Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
citroenzot schreef:- En onlangs m’n cx ingeruild voor een andere. Zei m’n vriendin een beetje verward “weer zo’n lelijke”
Maar ‘t was toch beter dan een DS die eerste op de planning stond
:schater
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Visa Ventje schreef:Jaaaaaaaaaaaah, ik ben broertje van Rene, neefje van Sanne. Ik was toen mee naar de BX meeting. Toen gingen we langs je tante. En toen wilde ik wat uit mijn portomonnee pakken en toen viel er een condoom uit. En iedereen zag dat natuurlijk.
ooooh HAHAHA ja dat klopt! nu weet ik het wel weer hehe… dat was inderdaad wel lachen
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mijn vrouw heeft niet echt wat met auto’s,maar ze moeten:
-retesnel zijn en/of
-niet te betalen.
Ze rijdt zelf zo’n Daihatsjoe Charade 1-punt-3 zestienkleppert EFI,en dat ding gaat werkelijk als de brandweer…kanonne!
Maar comfort? Homaar!
Ze vond mijn oude Xant altijd ‘verantwoord & braaf’ (?),toen ik met de ID op de proppen kwam schaamde ze zich de eerse tijd (‘oud hok’,dat dóe je toch niet?).
Vervolgens kocht ik er een AX bij voor de wintermaanden,toen werd de klachtenlijn helemaal dol…
Uiteindelijk is alles goed gekomen,ze heeft door dat de ‘DS’ geen alledaagse verschijning (meer) is en toch ook nog prima van z’n plek wil.
Ik heb haar nog niet verteld dat wanneer de Charade op is er een ZX komt…. :-#
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Pascal schreef:Ik heb haar nog niet verteld dat wanneer de Charade op is er een ZX komt…. :-#
Jij dacht: laat ik alle foute dingen combineren? Verantwoord, braaf, oud hok, klachten van de AX, etc.?
Misschien moet je je vrouw uitleggen dat een ID of DS geen oud hok is, maar een rijdende schrootbende, pardon, rijdende kunstbende of rijdend museum? Een statement van avantgardisme?
- ID/DS DSuper
Handjes schreef:
Misschien moet je je vrouw uitleggen dat een ID of DS geen oud hok is, maar een rijdende schrootbende, pardon, rijdende kunstbende of rijden museum? Een statement van avantgardisme?
Ik hoef haar niet te overtuigen: zelf weet ze dondersgoed dat de DSuper een koude tank is,maar wel comfortabel…
Ze durft er niet mee te rijden,dus dát scheelt
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Pascal schreef:
Ik heb haar nog niet verteld dat wanneer de Charade op is er een ZX komt…. :-#
Dan kan ze straks ook rap over drempels blijven rijden! Ze zal zich nog verbazen over het goede comfort èn een goede wegligging van de ZX.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een eventuele vriendin moet mijn Citrofilie minimaal moeten kunnen accepteren zonder gezeik als ‘oud hok’, ‘wrak’, ‘roestbult’, ‘deukenbak’ of meer van dat soort gedoe. Dus ook geen flauwe opmerkingen zoals “Ik zag vandaag een Eend en die reed!”, anders mag ze subiet opsodemieteren.
Schijt aan originaliteit.
- ID/DS DSuper
Lelijke Eend schreef:Een eventuele vriendin moet mijn Citrofilie minimaal moeten kunnen accepteren zonder gezeik als ‘oud hok’, ‘wrak’, ‘roestbult’, ‘deukenbak’ of meer van dat soort gedoe. Dus ook geen flauwe opmerkingen zoals “Ik zag vandaag een Eend en die reed!”, anders mag ze subiet opsodemieteren.
Zo erg is het bij mij niet: ze accepteert mijn voorliefde voor het merk,maar snapt het niet…da’s wat anders.
‘Oud hok’ is een uitspraak die ze soms neerbuigend maakt,maar als we weggaan moet dat altijd wel ‘op stijl’ met de Super,nooit in haar auto..
Beetje dubbel dus…zou ze stiekem het niet gewoon prachtig vinden??
