Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Xm vrienden.
Ik ben van plan om de oliekeerringen aan de versnellinbsbak van mijn dame 20i ‘92 zelf te gaan vervangen. Nu is de vraag, is dit goed te doen of zijn er toch dingen waar ik ernstig rekening mee moet houden. Ik weet hoe het werkt bij peug 309,
het zal niet veel anders zijn maar toch je weet het nooit!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Volgens mij werkt dit hetzelfde als bij de genoemde Peugeot 309, versnellingsbakolie aftappen, de aandrijfassen eruit halen en dan de keerringen vervangen. Als je de draagarmen van het fuseehuis wilt losmaken (na het losdraaen van bout en moer) moet je de vering in zijn laagste stand te zetten en is een grote torsiestaaf niet nodig. Dit geldt dan wel voor het werken op een brug.
Gr,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
bakolie hoef je niet af te tappen hoor, gewoon assen eruit trekken de olie die er daardoor uitkomt opvangen, meten hoveel dat is en die hoeveelheid er ff nieuw bijgooien
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Wunderbar schreef:bakolie hoef je niet af te tappen hoor, gewoon assen eruit trekken de olie die er daardoor uitkomt opvangen, meten hoveel dat is en die hoeveelheid er ff nieuw bijgooien
Het is altijd beter om bakolie te vervangen en dit is 2 liter voor een 2.0 motor.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ok dan, verder geen bijzonderheden? dan ga ik dat een keer op mijn gemak doen, er moeten toch ook nog pokkapokstangen gedaan worden, komt dat mooi uit! Bedankt voor de reaktie
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “