Ik ben vandaag weer even bezig geweest aan de XM. Heb de aanjager eruit gehaald en moet nu alleen even de transistoren vernieuwen en dan doet hij het hopelijk weer! Weet iemand of ze nog te krijgen zijn? Hetzelfde geldt voor koelpasta? Ik heb nog geprobeerd het dashboard los te halen maar wat zit dat allejezus vast!! krijg hem echt niet los en tot overmaat van ramp doet de verlichting van het klokje het nu niet meer!! iemand die daar iets op weet? (de tijd en de info staan nog wel op het klokje dus stroom krijgt hij wel!)
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
Re: Xm aanjager en dashboard
CX Lover schreef:Ik ben vandaag weer even bezig geweest aan de XM. Heb de aanjager eruit gehaald en moet nu alleen even de transistoren vernieuwen en dan doet hij het hopelijk weer! Weet iemand of ze nog te krijgen zijn? Hetzelfde geldt voor koelpasta? Ik heb nog geprobeerd het dashboard los te halen maar wat zit dat allejezus vast!! krijg hem echt niet los en tot overmaat van ramp doet de verlichting van het klokje het nu niet meer!! iemand die daar iets op weet? (de tijd en de info staan nog wel op het klokje dus stroom krijgt hij wel!)
Groeten Tom
Oei, dan moet je het klokje eruit halen en openmaken om de twee lampjes te vervangen… Is wel te doen, ik heb het zelf ook gedaan. Je moet dan wel de ombouw van het tellerblok verwijderen. Twee schroefjes aan de zijkanten en met een plamuurmes de onderste rand er uit wippen. Als je het dashbordfront zover los hebt dat je hem naar voren kunt kantelen kun je er bij.
Succes, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders