Volgens het instructieboekje en ook volgens mijn logica zouden er 3 lampjes moeten branden als ik ik het contact aan zet, teweten:
het stoplicht, het oliedrukcontrolelampje en het laadstroomcontrolelampje. En wat is nu het geval…geen van de drie gaat branden. Wat is de logische verklaring hiervoor…lampjes zijn wel goed dus dat is het niet.
de printbanen op het printplaatje willen er door kortsluiting nogal eens doorbranden. Ook zitten er diode’s op het printplaatje welke kunnen doorbranden…....
controleer dus eens de print plaat anders een andere “klokkenwinkel” proberen. is de zekering nog goed ?? zitten de stekkertjes nog op hun plaats ?? (van de witte,groene danwel gele stekker).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
pete,
we hebben he hier over het laatste type klokken toch? drie ronde op een rij?
als je het controle knopje indrukt, gaan er dan 4 lampjes branden?
Stop, olie, lhm en water temp?
Zowiezo zou laadstroom moeten branden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja Bogaard het gaat om de laatste type, en de 4 lampjes gaan inderdaad branden als ik op het controleknopje druk.
Waar zit dat controleknopje?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
tussen je eerste klok ( met allee controlelampjes) en je tweede ( snelheidsklok) zit een zwart rond knopje, als je dit knopje indrukt moeten in de eerste klok(met controlelampjes), de lampjes gaan branden die Bogaard aangeeft
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Accu lampje wordt door de regelaar bij de dynamo gestuurd. olie door de druksensor onder het inlaatspruitstuk(de draad gaat vaak los in de buurt van de dynamo) LHM lampje door een sensor achter het linker hydrauliqueschildje(ID) of sensor in de buurt van de hoofdremcylinder(DS)
watertemp gaat NIET aan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Accu lampje wordt door de regelaar bij de dynamo gestuurd. olie door de druksensor onder het inlaatspruitstuk(de draad gaat vaak los in de buurt van de dynamo)
Het lijkt allemaal wel aangesloten, tenmiste de draden, welk van de drie draden op de regelaar gaat naar het Accu lampje ? Vanmorgen begonnen mijn lichten wat te flikkeren, evenals kijn dashbord verlichting, als ik de ventilator aandeed verdween dit weer. Accu geeft in rust 12,7 aan en stationair 13,6 a 7 , bij 2500 toeren gaat het boven de 14,3 en nog wat, als ik dan de lichten aan zet zakt de waarde naar 13,7 a 8. T lijk allemaal wel goed, dus een beetje vreemd toen de lichten begonnen te flikkeren.
Ik begin mij steeds meer te beseffen dat dit weer een bijzondere auto is, links een kastje met 6 zekeringen en rechts 2, er zouden nog twee zwevende moeten maar die zijn waarschijnlijk verdwenen en de dradenboel is een ellende .. maar goed..
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
pete72ds schreef:[
Het lijkt allemaal wel aangesloten, tenmiste de draden, welk van de drie draden op de regelaar gaat naar het Accu lampje ? ..
ik dacht de bovenste.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:pete72ds schreef:[
Het lijkt allemaal wel aangesloten, tenmiste de draden, welk van de drie draden op de regelaar gaat naar het Accu lampje ? ..
ik dacht de bovenste.
Boven die bovenste zit een schroef bij mij, op deze schreof zat een stekkertje voor een draad, ik vermoed dat deze bedoeld is voor de aarde ..kan dit kloppen ?
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep. Aarde heeft ie wel nodig! maak een draad naar de min pool zodat het huis van de regelaar geaard wordt! Laat je niet beduvelen want de regelaar zit in rubbertjes!Onder die schroef hoort een lipje dat aan het huis vast zit!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
He he , het laadstroomlampje brand, volgende stap het oliedruklampje…andere vraag: zou het kwaad kunnen om contunu een multimerer aan te sluiten ? Ik heb een kabel van mn accu getrokken naar binnen toe en daar de multimeter op aangesloten om eens inzicht te krijgen in het verbruik van de verschillen stroomverbruikers ...is zeer verhelderend moet ik zeggen.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat hangt er vanaf wat jouw multi meter aankan.. Meestal beginnen die bij 10 ampere te roken!
koplampen: 2 x 60 watt is al 10 ampere…
Verder kan dat geen kwaad..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Dat hangt er vanaf wat jouw multi meter aankan.. Meestal beginnen die bij 10 ampere te roken!
koplampen: 2 x 60 watt is al 10 ampere…
Verder kan dat geen kwaad..
Merci, mijn zoons begonnen al iets geks te ruiken, iets van branden en rubber ...dus niet zo’n goed idee
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Alleen DS-en vanaf modeljaar ‘75 hebben 10 zekeringen: 6 links, 2 rechts, en 1 zwevende links en 1 zwevende rechts…...
Citroen!
Oliedruklampje, los stekkertje?
Kun je je een ons naar zoeken. Één van mijn eerste problemen met mijn dame was dat stekkertje dat nogal snel uit het vrouwtje flikkerde. In de buurt van de dradenbundel achter/onder bij de dynamo, kijk maar eens of je laar een loss mannetje tegenkomt.
Helaas, de DS niet bij de ahnd, anders had ik wat duidelijker kunnen zijn.
succes met zoeken!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!