9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

Barely Legal: Alex zijn Visa! Laatste rit gehad! Zie p. 14!
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 04 januari 2007 12:03 AM
  [ # 121 ]

Ik heb een telefoontje gehad van de vorige eigenaar, deze heeft me uitgelegd dat deze visa qua onderhoud bijna helemaal up to date is hij gaat/ging ook even bellen met Alexxxxx om even wat dingen door te bespreken, en wat tips te geven!
Ik ben benieuwd naarde reacties.

Emiel

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 544

- ZX 1.9d
Gepost: 04 januari 2007 12:05 AM
  [ # 122 ]

gebeld, en ik heb zeker wat aan de tips! Vooral de tips mbt het starten met de choke, ik denk dat het slecht starten voornamelijk mijn eigen onkunde is, net als het “kapotte slotje” dat was namelijk Smile

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 04 januari 2007 12:12 AM
  [ # 123 ]

Ben ik nieuwschierig: hoe luidt de truuc ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 04 januari 2007 12:31 AM
  [ # 124 ]

Het starten is dit officieel goed: Sleutel omdraaien net zolang hij aanslaat. Zonder enige gas bij geven of choke open trekken. Als hij eenmaal draait moet je rustig aan choken. Eventueel beetje gaspedaal intrappen. Afstemmen op elkaar zodat hij mooi loopt. Want, zo is het bij mij, het moment van starten en ik doe niets meer dan slaat hij af. Je moet beetje bij choken / gassen?

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ZX 1.9d
Gepost: 04 januari 2007 06:39 PM
  [ # 125 ]

Choke stuk uit (niet helemaal), starten, ff wachten, en dan gaan.

Ik krijg er steeds meer handigheid in. En met warme (of lauwe) motor is het over het algemeen geen enkel probleem. Vooral koud moet ik nog even oefenen, moet gewoon nog wat feeling met de chocke en de auto krijgen Smile

Morgen over de afsluitdijk, spannend, ik heb er zin in! Word voor het eerst dat ik langer dan een uur rijdt. Nou ja, in een auto dan. Op de heftruck deed ik gewoon 8 uur per dag natuurlijk, met uitschieters naar boven….

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 05 januari 2007 01:09 AM
  [ # 126 ]
Alexxxxx schreef:

Choke stuk uit (niet helemaal), starten, ff wachten, en dan gaan.

Ik krijg er steeds meer handigheid in. En met warme (of lauwe) motor is het over het algemeen geen enkel probleem. Vooral koud moet ik nog even oefenen, moet gewoon nog wat feeling met de chocke en de auto krijgen Smile

Morgen over de afsluitdijk, spannend, ik heb er zin in! Word voor het eerst dat ik langer dan een uur rijdt. Nou ja, in een auto dan. Op de heftruck deed ik gewoon 8 uur per dag natuurlijk, met uitschieters naar boven….

Een handchoke moet je echt leren bedienen, maar als je “hem” eenmaal leert kennen is het heel goed uit houden met zo’n choke. Maarja, ik rijd inmiddels al meer dan een decennium diesel. Ik ben echt verwend met makkelijke koude starts. BTW, enig idee hoe laat je de dijk over gaat? Ik neem voor alee zekerheid mijn camera mee. Je weet maar nooit.  Wink
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ZX 1.9d
Gepost: 05 januari 2007 02:24 AM
  [ # 127 ]

vertrek vanuit het Leeuwarder voorstadje staat gepland tussen 8:30 en 8:45, hoe laat we over de dijk gaan hangt heel erg af van de drukte in Leeuwarden en de wegopbrekingen rond Harlingen (stel je voor dat er een mooie bouwmachine staat, dan moet die op de foto Laughing ), en waarschijnlijk een tussenstop bij het monument.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 05 januari 2007 11:32 AM
  [ # 128 ]
Alexxxxx schreef:

vertrek vanuit het Leeuwarder voorstadje staat gepland tussen 8:30 en 8:45, hoe laat we over de dijk gaan hangt heel erg af van de drukte in Leeuwarden en de wegopbrekingen rond Harlingen (stel je voor dat er een mooie bouwmachine staat, dan moet die op de foto Laughing ), en waarschijnlijk een tussenstop bij het monument.

We wachten de foto’s wel weer af. Deze keer de “Visa on tour” door Noord en Zuid-Holland.
BTW, je had hier in Hoorn moeten zijn van de week. Tegenover mijn werk wordt een nieuw gebouw van een scholengemeenschap neergezet. Een aantal vrachtwagens hebben onderdelen aangeleverd voor een bouwkraan. Die kraan staat er inmiddels. Ik zal eens foto’s schieten van de week.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ZX 1.9d
Gepost: 05 januari 2007 08:10 PM
  [ # 129 ]

Vanochtend startte ze in één keer! Very Happy Ik leer het wel :Y Foto’s gemaakt op de afsluitdijk, en met een paar eenden op een parking bij Amsterdam. Reed heerlijk op de snelweg. Op zoek geweest naar een vraagbaak, maar alleen een 4cilinder/diesel 1984-1988 vraagbaak tegen gekomen. Ik heb m laten liggen voor de liefhebber, 10 euro bij De Slegte Den Haag (of je koopt m online op hun site). Wildeooknog een radio en boxjes kopen. Eerst boxen, even naar de halfords geweest, maar die hadden alleen sjonnenboxen Sad Dus ook mar geen radio nog, nu op zoek naar Visa boxen.

Ging lekker over de snelweg, hele stukken 110 gereden (op de teller dan), veel plezier in het rijden gehad onderweg. Randstad is druk, maar ach, dat zal ook wel wennen.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 januari 2007 09:39 PM
  [ # 130 ]

Was 110 plankgas ?

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ZX 1.9d
Gepost: 07 januari 2007 06:36 PM
  [ # 131 ]

Nee Smile plankgas durf ik niet aan, dan rammelt ze me wat teveel. Soms een kort stukje, bij inhalen of invoegen.

Ik ben weer thuis, foto’s volgen!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 07 januari 2007 11:27 PM
  [ # 132 ]

Oh, dan kan je bepalen waar de rammeltjes vandaan komen en er wat aan doen Wink

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ZX 1.9d
Gepost: 08 januari 2007 01:10 AM
  [ # 133 ]

Op de Afsluitdijk, 5 januari.

DTM-wisser Laughing

Vaanholt, 7 januari.

Zonet mail binnen dat de wijziging (heb samen met de Visa ook het lidmaatschap van de club overgenomen) bij de Visaclub rond is, en zodra de verzendkosten bekend zijn, hoor ik wat de pet en T-shrit me gaan kosten Very Happy

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 08 januari 2007 01:22 AM
  [ # 134 ]

Mooi Alex. Midden op de Afsluitdijk! Eigenlijk wel het juiste weertype om de situatie weer te geven.
Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ZX 1.9d
Gepost: 08 januari 2007 04:25 PM
  [ # 135 ]

Zojuist de originele binnenspiegel weer gemonteerd, met behulp van spiegelstrips van Halfords. De Halfords zuignapspiegel ligt nog wel stand-by.

Profiel  

9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook