Op een half uurtje is het inderdaad geregeld. Maar is (met mijn kolenschoppen als handen) toch telkens spannend als ik die vleugelmoeren moet vastmaken !!
Nou, als het net als Lego is, zou het niet moeilijk moeten zijn. Ik ben echt de Lego-koning! Ik ga het dit weekend proberen!
Thanks voor de tips!
(Ex-) Honda CM400t
Honda Supermagna
(Ex-) BX 16TGi 1992
C2 1.4i 2004
Totaal aantal Berichten: 116
- BX 1.6 TGI progress
Nou dacht ik vandaag eens aan mijn lampjes te beginnen. Maar verrek na 3x nieuw lampjes bij de toerenteller en er kwam maar geen licht. Daarna vielen de lampen bij de snelheidsmeter ook zomaar uit. Dit was niet de bedoeling.
Uit een oude doos even een ander printplaatje dinges gezocht en ja het werkte ik had verlichting.
Test ik de richtingaanwijzer….Niks….verlichting van het dimlicht + stadslicht werken ook niet op het dashboard.
Het is zelfs zo dat de richtingaanwijzer niets doet momenteel. Ook geen signaal buiten dus. En het dimlicht en stadslicht doet het wel gewoon buiten.
Iemand hier ervaring mee of die suggesties heeft??
Ook deze gek een gebrek!
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Klinkt vaag. Ik weet niet wat je hebt losgehaald om bij de lampjes van je instrumentenpaneel te komen. Zijn je zekeringen nog wel heel? En zitten alle stekkers nog wel goed achterop het instrumentenpaneel geschoven? Maken de lampfittinkjes nog wel contact met die losse print achterop het paneel? Dat zijn de zaken die ik zo snel even kan bedenken die een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Succes met zoeken!
- BX 1.6 TGI progress
Hallo,
Nou vraag me niet hoe maar het avontuur was opgelost…Ergens is er inderdaad kortsluiting gemaakt dus de zekering doorgebrand. De verlichting was gewoon dat de eerste lampjes direct doorbrandden. Dus dat is nu ook opgelost door andere lampjes.
Gelukkig maar!! Maar iig bedankt voor je reactie winnetou!! Was zeer bang dat er veel verder van huis was! (al staat de BX voor het huis)
Ook deze gek een gebrek!
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Daarom hoor je ook eigenlijk de accu los te koppelen als je met die lampjes aan de slag gaat, naar ik heb begrepen. Niet dat ik me daar zelf ooit aan heb gehouden hoor…... ... maar let er in elk geval wel op dat bijvoorbeeld je contactslot uit staat. Anders is een kortsluiting snel gemaakt. Gelukkig is het opgelost!
- BX 1.6 TGI progress
Agjah ik ben ooit begonnen met mijn auto met 2 linker handen en zo langzaam maar zeker leer ik veel van mij BX
Ook deze gek een gebrek!
Totaal aantal Berichten: 2107
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Zo ben ik ik bezig (trail and error) maar we komen er wel! Ik ben trouwens ook een 19 jarige student met een progress in dezelfde kleur als de jouwe..
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en