet je nog een leuke Xant, minstens een 1.8 voor een lief prijsje (+/- 1500 tot 200o euro) laat het me even weten!!
gr richard
Wat betreft de aanschaf van een Xantia kan ik je echt autotrader.nl aanraden. Deze is niet verkeerd voor dat geld. Wie weet met inruil van je ZX een beetje mee te nemen binnen je budget.
dat is meteen een schot in de roos willeam! als ik in ieder geval een leuke prijs krijg voor mn zxje….
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
Inruilen is financieel gezien vrijwel nooit aantrekkelijk, het is alleen maar makkelijk. Als ik jou was, zou ik die zx proberen particulier te verkopen en via dezelfde weg ook proberen een leuke Xant te vinden, want ook daar kun je een hoop geld besparen in vergelijking met een dealer of handelaar. Voor de garantie hoef je het bij die laatsten ook niet te doen, want die krijg je niet binnen de prijsklasse waarin jij zoekt.
Animal triste post coitum
ZXfurore schreef:dat is meteen een schot in de roos willeam! als ik in ieder geval een leuke prijs krijg voor mn zxje….
Heb zelf een paar weken geleden een Xantia 2.0i 6V Pallas gekocht uit ‘99 met 123.000 km op de teller. Was met inruil van een ouwe Daihatsu 3500 euro. Als ik die eisen (bouwjaar, km-stand, onder de 4.000 euro) invoerde op autotrader kwam ik er maar een paar tegen in heel NL. Keek van de week voor de gein nog eens even op autotrader en kwam dus bovenstaande rode Xantia tegen.
Lijkt me een koopje.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Re: wanneer krijg je het meest voor je auto terug?
Willeam schreef:Wat betreft de aanschaf van een Xantia kan ik je echt autotrader.nl aanraden.
Euh, wat is er mis met marktplaats? Vind ik zo `n mooie break van `99 op benzine voor rond de 2800 euro…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Serge schreef:Voor de garantie hoef je het bij die laatsten ook niet te doen, want die krijg je niet binnen de prijsklasse waarin jij zoekt.[/ quote]
daar heb je inderdaad een punt. hoe betrouwbaar zou een xant uit die prijsklasse nog zijn? is dat exemplaar-afhankelijk of komen er rond bepaalde km-standen veel problemen om de hoek kijken?
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
heb mijn huidige auto ook van marktplaats, en heb daar hele goede ervaringen mee. ik ben stiekem nog wel een beetje huiverig voor het bollen-systeem, dit wordt mijn eerste échte citroen! dus vandaar dacht ik dat het verstandig zou zijn om bij een dealer/handelaar te gaan shoppen.
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
Granaat vering veert eenmaal beter, dat het toch wat onderhoud en liefde vereist is wel bekend. Naar mijn idee is het zwakste punt van de hydrauliek de retourleidingen, die van rubber zijn gemaakt en die nog wel eens knappen of broos worden. Ik (en vele andere hier) laten zich er niet door tegen houden
Je kan het ook heel slecht treffen op marktplaats hoor!...
Jos van der Voort
ZXfurore schreef:Serge schreef:Voor de garantie hoef je het bij die laatsten ook niet te doen, want die krijg je niet binnen de prijsklasse waarin jij zoekt.[/ quote]
daar heb je inderdaad een punt. hoe betrouwbaar zou een xant uit die prijsklasse nog zijn? is dat exemplaar-afhankelijk of komen er rond bepaalde km-standen veel problemen om de hoek kijken?
Ik ben voor m’n broertje zo’n 3kwart jaar geleden op zoek gegaan naar een Xant voor rond de 2000. Ik denk dat ik zo’n 10 exemplaren geprobeert heb (zowel bij dealers, specialisten als particulier) voordat ik een goeie gevonden had. Dat was uiteindelijk bij een particulier. Die andere exemplaren varieerden van ‘redelijk’ tot ‘chipszak’, waarbij ik de ergste varianten bij ‘de specialist’ tegenkwam; gekantelde zuigers, rotte koppelingen, zwabberende stuurinrichting, hp-systemen met zwaar achterstallig onderhoud etc, etc. Niet dat ik nu ‘de grote kenner’ ben, maar de auto die hij nu heeft rijdt formidabel, tot nu toe probleemloos en is zonder slag of stoot vorige maand zo door de APK gerold.Als je het zelf niet vertrouwd neem dan iemand mee die de Xantia kent, of iig weet waar je op moet letten bij het hp-systeem.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Je kan er nooit wat van zeggen waar de auto vandaan komt en de staat. Vergeet alleen nooit dat er altijd een reden is waarom iemand de auto weg doet. Let hier op. Mensen zeggen meestal iets van we hebben hem niet meer nodig of iets anders. Maar laat je er niet van weerhouden een Xantia te kopen. Er zijn meer Xantia’s dan kerktorens dus er is er altijd een voor jou.
Ik ga even reclame maken:
Welliswaar geen 1.8 maar wel voordeliger dan je budget en technisch is ie goed! (ook qua hydrauliek!)
daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ik heb je auto al zien staan inderdaad. ik hoor helaas niet veel goede berichten over de 1.6 motoren. vandaar dat ik op zoek ben naar een 1.8
maar ik zou zeggen: overtuig me maar!
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
ZXfurore schreef:ik heb je auto al zien staan inderdaad. ik hoor helaas niet veel goede berichten over de 1.6 motoren. vandaar dat ik op zoek ben naar een 1.8
maar ik zou zeggen: overtuig me maar!
ik weet niet wat voor soort rijder je ben maar als je veel rijd en af en toe ook iets sneller wil zou ik zeggen kijk dan voor min een 18 16v
maar gebruik je de auto weining en ben je een rustige rijder dan kan een 1.6 of 1.8 ook leuk zijn maar probeer zo auto eerst
ik weet niet of je weleens in een ZX 1.4 hebt gereden…. die vind ik op zich snel zat, alleen niet comfortabel genoeg op lange stukken, vooral rumoerig. ik rijd ongeveer 400 km per week
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73