Hallo beste forummers,
Nu ik de stap heb gemaakt van BX naar AX, is het natuurlijk tijd om de nieuwe aanwinst te laten zien.
Vanmiddag heb ik namelijk mijn allereerste AX gekocht.
Het gaat om een zwarte AX 1.1i Volcane uit 1995.
In 2004 is deze AX in Limburg gekocht. Daar komt de auto ook vandaan (Citroën Janssen in Heythuysen). Toen was de km-stand nog 75.000 en nu in 2006 staat er 136.000. Er is dus behoorlijk wat mee gereden de afgelopen 2 jaar.
Geen deukjes, geen (grote) krasjes, maar wel nog het een en ander te doen. Zo zat de voorbumper namelijk los aan de linker kant. Ook werken de mistlichten niet. De ruitenwisser slaat over het rechter voorscherm heen en niet echt aan de linker kant van de voorruit, het (P)(!)-lampje flikkert steeds op tijdens het rijden (handremschakelaartje waarschijnlijk ff fixen) en nog wat kleine dingetjes. Zo moet er een nieuw zonneklepje in omdat de oude krom was gebogen door de vorige eigenaresse.
Dan is het nu tijd voor de foto’s.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: XBXG’s AX 1.1i Volcane (1995)
volgens mij branden er op het dash wel meer lichtjes…
Gefeliciteerd!
kakanox schreef:Zoals ik @ AXClub al zei: fette sjit
Just curious: Waarom eigenlijk een AX ipv BX?
Ennn… kom je morgen ook naar le meeting?
Ik neem gewoon even een stapje terug wat betreft auto’s. I.p.v al die BX’en nu gewoon 1 AX. Ben namelijk druk bezig met het vinden van een huisje en een andere baan, dus dan vond ik de AX er perfect bij passen.
En met “een stapje terug” bedoel ik het niet negatief over de AX in het algemeen. Ik heb de AX altijd al een geweldige auto gevonden en ik vind ‘m nu nóg leuker dan eerst, want nu heb ik er zelf 1.
Ben er heel blij mee, al is het alleen al omdat dit de jongste en tevens duurste auto is die ik ooit heb gehad.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd! ziet er mooi uit!
Ik heb van mijn 8e tot 5 jaar geleden in Heythuysen gewoond en ben bij Janssen kind aan huis, ik heb er zelfs een paar weken stage gelopen!
Maar ga je de digit verkopen? nee toch?
Maar mooi wagentje! zul je veel lol aan hebben, en mocht je nog iets willen weten van Janssen, dan roept u maar, ben er snel genoeg weer
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
De BX 19 Digit is al verkocht hoor. En m’n andere (die nog in de stalling slaapt) staat ook te koop.
@Mechuccio: Als je er weer eens bent, vraag dan maar of ze nog onderhoudspapieren hebben van de LF-GV-28. Naar het schijnt is ie daar in 1995 nieuw afgeleverd en tot en met 2004 altijd in onderhoud geweest.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Joh shock dat verbaast me echt dat je geen bx meer rijd maarja je kan een keerpunt in je leven krijgen he maar veel succes met je AX leuke auto grin
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
@Mechuccio: Ik vind net in het dashboardkastje het onderhoudsboekje, welke inderdaad aangeeft dat de AX op 3 april 1995 is verkocht aan iemand in Grathem.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Leuk autotje zo’n volcane, en in het zwart, ziet er netjes uit.
Veel plezier ermee.
Je zult het bx comfort wel gaan missen
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Uiteraard weet ik dat een AX niet zo veert als een BX, maar het confort valt me alleszins mee. En daarbij komt dat er heeeerlijke stoelen in zitten!
En ooit komt er weer een GS, dus écht veerconfort zeg ik bij deze niet gedag.
Ami 8 Club (1970)
Hee Wouter, gefeliciteerd hoor! Deie ax ziet er keurig uit en lekker luxe ook. Veel rijplezier gewenst!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is een nette AX zo te zien, gefeliciteerd. Ik kan mij de overstap zeker voorstellen.
Veel plezier er mee!!!
Vet Cool Gaaf
Leuk ding Wouter, je zult merken dat het een hele andere(actieve) vorm van auto rijden is.
Wat ik wel heel prettig vond bij mijn overstap is dat alles een stuk degelijker aanvoelt..
Verder vind ik het volcane/furio interieur 1 van de mooiste, en misschien nog wel mooier dan dat van een GTI ops:
Overigens, dat ruitenwisser en bumperprobleem heb ik ook ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
He Wouter. dat ziet er prima uit hoor de AX. Maar wat maak jij een bijzondere sprongen zeg. BX,GS,AX. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Een AX valt zeker niet tegen, en zeker niet met deze stoelen. Die geven voldoende steun als ik het zo zie.
Veel plezier en suc6 ermee. En uiteraard veel suc6 met je bezigheden op dit moment!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Simpele Ziel schreef:Vet Cool Gaaf
Leuk ding Wouter, je zult merken dat het een hele andere(actieve) vorm van auto rijden is.
Wat ik wel heel prettig vond bij mijn overstap is dat alles een stuk degelijker aanvoelt..Verder vind ik het volcane/furio interieur 1 van de mooiste, en misschien nog wel mooier dan dat van een GTI ops:
Overigens, dat ruitenwisser en bumperprobleem heb ik ook ops:
Dat ruitenwisserprobleem is in 5 minuten opgelost. Ik hoef jou niet uit te leggen dat je de ruitenwisser gewoon kunt stellen, net als bij een BX.
De vorige eigenaresse is er laatst mee stil komen te vallen op de snelweg. Niet met de AX zelf, maar de ruitenwissermotor was overleden. Bij montage van de nieuwe is dus niet echt goed gelet op hoe de ruitenwisser terug moest worden geplaatst. Nu heb ik zo’n 20 verschillende BX-ruitenwissers los en vast gemaakt, dus dat doe ik morgen wel ff.
Wat betreft die bumper: de mistlichten zijn niet aangesloten. Waarom? Geen idee. De vorige eigenaresse heeft ze nog nooit gebruikt en heeft er daarom ook geen aandacht aan besteed. Aan de bestuurderskant zat dat dingetje niet meer in het gaatje (weet niet precies hoe je het allemaal noemt…), maar na wat wrikken zit ie weer goed. Echter, de mate van bewegen van de voorbumper, doet mij vermoeden dat een of meerdere schroeven niet meer aanwezig zijn.
Morgen wordt het droog en schijnt de zon; tijd om dat alles eens te inspecteren alvorens naar de AX Club meeting te gaan in Nieuwegein.
Ami 8 Club (1970)
Idd, ruiten wisser probleem kan zo opgelost worden, maar ik wil toch opzoek naar een rechte arm dus dat stel ik nog even uit.
De bumper heeft een ophangpunt op de hoeken(net als de BX) die nogal eens wil loslaten.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:De bumper heeft een ophangpunt op de hoeken(net als de BX) die nogal eens wil loslaten.
Ow, is dat normaal dan…? ops:
Ami 8 Club (1970)