Persoonlijk advies: koop een compressor + toebehoren en blaf zelf je chassis vol. Dan kan je het later nog eens herhalen en kost het je (bijna) niets.
Eerst je chassis drogen (weekje in een droge garage) en dan owatrol er in. Zoals ik het heb begrepen hoef je er dan niets meer aan te doen behalve dat je het zo af en toe herhaalt omdat de owatrol op den duur verdampt. Zelf zou ik er geen tectyl over doen (ook niet na de owatrol) omdat je dan later de delen die door tectyl bedekt zijn niet meer vol kan spuiten met owatrol. Het schijnt namelijk dat tectyl op den duur hard wordt en misschien kan scheuren.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Langs de A1,nèt over de grens met Duitsland,zit het bedrijf Duckservice ( http://www.duckservice.nl ).
Deze jongens bieden niet alleen geheel verzinkte chassissen…chasses..hûh?.. aan (EDIT: rond de 1000 euri) maar ‘doen’ ook chassisbehandelingen.
Dit gebeurt met Dinitrol aangelengd met ik-meen lijnolie.
Ze blaffen je chassis vol en laten hem een tijdje uitlekken.
Kosten vallen reuze mee,bel ze eens op voor meer info.
Houten -Oldenzaal is natuurlijk niet een afstand die je zo efkes doet met een 2cv,maar misschien is het de moeite waard.
Tis een nederlands bedrijf trouwens.
‘Spirit of avant-garde’
1250 euro is ca. 900 euro en ze zitten ook in Roden Maar ik weet niet of ze daar ook chassis’ (het correcte meervoud ) volblaffen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Aangepast..
‘Spirit of avant-garde’
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Pascal schreef:Houten -Oldenzaal is natuurlijk niet een afstand die je zo efkes doet met een 2cv,maar misschien is het de moeite waard.
Tis een nederlands bedrijf trouwens.
Ah jawel hoor! Een eend is gewoon een auto hoor!
Ontopic; Duckservice weet idd wat goed voor je eend is!
Lelijke Eend schreef:met andere woorden: alles en iedereen die zegt dat je je chassis ook van binnen moet behandelen kletst uit z’n nek en die roest van binnen uit ontstaat uit het niets.
Andere woorden hoeven hier niet gebruikt te worden, gewoon lezen zoals het er staat.
Jij gaat nu iets beweren wat ik helemaal niet heb getypt.
Ik zeg alleen dat een chassis aan de binnenkant ook ventileert/droogt tijdens het rijden.
Daarbij heb ik de woorden “dat de roest aan de binnenkant nergens vandaan komt” helemaal niet gebruikt
Lelijke Eend schreef:Heb jij je chassis ook van binnen behandeld of heb je daar geen geld aan verkwanseld ?
5 bussen tectyl…
Kwam door de felsnaden naar buiten lopen. Na een dik jaar nog geen spatje roest te zien, en de eend heeft regelmatig water/modder/asfalt/pekel/sneeuw gehapt.
Patje74 schreef:En dat dit vocht er minder gemakkelijk uit gaat dan het vocht an de buitenkant, da’s ook duidelijk.
Normaal gesproken komt er ook nauwelijks vocht aan de binnenkant van het chassis. Hoogstens condens door een koude nacht. Iemand die zijn aan de binnenkant van zijn chassis water heeft staan, heeft niet op de verharde weg gereden, maar dwars door de Maas heen.
Ik ga er dan wel van uit dat de eend verder waterdicht is, dus geen water dat door de koets op het chassis lekt.
Patje74 schreef:Eh.. wat voor interessants wil je eigenlijk duidelijk maken?
Dat een chassis aan de binnenkant net zo snel droogt als aan de buitenkant.
Algemene toevoeging:
Met een behandeling schiet je niks op. Met nabehandelen en bijhouden veel meer.
Tom Duckpower schreef:(...) Algemene toevoeging:
Met een behandeling schiet je niks op. Met nabehandelen en bijhouden veel meer.
Owatrol stopt verder roesten, dat weet je. Dus zinloos ? Nee. Tenzij je chassis natuurlijk al zo verrot is dat er geen stevigheid meer in zit.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:
Owatrol stopt verder roesten, dat weet je. Dus zinloos ? Nee. Tenzij je chassis natuurlijk al zo verrot is dat er geen stevigheid meer in zit.
nogmaals: lezen zoals het er staat..
Tom Duckpower schreef:Met een behandeling schiet je niks op. Met nabehandelen en bijhouden veel meer.
Wat ik hiermee bedoel is, dat je wel kunt behandelen, maar als je niks bij houdt, had je net zo goed niet hoeven te behandelen
Natuurlijk kan ik je er op wijzen dat je jezelf tegenspreekt, maar dit forum is niet bedoeld voor gezeur over taal.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tom Duckpower schreef:Algemene toevoeging:
Met een behandeling schiet je niks op. Met nabehandelen en bijhouden veel meer.
Met een behandeling schiet je wel wat op, zonder behandeling kan je immers ook niet na-behandelen!
Lelijke Eend schreef:Natuurlijk kan ik je er op wijzen dat je jezelf tegenspreekt, maar dit forum is niet bedoeld voor gezeur over taal.
waar spreek ik me tegen dan?
veel mensen denken dat als ze een chassis behandelen (dus even vol tectyl frotten), ze het dan voor 10 jaar zo kunnen laten.. en er dus niet meer naar om hoeven te kijken
Een behandeling is niet voor eeuwig..
Je poetst toch ook iedere dag (meerdere malen) je tanden..
hoeft toch ook niet 1 x per jaar, omdat ze toch na de eerste keer poetsen behandeld zijn tegen tandplak, gaatjes ed
En daarom zeg ik dat een behandeling geen zin heeft als er niet regelmatig wordt gekeken naar het chassis en er 1x per jaar even met 1a2 bussen tectyl het chassis opnieuw behandeld aan de binnenkant…
Je hebt gelijk ! Klaar ? Fijn !
Nu weer ontopic.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:
maar dit forum is niet bedoeld voor gezeur over taal.
‘t Zou niet slecht zijn, 80% weet niet wat -dt en leestekens zijn…Maar dat volledig ter zijde
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Als we daaraan beginnen trappen we veel mensen die er echt niets aan kunenn doen dat ze taal moeilijk vinden behoorlijk op hun ziel. Daarbij hebben we er dan een dagtaak aan alle berichten te corigeren. Daarom doen we dat niet.
Schijt aan originaliteit.