Hallo mensen, hoe zit dat nou met wegenbelasting?
Ik had laatst een auto slechts een dikke week in bezit. Toen verkocht ik hem weer. Moet ik dan een heel kwartaal wegenbelasting betalen???
ja klopt is voor mensen gedaan dat ze niet elke dag een andere auto hebben dus hebben ze ingevoerd min zoveel dagen
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Dan hebben ze mij zeker al als een bedrijf gezien. Ik betaal meestal niks omdat het te incasseren bedrag te klein is voor een week Of een klein beetje. Gewoon even beldienst bellen en je weet het bedrag.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Wat is het nou? Ik heb geen zin om voor een of 2 weken de volle 150 euri te gaan betalen. Of kun je dat later terugkrijgen?
Matthijs2006 schreef:Wat is het nou? Ik heb geen zin om voor een of 2 weken de volle 150 euri te gaan betalen. Of kun je dat later terugkrijgen?
je betaalt niet het volle tarief een aantal dagen met een minimun als ik het goed heb
Wegenbelasting gaat gewoon per dag, wanneer de wegenbelasting lager dan 10 euro (circa) valt word deze vrij gescholden. Dit staat dus ongeveer voor 3 dagen ongeveer (dat ik weet). Ik heb 2 keer een auto op mijn naam hebben staan voor 2-3 dagen en kreeg uiteindelijk een brief dat ik 0 euro moest betalen!
Ik heb laatst verzekering stopt gezet van me gesloopte bx d en daar kreeg ik ook verzekeringsgeld van retour.
Ijs schreef:Wegenbelasting gaat gewoon per dag, wanneer de wegenbelasting lager dan 10 euro (circa) valt word deze vrij gescholden. Dit staat dus ongeveer voor 3 dagen ongeveer (dat ik weet). Ik heb 2 keer een auto op mijn naam hebben staan voor 2-3 dagen en kreeg uiteindelijk een brief dat ik 0 euro moest betalen!
Ik heb laatst verzekering stopt gezet van me gesloopte bx d en daar kreeg ik ook verzekeringsgeld van retour.
thanks
Ik moest voor 3 dagen wel betalen, was 3 euro ongeveer want heb 20 moeten betalen en kreeg 17 terug…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
De belasting voor mn eend is een lachertje. Maar wat ik voor Xantia betaal…..
Vraag me af hoe andere forumleden dat doen: hebben soms een paar CXen en XMen. Dan gaat toch heel je salaris op aan wegenbelasting??
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Willeam schreef:De belasting voor mn eend is een lachertje. Maar wat ik voor Xantia betaal…..
Vraag me af hoe andere forumleden dat doen: hebben soms een paar CXen en XMen. Dan gaat toch heel je salaris op aan wegenbelasting??
Zowiezo betaal je geen houderschapsbelasting voor een klassieker van 25 jaar en ouder.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Willeam schreef:De belasting voor mn eend is een lachertje. Maar wat ik voor Xantia betaal…..
Sja 58 EUR voor de BX diesel en 26 EUR voor de BX GTi. De GS is belastingvrij en geschorst.
Sja, of schorsen of betalen, so simpel is het.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
mpostma schreef:De GS is belastingvrij en geschorst.
Eigenlijk moet je in die situatie geld toe krijgen!! Maar dan is de belastingdienst weer niet thuis!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedragen beneden de 5 euro hoef je niet te betalen, tenzij je nog geld van ze terug krijgt. Dan verekenen ze het wel. Dat verklaard waarom SZ 3 euri moest dokken.
Test
ik heb het hier ook liggen om te betalen 402,11€/jaar
vermits ze zelf erg laat terugbetalen wacht ik ook nog een maand, de Duc is uitgeschreven begin september en begin maart krijg ik het geld gestort
de Berlingo is begin September ingeschreven dus vind ik begin januari een mooie datum
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017