Zal ze overigens nooit (durven) toegeven.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 27933
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Pascal schreef:Lelijke Eend schreef:Een eventuele vriendin moet mijn Citrofilie minimaal moeten kunnen accepteren zonder gezeik als ‘oud hok’, ‘wrak’, ‘roestbult’, ‘deukenbak’ of meer van dat soort gedoe. Dus ook geen flauwe opmerkingen zoals “Ik zag vandaag een Eend en die reed!”, anders mag ze subiet opsodemieteren.
Zo erg is het bij mij niet: ze accepteert mijn voorliefde voor het merk,maar snapt het niet…da’s wat anders.
‘Oud hok’ is een uitspraak die ze soms neerbuigend maakt,maar als we weggaan moet dat altijd wel ‘op stijl’ met de Super,nooit in haar auto..
Beetje dubbel dus…zou ze stiekem het niet gewoon prachtig vinden??
Zal ze overigens nooit (durven) toegeven.
en wat heeft zij voor auto dan?
daihatsjoe charade 1.3 16v
Lelijke Eend schreef:Een eventuele vriendin moet mijn Citrofilie minimaal moeten kunnen accepteren zonder gezeik als ‘oud hok’, ‘wrak’, ‘roestbult’, ‘deukenbak’ of meer van dat soort gedoe. Dus ook geen flauwe opmerkingen zoals “Ik zag vandaag een Eend en die reed!”, anders mag ze subiet opsodemieteren.
haha, een beetje humor kan geen kwaad toch?? Trouwens, ik heb vandaag nog met de eend gereden! \:D/
nu kan ik het nog zeggen, binnenkort ligt ‘ie ook uit elkaar, waarschijnlijk ben jij dan al bijna klaar…
Lelijke Eend schreef:Dus ook geen flauwe opmerkingen zoals “Ik zag vandaag een Eend en die reed!”, anders mag ze subiet opsodemieteren.
Ik hou wel van vrouwen met humor Dit soort sarcasme kan ik wel hebben. Trouwens, ik zag gisteren nog een eend die reed(met mij achter het stuur ) en 2 andere die beslist niet reden.
Overigens kan het helpen als je een vrouw zou vinden die een volstrekt andere passie heeft. Dan zal ze wellicht wat meer open staan voor het feit dat jij ook een bepaalde passie kan hebben vwb de autoliefhebberij. Ze hoeft de passie dan niet te delen, maar ze kan het dan wel verklaren of begrijpen.
Dit had ik een tijdje geleden met een meid die volstrekt leip was van de voetballerij en al haar vrije tijd en aandacht steekt in het bezoeken van wedstrijden en stewardswerk voor de club. Toen ik het had over het Citroen gebeuren hoefde ik eigenlijk weinig meer te verklaren. Ze kon het in elk geval begrijpen en respecteren en dat is voor mij wel genoeg.
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
wat is de datum?
Ik heb iets te vaak flauwe anti-Citroën opmerkingen gehoord, of opmerkingen dat m’n Eend niet rijdt of dat ik niet fatsoenlijk kan autorijden, al daar niet enigzins gemaskeerd door andere woorden (ja, zelfs op dit forum gebeurt dit, en nee, niet alleen achter de schermen!) dat ik niet ook nog eens een vriendin/vrouw wil die zo doet. Dus klep dicht of deur open en vertrekken O:)
Schijt aan originaliteit.
- ID/DS DSuper
Lelijke Eend schreef:Ik heb iets te vaak flauwe anti-Citroën opmerkingen gehoord..
Och kèrl,je moest eens bij mij op het werk aan de koffietafel gaan zitten: daar is het anti-Cit-geblaat niet van de lucht.
‘Ouwe meuk’ hier en ‘roestbak’ daar,maar ondertussen zijn het de niet-Cits die continue terugmoeten naar de dealer voor “ach,er was wat met de computer,nix ernstigs” of “er begon een lampje te branden en zó had ik ineens $$$$ schade” en “m’n vrouw heeft de auto gesloopt”...
Wat eigenlijk nog het mooiste is dat dit allemaal zo luchtig wordt verteld,beetje tussen neus en lip door (je kent dat wel),alsof het de dagelijkse beslommeringen zijn.
Gewoon glimlachend iets mompelen als “Goh werkelijk? Mijn DS-je doet het gewoon altijd…dagelijks…gewoon netjes intussen alweer 4 keer het klokje rond zonder gezeik” en je zet ze weer op hun plek.
Mágnefique!
‘Spirit of avant-garde’