Totaal aantal Berichten: 230
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Schitterend idee en altijd leuk om foto’s te spotten
Die C6-foto van Richard is echt fan-tas-tisch!!
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Er zijn weer een aantal prachtige foto’s ingestuurd. heb ik uberhaupt nog wel kans met mijn kersterige foto?? :-s
De DS’sen en vooral de CX die net gepost is, zijn om te smullen!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Wie is de voorzitter van de fotocommissie eigenlijk?
Ik heb nog een flesje over… O:)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ieksEmmu schreef:Wie is de voorzitter van de fotocommissie eigenlijk?
Die komt op 31 december de winnende foto plaatsen.
Enneh, we zijn allen jury (stemmen dmv een poll), dus één flesje zal niet voldoende zijn!
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
patje74 schreef:ieksEmmu schreef:Wie is de voorzitter van de fotocommissie eigenlijk?
Die komt op 31 december de winnende foto plaatsen.
Enneh, we zijn allen jury (stemmen dmv een poll), dus één flesje zal niet voldoende zijn!
he bah. wat democratisch…
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even een mededeling tussendoor.
Na vele (lees; heeeel erg veel!) PB-tjes te hebben verzonden over verkeerd ingezonden foto’s, ben ik daar mee gestopt.
Vandaag heb ik een aantal inzendingen verwijderd die niet op de uploadserver stonden. Een mededeling staat in het inzend bericht van de betrokkenen.
Ook zijn er een aantal foto’s waarvan de bestandsnaam niet overeenkomt met de username. Tot nog toe loopt dat niet uit de hand en corrigeer ik het uitendelijk wel.
Nog even een toelichting. Dit hele verhaal is niet om flauw te doen.
Ik ga straks een gallery maken met alle foto’s in de openingspost als tumb. Klik je hierop, dan komt de foto op origineel formaat inbeeld.
Door gebruik te maken van het script, staan alle inzendingen keurig in een map die ik zo naar mijn PC kan halen. Gebruik je dit script niet, dan moet ik ze overal vandaan halen.
En dan de naam. Als ik de gallery maak, is het gelijk duidelijk van wie, welke foto is. Ik voel er weinig voor om bij elke foto te moeten achterhalen welke naam er bij moet komen te staan.
Omdat er allemaal best wel werk in zit, wil ik jullie dan ook vriendelijk verzoeken om hieraan mee te werken. Dat maakt het een stuk gemakkelijker.
Mocht het nu zo zijn dat je foto niet de juiste naam had, wil je hem dan even opnieuw oploaden met de juiste naam? (en je inzendbericht aanpassen) Ik wis t.z.t. de verkeerde wel.
Bedankt!
PS Suggesties over de regels, aanpak enz. voor de volgende maand zijn uiteraard van harte welkom! (PB)
Waar kan ik stemmen?
En is er al een nieuwe rond voor januari 2007?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- Ami Super
En als ik het zo lees gaat Patje er een paar dagen tussenuit! Zo’n fotoforum bijhouden gaat je kennelijk niet in je kouwe kleren zitten. \:D/
Ik wacht het maar even af en zoek alvast een nieuwe foto uit voor januari.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
citroenzot schreef:Die C6-foto van Richard is echt fan-tas-tisch!!
Mag die foto wel meedoen?
Wat mij betreft is die foto gediskwalifiseerd, gezien het fotoshopwerk eraan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tussen de bedrijven door heb ik reeds een opzetje gemaakt voor een gallery waaraan straks een poll kan worden toegevoegd.
Ik probeer straks het verkiezingstopic klaar te hebben en dan open ik gelijk het nieuwe inzend-topic.
En daarna ga ik mijn warme nestje in, morgenvroeg vertrekken we voor een klein mid-weekje naar de Belgische Ardennen.
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
XBXG schreef:citroenzot schreef:Die C6-foto van Richard is echt fan-tas-tisch!!
Mag die foto wel meedoen?
Wat mij betreft is die foto gediskwalifiseerd, gezien het fotoshopwerk eraan.
ben ik opzich mee eens.
denk alleen dat t bestuur de foto eerder eruit had moeten halen, om m te diskwalificeren.
t is wel een zeer geslaagde fotoshop.
misschien is t een idee om een van de maanden als thema juíst een duidelijk gefotoshopte citroenfoto te nemen.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Omdat het de eerste keer was, heb ik geen overduidelijke beschrijving gegeven voor wat betreft de mate waarin foto’s bewerk mochten worden.
In mijn ogen is er dan ook een groot grijs gebied.
Letterlijk had ik het vogende geschreven;
. Geen fotosoep! Uiteraard mag je wel bijsnijden, formaat veranderen, contrast/helderheid wijzigen enzovoorts.
Onder dat “enzovoorts” kan je van alles plaatsen. Het enige wat ik eigenlijk wilde uitsluiten was het toevoegen of verwijderen van zaken. Het veranderen van kleur zoals in deze foto is gebeurt, daar had ik geen rekening mee gehouden. Simpelweg omdat dit in mijn ogen een zeer professioneel toegepast stukje fotobewerking is.
Ik kan dus geen regel bedenken waarop ik hem af kan gaan keuren.
Daarbij komt dat we daar naar mijn idee nu veel te laat mee zijn.
Ik wil hem dus wel mee laten doen.
Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd naar een onbewerkte versie van de foto.
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
het is wel een professioneel toegepaste fotobewerking, maar ook overduidelijk gebruikt gemaakt van photoshop of een ander fotobewerkingsprogramma.
Lijkt mij niet te vallen onder “enzovoorts”.
dan zou ik bijvoorbeeld een mus die is weggeshopt van een motorkap een minder heftigere ingreep vinden op een foto.
Maargoed wellicht hadden we daar ook maar eerder over moeten discusseren in dit topic (wat niet altijd eenvoudig).
- Ami Super
Er is op dezelfde locatie ook een foto van een DS gemaakt. Op dezelfde manier bewerkt. Klik voor de foto . Deze photoshop is wat minder gelukt, als je goed kijkt. De foto’s zijn door dealer Dijkwel destijds als bureaublad achtergrond aangeboden.
Patrick
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Stemmen maar!!! \:D/