Winte(b)r(rr)
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 17 december 2006 11:51 PM

Nog even en het is winter. Niets van te merken. Maar tgaat binnenkort vriezen. Wat doen jullie Citroen fanaten, als jullie Citroen niet buiten komt, om de winter door te komen? Oude autotechniek boeken doornemen?

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 515

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 17 december 2006 11:52 PM
  [ # 1 ]

met een cx naar zweden

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten

Gepost: 17 december 2006 11:55 PM
  [ # 2 ]

Daar zal het vast warmer weer zijn…

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 18 december 2006 12:01 AM
  [ # 3 ]

Ben al op zoek naar een leuk sleetje om van de heuvels te sjeesen. Helaas is het maar 1 week.
Daarna rijden we weer in onze visaatjes. Ze gedragen zich erg goed in de winter. Behalve dat ze (tot nog toe alle visa’s), als ik naar mijn werk rij, er precies op dezelfde drempels er mee uit scheiden waardoor ik met choke weer eventjes verder moet rijden.
Verder staat er nog amiblok in de berging waar een nieuwe krukas in moet. Daarna gaat ie weer in de ami. Daarna de auto even helemaal nalopen zodat deze er in de zomer er weer tegen aan kan.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 18 december 2006 12:18 AM
  [ # 4 ]

Re: Winte(b)r(rr)

Visa Ventje schreef:

Nog even en het is winter. Niets van te merken. Maar tgaat binnenkort vriezen. Wat doen jullie Citroen fanaten, als jullie Citroen niet buiten komt, om de winter door te komen? Oude autotechniek boeken doornemen?

Mijn Citroen staat gewoon buiten hoor.

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 18 december 2006 12:22 AM
  [ # 5 ]

mpostma schreef:
Visa Ventje schreef:

Je GS ook?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 december 2006 12:30 AM
  [ # 6 ]

visapowerrr schreef:
mpostma schreef:
Visa Ventje schreef:

Je GS ook?

GS staat in de stalling (maar dat staat ie in de zomer ook) en de GTI staat in de garagebox.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 18 december 2006 11:48 PM
  [ # 7 ]

Het enige wat ik doe is oordopjes in bij het starten van de Xantia ‘s ochtends…  Laughing

De eend komt trouwens ook een stuk minder buiten, maar dat ligt meer aan het feit dat ik minder zin heb om er in te rijden met deze kou… Hij moet binnenkort toch opgeknapt worden dus dat beetje pekel maakt ook niet veel meer uit…

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 19 december 2006 12:03 AM
  [ # 8 ]
voge schreef:

Het enige wat ik doe is oordopjes in bij het starten van de Xantia ‘s ochtends…  Laughing

Hehe, ik geniet er wel van. De diesel komt welliswaar zeer luidruchtig tot leven, maar het is altijd wel in 1 x raak. Met die benzineprullen was het wakker worden vaak een stuk minder overtuigend.

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten

Gepost: 19 december 2006 12:08 AM
  [ # 9 ]

@ Visapower

Ze gedragen zich erg goed in de winter. Behalve dat ze (tot nog toe alle visa’s), als ik naar mijn werk rij, er precies op dezelfde drempels er mee uit scheiden waardoor ik met choke weer eventjes verder moet rijden.

.. huh? Die vat ik niet!

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 19 december 2006 01:39 AM
  [ # 10 ]
Visa Ventje schreef:

@ Visapower

Ze gedragen zich erg goed in de winter. Behalve dat ze (tot nog toe alle visa’s), als ik naar mijn werk rij, er precies op dezelfde drempels er mee uit scheiden waardoor ik met choke weer eventjes verder moet rijden.

.. huh? Die vat ik niet!

Very Happy  Very Happy ik ook niet, rare jongens die visa’s…

Na een aantal kilometer of een bepaalde tijd valt de motor uit als het echt koud is buiten. Die plek is een drempel en een bocht dus je neemt wat gas terug. Maar zelfs als ik gas blijf geven slaat de visa precies op datzelfde punt af. Ik weet niet waar het mee te maken heeft, maar bij alldrie de visa’s die ik heb/gehad heb is dit het geval.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 december 2006 12:16 PM
  [ # 11 ]

misschien heb je je eigen bermuda driehoek gevonden, kijk eens in de geschiednis van die drempel! misschien zijn er al 1000en auto’s boten en vliegtuigen stil komen te vallen op dat punt Smile zo schijn je in tjechiĆ« ook een punt te hebben waar je auto door magnetische velden ofzo de berg oprolt zonder dat de motor draait Very Happy
maarre mijn troentjes blijven ook gewoon buiten staan, en bij mijn ouders staat de eend binnen, en de c35 onder de carport, verder ook alles buiten, en heb nog niet echt ervaring met barre koude met de 16V maar tot nog toe komt ie altijd netjes met een brul tot leven Laughing maar goed, niemand die er last van heeft, hij staat mooi op een binnenplaatshier.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 19 december 2006 12:36 PM
  [ # 12 ]
voge schreef:

De eend komt trouwens ook een stuk minder buiten, maar dat ligt meer aan het feit dat ik minder zin heb om er in te rijden met deze kou… Hij moet binnenkort toch opgeknapt worden dus dat beetje pekel maakt ook niet veel meer uit…

Mijn, relatief nieuwe, Citroƫns staan ook gewoon buiten. Overigens vind ik het nog wel meevallen met de geluiden die mijn diesel produceert bij het wakker worden.
Daarna rustig warm rijden. Maar alletwee altijd starten, geen problemen.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

voge
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 19 december 2006 06:40 PM
  [ # 13 ]
mpostma schreef:
voge schreef:

Hehe, ik geniet er wel van. De diesel komt welliswaar zeer luidruchtig tot leven, maar het is altijd wel in 1 x raak. Met die benzineprullen was het wakker worden vaak een stuk minder overtuigend.

Ik ook, klinkt toch heerlijk!? Het is inderdaad altijd in 1x raak, maar ik heb eigenlijk nog nooit een auto gehad waarbij dat niet zo was. Zelfs de BX14e had juist in de winter geen startproblemen!

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 20 december 2006 08:09 PM
  [ # 14 ]

Dit jaar gaat de Dame op stal,voor een grondige renovatie..
De winter komen we door in ‘Pino’,m’n turquoise AX van het eerste uur (die is trouwens ook lekker snel op temperatuur en da’s ook handig…en prettig!).. Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 20 december 2006 08:18 PM
  [ # 15 ]

Het wordt inderdaad weer gezellig buiten.. Binnen in de cx de stoof lekker volle bak..

Enkel de deuren die niet meer opengaan of niet meer sluiten, dat blijft voor onverwachte vertragingen zorgen Laughing

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook