Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Probeer mijn leren stuur te demonteren, maar dat wil niet lukken. Hoemoet ik dat doen ?
Groet,
Sander
Domme vragen bestaan niet.
met torx schroevendraaiertje de 2 torxjes aan de achterkant van het stuur losdraaien; je kunt dan de airbagmodule lostrekken. nu nog de centrale bout met dop 21 (ook wel bekend als de bougiedop bij o.a de DS) losdraaien.
dan het stuur heen en weer wringen tot je deze loshebt
wel fff de stand van het stuurwiel markeren anders wordt het zo’n gedoe om de rechtuitstand te vinden
dit kan dmv o.a. tipex of het stuurwiel in de rechtuitstand zetten voordat je ‘m lostrekt
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dank voor je reactie, maar ik kan de twee torxjes niet vinden…
Simmetje schreef:Dank voor je reactie, maar ik kan de twee torxjes niet vinden…
heeeeeeeeeel…...vreemd heb ook nog fff voor je in de xm vraagbaak gekeken zelfs daar komen de 2 torxjes in voor.
dus ook niet als het stuur (vanuit de rechtuitstand) 90 graden verdraaid voel je geen gaatjes aan de achterkant…...vreemd heel vreemd.
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Er zitten twee ini mini gaatjes aan de achterkant, maar daar zitten toch niet de torxjes achter… Hmm, dan ben ik niet zo heel slim…
Simmetje schreef:Er zitten twee ini mini gaatjes aan de achterkant, maar daar zitten toch niet de torxjes achter… Hmm, dan ben ik niet zo heel slim…
het zijn inderdaad die 2 gaatjes ............
dus wel een torx schroevedraaiertje gebruiken oid: met een bithouderdertje red je het niet !! te dik.
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
en eeeeeeeeerg veel geduld…. ze zitten er een beetje schuin in namelijk
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
‘k had ‘m er zo uit, ondanks dat die torx-schroeven er schuin inzitten en er niet uitkomen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V