1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Meer ongelukken door verkeerd gebruik autobanden
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 21 december 2006 05:07 PM

Nu.nl:

Meer ongelukken door verkeerd gebruik autobanden

Uitgegeven: 21 december 2006 09:03

DEVENTER - Het aantal ongevallen op de Nederlandse autosnelwegen neemt sterk toe doordat veel mensen niet de juiste banden in het juiste jaargetijde gebruiken. Dat heeft een woordvoerder van de Verzekeraars Hulpdienst (VHD) donderdag gezegd naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf hierover.

Volgens de zogenoemde ongevallenanalyse van de VHD zal het aantal ongevallen dit jaar op ruim 35.000 uitkomen. In 2004 was dat nog 31.950, in 2005 33.207. “Vooral het feit dat mensen niet de juiste banden in het juiste jaargetijde gebruiken veroorzaakt veel ongelukken”, aldus een woordvoerder van de VHD

Wat een gel**, komt zeker van de autobandenbranch af…
Lijkt mij dat je met elke band kan rijden, maar dat het de mensch is die altijd zal blijven falen…

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7808

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 december 2006 05:19 PM
  [ # 1 ]

Wat een BS is dit zeg..  Rolling Eyes

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 december 2006 05:22 PM
  [ # 2 ]

Ik kan hier uit opmaken dat men tegenwoordig minder gebruik maakt van winterbanden, toch? Ik dacht dat dit juist in opkomst was!

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 21 december 2006 05:22 PM
  [ # 3 ]

Dat er 10% meer ongelukken zijn verbaast me niets, want het is ook 20% drukker geworden op de weg. Valt mij dus nog reuze mee!!!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 december 2006 05:24 PM
  [ # 4 ]
patje74 schreef:

Ik kan hier uit opmaken dat men tegenwoordig minder gebruik maakt van winterbanden, toch? Ik dacht dat dit juist in opkomst was!

Ik denk dat het artikel wil impliceren dat er een toename van het aantal ongelukken is dankzij het feit dat we niet massaal aan de winterband willen.. Of zou het bedoelen dat mensen ook ‘s zomers op winterbanden rijden?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 21 december 2006 05:49 PM
  [ # 5 ]

Ik weet nie hoor, maar volgens mij zegt deze meneer alleen maar dat als men de juiste banden zou gebruiken er minder ongelukken zouden gebeuren. Das geen “gel** van de bandindustrie”, das gewoon waar….

Gr Martijn

Profiel  

Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 332

Gepost: 21 december 2006 05:57 PM
  [ # 6 ]

Kom zeg, gewoon een goede, kwalitatieve band en je snelheid wat aanpassen wanneer nodig zal ook wel volstaan voor de doorsnee bestuurder. Al is dat tweede voor velen een probleem, ik kijk niet naar zakenmensen met TDI‘s Rolling Eyes

(Hevige sneeuwval en marginale omstandigheden buiten beschouwing gelaten)

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 december 2006 06:02 PM
  [ # 7 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Ik weet nie hoor, maar volgens mij zegt deze meneer alleen maar dat als men de juiste banden zou gebruiken er minder ongelukken zouden gebeuren. Das geen “gel** van de bandindustrie”, das gewoon waar….

Gr Martijn

Nee, het aantal ongelukken neemt toe, dat staat er letterlijk. Als ze het op jouw manier hadden geschreven, dan viel er niets meer te discussieren.  Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 21 december 2006 06:06 PM
  [ # 8 ]

Tjees…alsof we afhankelijk zijn van winterbanden.
Als je kan autorijden dan kan je ook beoordelen hoe je moet rijden en of je dus gas terug moet nemen ofdat je er nog een tandje bij kan zetten.

Ik vind het knap dat ze deze conclusie kunnen trekken nu dat er juist meer winterbanden worden verkocht.
Immers, de afgelopen decennia waren er geen ongelukken gebeurt met zomerbanden in de winter… Rolling Eyes

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 21 december 2006 06:15 PM
  [ # 9 ]

Je reinste bullshit. Als ze zeggen dat er meer ongelukken voorkomen hadden kunnne worden door winterbenden dan klopt het. Daarbij: de laatste jaren wordt het weer in de winter steeds minder slecht voor het autorijden, oftewel minder sneeuw, minder ijzel, enzovoorts.

Dit soort onzinberichten zouden verboden moeten worden.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 332

Gepost: 21 december 2006 06:23 PM
  [ # 10 ]

Klopt, je zet mensen aan om andere banden te kopen terwijl ze gewoon wat voorzichtiger/trager moeten rijden. Zo’n berichten zijn slecht voor het milieu Laughing

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 21 december 2006 06:27 PM
  [ # 11 ]

Ik denk dat er genoeg domme mensen zijn die het gebruik van winterbanden als reden zien om minder rekening te houden met slechte weersomstandigheden. Hetzelfde geldt voor ABS, airbags en meer van dat soort veiligheidszooi.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 21 december 2006 06:30 PM
  [ # 12 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik denk dat er genoeg domme mensen zijn die het gebruik van winterbanden als reden zien om minder rekening te houden met slechte weersomstandigheden. Hetzelfde geldt voor ABS, airbags en meer van dat soort veiligheidszooi.

Een vals gevoel van veiligheid noemt men dat, ben het helemaal met je eens..

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 21 december 2006 06:35 PM
  [ # 13 ]

Rest van het bericht:

,,In de herfst zouden mensen al winterbanden moeten gebruiken; die kunnen regenwater beter aan. En winterbanden verkorten de remweg al bij een temperatuur van 7 graden of lager met zeker 10 procent.’‘
Volgens de woordvoerder is ook de slechte staat van de banden een reden voor meer ongelukken, vooral bij vrachtwagens. 14 Procent van de incidenten met vrachtauto’s heeft te maken met de slechte conditie van de banden.

Ja ja, het gebruik van winterbanden is juist explosief gestegen de laatste jaren en dus ook het aantal ongelukken. Ergens klopt er iets niet in dit bericht ConfusedConfusedConfused

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 21 december 2006 06:36 PM
  [ # 14 ]

het verhaaltje is natuurlijk onzin (een reclamestuntje van de winterbanden lobby) maar het belang van banden voor de verkeersveiligheid staat natuurlijk als een paal boven water.

dat dat weer teniet gedaan wordt door onbenullen en hun rampzalige weggedrag…tja je hebt nu eenmaal mensen en potloden Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 december 2006 06:37 PM
  [ # 15 ]
DigiDaan schreef:
Lelijke Eend schreef:

Een vals gevoel van veiligheid noemt men dat, ben het helemaal met je eens..

Door een aantal nieuwerwetse zaken merkt de bestuurder minder snel dat de situatie een aangepast rijgedrag verlangt. Dat moet dan weer worden gecompenseerd door o.a. winterbanden.
Uiteindelijk veranderd er weer helemaal niets. (zie statistieken voor en na invoer autogordelplicht)

Maar het bericht ruikt inderdaad een beetje naar de rubberhandel.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook