Hallo, wie weet er welke lampjes er bij het aanzetten van het contact bij een TZD allemaal moeten gaan branden ?
Kheb m’n dashboard vervangen (was grijs, nu zwart. Past beter bij de zwarte stoelen). Volgens mij ging daarvóór altijd het linkerlampje van de koelvloeistof aan bij contact maken (en uit zodra de motor liep). Nu doet ie dat niet (meer).
Heb ik nu door deskundig optreden een probleem opgelost , of door amateuristisch gepruts een probleem veroorzaakt ?!
Ps. ‘t lampje is niet stuk. Dat heb ik als eerste gecontroleerd
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Re: lampjes dashboard TZD
Wilan schreef:Hallo, wie weet er welke lampjes er bij het aanzetten van het contact bij een TZD allemaal moeten gaan branden ?
Kheb m’n dashboard vervangen (was grijs, nu zwart. Past beter bij de zwarte stoelen). Volgens mij ging daarvóór altijd het linkerlampje van de koelvloeistof aan bij contact maken (en uit zodra de motor liep). Nu doet ie dat niet (meer).
Heb ik nu door deskundig optreden een probleem opgelost , of door amateuristisch gepruts een probleem veroorzaakt ?!Ps. ‘t lampje is niet stuk. Dat heb ik als eerste gecontroleerd
Dan is er wschl. een stekker half afgeschoven oid; het hoort gewoon te branden.
Ich bin ein Breaker
Het linker lampje? Je bedoelt het oranje lampje van de watertemperatuur? Brand bij mij ook niet hoor. Wel de middelste rode lamp van het waterniveau.
mvbbx schreef:Het linker lampje? Je bedoelt het oranje lampje van de watertemperatuur? Brand bij mij ook niet hoor. Wel de middelste rode lamp van het waterniveau.
Idem hier…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Dan is er wschl. een stekker half afgeschoven oid; het hoort gewoon te branden.
Ik had het kabeltje bij de stekker ook al gemeten, daar stond ook geen (nauwelijks) spanning op.
Het linker lampje? Je bedoelt het oranje lampje van de watertemperatuur? Brand bij mij ook niet hoor. Wel de middelste rode lamp van het waterniveau.
inderdaad, het oranje lampje. De middelste rode brand gelukkig wel.
Mooi, òf we hebben alledrie een probleem, of er is niks aan de hand.
Bedankt.
Is er trouwens een trucje om alle lampjes op het dashboard te laten oplichten ? Wel fijn om zeker te weten dat alle lampjes + hun stekkers het doen !
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Wilan schreef:Dan is er wschl. een stekker half afgeschoven oid; het hoort gewoon te branden.
Ik had het kabeltje bij de stekker ook al gemeten, daar stond ook geen (nauwelijks) spanning op.
Het linker lampje? Je bedoelt het oranje lampje van de watertemperatuur? Brand bij mij ook niet hoor. Wel de middelste rode lamp van het waterniveau.
inderdaad, het oranje lampje. De middelste rode brand gelukkig wel.
Mooi, òf we hebben alledrie een probleem, of er is niks aan de hand.
Bedankt.
Is er trouwens een trucje om alle lampjes op het dashboard te laten oplichten ? Wel fijn om zeker te weten dat alle lampjes + hun stekkers het doen !
Ow die, sorry, niet goed gelezen. Nee, die temperatuur-indicatielampjes gaan niet branden tenzij er wat loos is. Wil je ze toch zien branden dan moet je de (enkelpolige) sensor op het thermostaathuis of achter het blok of waar dan ook even naar massa doorverbinden.
Ich bin ein Breaker
Oude thread, maar heb ook een vraagje, de verlichting achter de snelheids-o-meter is kapo (weet ik zeker, gister deed hij het nog, maar nu niet meer). Het was al wat minder, maar nu dus helemaal uit. Is het te doen om dit zelf te vervangen met mijn beperkte kennis en handigheid? Dingen in en uit elkaar schroeven kan ik best. En wat zou de handigste tactiek zijn om lampjes achte het dashboard te vervangen?
Thanks!
Bart
(Ex-) Honda CM400t
Honda Supermagna
(Ex-) BX 16TGi 1992
C2 1.4i 2004
Roel Tiemersma heeft daar een héél mooie handleiding voor geschreven Google maar even
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Je weet wel zeker dat je niet per ongeluk de dimmer op maximaal dimmen hebt staan?
Verder is het niet zo’n toestand om de lampjes te vervangen.
Dat kun je hier vinden:
Haha, ja dat weet ik zeker. Tenzij dat wieltje ineens alleen voor de snelheids-o-meter werkt, maar ze gaan ook niet aan als ik er aan draai
Anywho, die site ken ik inderdaad, mooi en handig, had alleen nog niet gezien dat er ook op stond hoe ik de lampjes kon vervangen. Dus top, bedankt voor de tip!
(ik zorg trouwens goed voor je oude BX’je hoor! )
(Ex-) Honda CM400t
Honda Supermagna
(Ex-) BX 16TGi 1992
C2 1.4i 2004
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik verwacht ook niet anders
Als je je klokkenspel eruit haalt, is het handig om meteen echt álle lampjes te vervangen die er zitten, dan weet je zeker dat ze weer allemaal lekker fel branden.
En dat je de week erna niet opnieuw aan de gang moet (want het is en blijft een vervelende job)
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Welnee man. In 5 minuten ligt het eraf. Dan rustig alle lampjes doen en weer terug bouwen. Alles bij elkaar een halfuurtje werk.
Hmm, weet niet of ik het in een half uurtje voor elkaar kan schoffelen. Mijn technische vaardigheden zijn niet dat je zegt fantastisch. Maar zal inderdaad alle lampjes gelijk vervangen. Ook al is het (de tweede keer ) een half uurtje werk, kan ik die ook aan iets anders besteden
(Ex-) Honda CM400t
Honda Supermagna
(Ex-) BX 16TGi 1992
C2 1.4i 2004
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De eerste keer deed ik er iets meer dan drie kwartier over. Het valt echt erg mee, het lastigst is het nog om de befaamde vleugelmoeren te lossen. Tot je weet waar ze zitten, dan is het een eitje. Echt Bart, zo’n BX is net LEGO ©