Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Vooral die omaatje in die kleine blikjes op wielen hebben m onnodig aanstaan…
Nou is de betekenis van dat knopje misschien ook wat onduidelijk, en zit t soms te dicht in de buurt van de achterruitverwarmingsknop.
Op mn XM I werken ze allebei, op XM II is er eentje uitgedraaid.
Ik weet niet wat handiger is, twee lijkt misschien teveel op oplichtende remlichten… maar stel 1 remlicht is ongemerkt kapot, dan is de ander er nog…
Laat je je voorligger eigenlijk merken dat ie per ongeluk brand in t donker bij helder weer? En hoe?
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Even een optie toegevoegd…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bogaard77 schreef:Even een optie toegevoegd…
je mist nogal wat op zo’n SM he?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik kan mij eigenlijk nog maar 2 situaties herinneren dat ik hem echt gebruikte.
Hoe maak je het iemand duidelijk? Ik haal hem/haar in en ga er voor rijden met mijn mistlamp aan. (of knipperend)
Ik gebruik mijn mistlampen vooral om achteropkomend verkeer met groot licht op te attenderen dat ze irritant zijn.
Mn rij-instructeur zei tijdens de cursus theorie: als ik je later tegenkom in de regen met je mistlicht aan krijg je een knal voor je kop.
Gebruik mistlicht alleen bij zeer dichte mist en om even te seinen als iemand te dicht op de bumper van mn eendje zit.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ieksEmmu schreef:bogaard77 schreef:Even een optie toegevoegd…
je mist nogal wat op zo’n SM he?
What is behind me, is not inportant! ( first italian rule of drivink)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
M&M schreef:
Zeer vervelende lamp , daar zouden de fabrikanten verplicht een sensor op moeten zetten , zodat deze aan gaat bij de juiste omstandigheden , handbediening onmogelijk daar zijn we te ‘dom’ voor
Mee eens; die keren dat het echt helpt…...
Overigens heeft onze XM er ook 2, wat zeer makkelijk is nu onze remlichtschakelaar af en toe weigert.
Overigens denk ik dat dat remlicht effect nog wel mee valt…immers, er zijn auto’s waarbij het remlicht ook niet opvalt(vaak een dubbele lamp).
Ook bij die auto’s kijk je eerst 2 tellen of ze nou daadwerkelijk afremmen of niet.
Ik vind 2 niet alleen mooier maar ook veiliger en minder storend…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Volgens mij werken mijn mistachterlichten niet (slechte stekkerdoos van de trekhaak).
Als ze zouden werken dan deed slechts één exemplaar het (andere losgedraaid) want dat vind ik meer dan voldoende. Overigens kan ik me de laatste keer dat ik ze gebruikt heb niet herinneren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik ben het helemaal met Menno eens. Je hebt die lamp bijna nooit nodig. Ik rijd nu 23 jaar rond op ‘s lands wegen en heb al die tijd twee keer meegemaakt dat er mist was met een zicht van minder dan 50 meter (dat is dus de halve afstand tussen twee hectometerpaaltjes). Ik gebruik dat lampje eigenlijk alleen om mee te seinen.
En als er eens sprake is van zeer dichte mist: zodra er iemand achter je rijdt kan jij dus je mistachterlicht uitdoen!
Résumé: de meeste bestuurders weten niet wanneer ze die lamp kunnen/mogen gebruiken. Eraf slopen dus.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
M&M schreef:Voor APK moeten ze wel werken
( voor auto’s met bouwjaar na 31 december 1997 )
Weet ik, maar ‘t was schijnbaar geen probleem..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ooit een keer door zulke dichte mist gereden dat je er blokjes uit kon snijden en je zo weinig kon zien dat je een andere auto pas zag als je er tegenaan stond. Toen heb ik m’n alarmlichten maar aan gedaan. Vriendin kop uit het raampje om te zien of ik in de berm reed of niet en ik zat te bidden achter het stuur.
Schijt aan originaliteit.
ze zijn toch wel erg handig in de mist en regen vind vooral in de ardennen worden ze regelmatig gebruikt
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:ze zijn toch wel erg handig in de mist en regen vind vooral in de ardennen worden ze regelmatig gebruikt
In de regen? Je kan hem bijna niet verkeerder gebruiken als in de regen!
Het mag niet, en is tevens erg gevaarlijk wegens de verblindende weerspiegeling op het natte wegdek.
Het mag dan ook weer wel bij hevige sneeuwval en hagel.
patje74 schreef:citroenc2 schreef:ze zijn toch wel erg handig in de mist en regen vind vooral in de ardennen worden ze regelmatig gebruikt
In de regen? Je kan hem bijna niet verkeerder gebruiken als in de regen!
Het mag niet, en is tevens erg gevaarlijk wegens de verblindende weerspiegeling op het natte wegdek.
Het mag dan ook weer wel bij hevige sneeuwval en hagel.
ik heb het over in de ardennen daar rijd men iets anders dan dat men hier doet
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Vind ‘t persoonlijk toch wel prettig als ik ook bij minder dichte mist auto’s voor me op grotere afstand kan zien. Gebruik bij heftige regen(jawel)/hagel/sneeuw alleen als je op zicht sowieso nog hooguit 50km/u kunt rijden (bijna nooit dus).
Idd wel graag mistlicht uit zodra er iemand achter je zit (zie erg vaak treintjes met mistachterlichten).
Ik gebruik m’n mistlampen achter met regelmaat. Bij de XM lijken het net remlichten en dat werkt prima om de door mij oh zo verfoeide bumperklever erop te attenderen dat ie met z’n doos op moet zouten. Werkt prima moet ik zeggen
Verder heb ik ‘m nog nooit gebruikt voor z’n eigenlijke doeleind.
Animal triste post coitum