Dan gaat de auto zo snel mogelijk op kenteken en rijdend worden…
De 16v heb ik idd nog, maar gaat zo snel mogelijk weg…
De Xsara zal wel het veld moeten ruimen. Gelukkig heb ik een zusje dat bijna dr rijbewijs heeft en erg veel intresse heeft in een hele goeie xsara…
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Je weet dat dit in onderhoud vrij dure auto’s kunnen zijn? Heb je gekeken hoe de uitlaat is?
Groet,
L
Hoe kan ik de staat van de uitlaat beoordelen? Deze zag er, voor zover ik kon zien met een bouwlamp, goed uit, behalve twee roestige plekjes…
Ik weet dat het dure auto’s kunnen zijn, maar dat kan een xsara ook zijn
Zit er in deze motoren nou een ketting of een riem? Volgens de verkoper een ketting, maar ik kan het nergens terugvinden…
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
eronder kruipen idd, uitlaatspruitstuk schijnt een ramp te zijn om bij te kunnen…
ik zie dat de 95er V6 een 2963cc / 200pk / 260 Nm is en de 97er een 2946cc / 190 pk / 267 Nm.
Verschillende blokken dus, maar ketting weet ik niet, ik dacht dat dat alleen bij de serie 1 V6.24v was.
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Xsara_Coupe schreef:Hoe kan ik de staat van de uitlaat beoordelen? Deze zag er, voor zover ik kon zien met een bouwlamp, goed uit, behalve twee roestige plekjes…
Ik weet dat het dure auto’s kunnen zijn, maar dat kan een xsara ook zijn
Zit er in deze motoren nou een ketting of een riem? Volgens de verkoper een ketting, maar ik kan het nergens terugvinden…
Een ‘95 er heeft nog een ketting, het gaat namelijk om het ZPJ4 blok met een blokhoek van 90 graden.
Elke auto kan duur zijn, maar voor de prijs van een nieuwe uitlaat onder een ZPJ4 heb je in je Xsara een ander motorblok ingebouwd en wel.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Inderdaad, De 24v ZPJ4 is DE straf voor je banksaldo.
Hoveel km heeft ie gelopen ?
Koppeling wil ook nog weleens gaan, en dat is ook erg duur.
Let verder op of de motor mooi stil loopt. Regelamtig is er een zeer kostbaar spruitstuk lek. Dit hoor je doordat de auto nogal ronkt stationair.
Check verder of alles werkt.
Domme vragen bestaan niet.
De motor loopt mooi stil en heeft 110.000 km gelopen…
Maar ik ga nu hard twijfelen over de aankoop. De combi van geen echte historie bij de auto, behalve aankooppapieren van een jaar terug met een km-stand van 95.000 en het niet kunnnen maken van een proefrit gaan me toch steeds meer tegenstaan..
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Xsara_Coupe schreef:De motor loopt mooi stil en heeft 110.000 km gelopen…
Maar ik ga nu hard twijfelen over de aankoop. De combi van geen echte historie bij de auto, behalve aankooppapieren van een jaar terug met een km-stand van 95.000 en het niet kunnnen maken van een proefrit gaan me toch steeds meer tegenstaan..Xsara_Coupe
je hebt waarschijnlijk ook garantie tot aan de grens… en als je beroep “student” is…
denk dat ie dus net tegen de grote beurt aanhikt… wat zeer prijzig zou kunnen worden…
als je een ruime financiele buffer hebt is t allemaal geen probleem natuurlijk…
Grote beurt heeft ie net een jaar geleden gehad. En de kosten van de auto zou ik wel kunnen dragen, daar ben ik van overtuigd, maar ik wil wel een goede en vooral mooie auto kopen. Ik zeg niet dat ik de verkoper niet vertrouw, in tegendeel zelfs. Hij was zeer open over de minpuntjes van de auto! Maar als ik er gewoon logisch over nadenk, en ff vergeet hoe ontzettend gaaf zown v6.24 klinkt, klopt er gewoon te veel niet aan deze auto om hem zo mee te nemen…
Voor dit bedrag moet er toch minimaal een proefrit in zitten, anders kan ik net zo goed bij domeinen gaan bieden…
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Xsara_Coupe schreef:Grote beurt heeft ie net een jaar geleden gehad. En de kosten van de auto zou ik wel kunnen dragen, daar ben ik van overtuigd, maar ik wil wel een goede en vooral mooie auto kopen. Ik zeg niet dat ik de verkoper niet vertrouw, in tegendeel zelfs. Hij was zeer open over de minpuntjes van de auto! Maar als ik er gewoon logisch over nadenk, en ff vergeet hoe ontzettend gaaf zown v6.24 klinkt, klopt er gewoon te veel niet aan deze auto om hem zo mee te nemen…
Voor dit bedrag moet er toch minimaal een proefrit in zitten, anders kan ik net zo goed bij domeinen gaan bieden…Xsara_Coupe
proefrit is essentieel…
gewoon geduld hebben, je hebt immers al een aardige XM toch?
Ik heb idd al een XM. Uiterlijk niet moeders mooiste momenteel, maar veert als de beste
Xsara_Coupe
Goed, ik heb besloten niet voor deze xm te gaan. Grootste punt in deze beslissing was het feit dat er geen proefrit mogelijk was. De kans dat ie dan thuis bij de eerste rit tegen zou vallen is zo wel erg groot.
Wel houdt ik mij aanbevolen en mn ogen open voor een hele mooi xm!!!!
Het liefst een V6. (12v ook goed) Uiterlijk moet de auto in zeer goede staat verkeren.
Kilometerstand liefst niet boven de 150.000 kilometer. Gevoelsmatig is 200.000 echt een grens voor mij!
De auto moet zowiezo een handbak hebben.
Mocht iemand nog zoiets weten te staan, dan houdt ik me aanbevolen.
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ik denk dat dat de juiste beslissing is geweest. Als er twijfel blijft moet je het niet doen..
Xsara_Coupe schreef:
Wel houdt ik mij aanbevolen en mn ogen open voor een hele mooi xm!!!!
Het liefst een V6. (12v ook goed) Uiterlijk moet de auto in zeer goede staat verkeren.
Kilometerstand liefst niet boven de 150.000 kilometer. Gevoelsmatig is 200.000 echt een grens voor mij!
De auto moet zowiezo een handbak hebben.Mocht iemand nog zoiets weten te staan, dan houdt ik me aanbevolen.
Xsara_Coupe
ik heb momneteel een XM te leen die te koop staat. Met iets meer dan 200000 maar mooie staat. Laatste eigenaar echt een liefhebber.En de vorige vlgns mij ook de wagen zieter top uit. Uitlaat weet ik niet, maar dat is snel te achterhalen, koppeling voelt goed. PB me maar als je de eigenaar wilt spreken. Serie 2, comfort pakket rest als je huidige.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
als ik ergens geld had slingeren, was ik meteen naar Duitsland gereden en deze gehaald
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002