Hoge kilometerstanden
Ben de Hoog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 06-10-2004

Gepost: 17 december 2006 07:55 AM

Vroeger was 100 dkm een omslagpunt, nu eerder 200 dkm. Maar hoever overschrijden BXén de 300 dkm? Heb dus een 19 TZI die mij als een koning vervoerd met zijn 288 dkm. Wanneer ga je echt merken dat hij op zijn laatste benen loopt? Ook de jaren gaan tellen. Een BX met 150 dkm kan rotter zijn dan ééntje met bijna 300 dkm. Ik kocht de mijne met 250 dkm, met een vellen-lange history. Sindsdien niets aan gedaan, op de APK-eisen na. Geen beurt in de garage, alle vloeistoffen in eigen beheer vervangen. Kleppen stellen, is dat echt noodzaak? Moet wél bekennen dat ik inmiddels niet meer zo hard door de bochten durf als bij aanschaf. Voelt minder vertrouwd. Meer verslapping in de BX die de bochzekerheid in twijfel trekt. Ik schuif het op de jaren die vreten aan de auto, niet de kilometers. Ik stel deze vraag omdat ik zo benieuwd ben of ik dit mazzeljaar (wederom een bijna glansrijke APK-keuring) nogmaals kan verlengen tot november 2008. Ieder jaar in mijn BX 19 TZI, is een jaar later naar een Xantia. Diep in mijn hart koop ik liefst wederom een BX 19, geniet er zo veel van!!

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 17 december 2006 11:33 AM
  [ # 1 ]

Ik heb ook jaren een 19TZi gereden op LPG. De motor heeft het met mijn rijstijl tot 400.000 km volgehouden.
Bij een goede verzorging en het op peil houden van de vloeistoffen, vooral olie, is dit een makkelijk te realiseren kilometerstand.
Als ik dat destijds ook gedaan had, dan had het blok zeker een stuk meer kilometers kunnen maken. Dus veel succes met de 19TZi.
Overigens is kleppenstellen bij een benzine-motor bijna nooit nodig. Je kunt ze een keer de klepspeling meten, dan weet je voldoende of het nodig is.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 17 december 2006 03:30 PM
  [ # 2 ]
Eric Vertogen schreef:

Ik heb ook jaren een 19TZi gereden op LPG. De motor heeft het met mijn rijstijl tot 400.000 km volgehouden.
Bij een goede verzorging en het op peil houden van de vloeistoffen, vooral olie, is dit een makkelijk te realiseren kilometerstand.
Als ik dat destijds ook gedaan had, dan had het blok zeker een stuk meer kilometers kunnen maken. Dus veel succes met de 19TZi.
Overigens is kleppenstellen bij een benzine-motor bijna nooit nodig. Je kunt ze een keer de klepspeling meten, dan weet je voldoende of het nodig is.

En daarna had jij een 16V die je met een stand van 291000 aan mij verkocht, en ik zit er inmiddels mee op de 308000….. and going strong!
nog steeds een heerlijke toerbak die stil, rustig en oh zo comfortabel toert en met de druk op de knop veranderd in een fucking beest!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Keesjr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-09-2006

Gepost: 17 december 2006 06:55 PM
  [ # 3 ]

Heb jarenlang een tzd turbo gereden, staat nu op 565.000 km en m’n huidige tzd staat nu op 377.000 diverse oude 1.4’s op lpg hebben meer als 4 ton gehaald.

gun police bent u ook zo’n fan van de politie??

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook