Nog veel beter lijkt me eerst de Bobine te vervangen door een juiste.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Vaak zijn ze zo smerig dat je het verschil tussen bruin en zwart niet goed ziet. Volgens mij kun je wel een 2cv bobine wel in een Visa gebruiken, maar niet andersom. De Visa bobine gebruikt een andere oplaadmethode namelijk.
Visabobine op een 2cv zorgt er voor dat de contactpunten smelten. Verder was deze bobine schoon.
Schijt aan originaliteit.
Barely Legal meets een stuk van LE zn LE
Wat kan ik er beter in stoppen qua brandstof, Euro 95 of 98?
Zowel een 2cv6 als een BX14e doen ‘t beter op 98, denk dat de Visa dat ook lekkerder vind.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:@Handjes: Als je de Visa in kwestie niet kent, hoe kan je dan zo ‘wijs’ uit de hoek komen dat de carburateur OK is ?
Ik zeg nergens dat de carburateur OK is…
Visa 1.1 en 1.4 moeten op gelood/loodvervanger (!) 98.
Visa 2-cilinder mag in sommige gevallen (V06/664 en V06/665) op euro 95, bij twijfel ongelood 98.
Na 1988 mag bijna alles op euro 95.
Ik heb nu mn eerste tank bijna leeg gereden, dat was Euro 95. Maar dit is een tweecilinder bij twijfel, dus straks gooi ik er dan maar Euro 98 in!
vergeef me mijn beginnersfouten #-o
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Jouw Visa is uit 1988. Hoogstwaarschijnlijk heb je dan een V06/664 blok (even typeplaatje bekijken) en kun je gerust op euro 95. Euro 98 bestaat niet trouwens, dat heet Super.
OK, dank je! Ik ga alsnog straks Super tanken, om te kijken of ik verschil merk
Heb je nog meer tips voor beginners? Dingen die ik beslist wel of niet moet doen?
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Niet te lage toeren rijden, redelijk flink doortrekken. Bij koude motor zeker niet te lage of te hoge toeren. En van oktober tot april winterkapje er voor. Eens per jaar olie verversen en eens per twee jaar bougies en kleppen. That’s it voor een Visa 2-cilinder .
Winterkapje, pas bij onder de 7 graden? Toch?
Het winterkapje zit er voor En Handjes, dit weekend (met name vrijdag eind van de ochtend en zondag begin van de ochtend) goed opletten, ik zit ook in Rijswijk, bij mn ex-schoonmoeder thuis.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Alexxxxx schreef:Het winterkapje zit er voor En Handjes, dit weekend (met name vrijdag eind van de ochtend en zondag begin van de ochtend) goed opletten, ik zit ook in Rijswijk, bij mn ex-schoonmoeder thuis.
Ok! Ik blijf van de straat .
dacht ook even ...
het is geen Rolls, het is een Visa, dat heeft karakter
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017