3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
XM bekijken in Duitsland
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 25 december 2006 07:05 PM
  [ # 31 ]

Mooie XM Willem! Shocked  Cool Lekker kleurtje ook…
Ik heb op het moment een 2.0 TCT op het oog…
Het gaat om een uit 2000. Iemand nog tips waar ik op moet letten als ik ga kijken? Of misschien iemand die het ziet zitten om woensdag om 12 uur met me mee te gaan om te keuren?

Xsara_Coupe

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 25 december 2006 11:00 PM
  [ # 32 ]
Xsara_Coupe schreef:

Mooie XM Willem! Shocked  Cool Lekker kleurtje ook…
Ik heb op het moment een 2.0 TCT op het oog…
Het gaat om een uit 2000. Iemand nog tips waar ik op moet letten als ik ga kijken? Of misschien iemand die het ziet zitten om woensdag om 12 uur met me mee te gaan om te keuren?

Xsara_Coupe


weer in Oost-Duitsland? Mr. Green

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 25 december 2006 11:41 PM
  [ # 33 ]
ieksEmmu schreef:
Xsara_Coupe schreef:

Mooie XM Willem! Shocked  Cool Lekker kleurtje ook…
Ik heb op het moment een 2.0 TCT op het oog…
Het gaat om een uit 2000. Iemand nog tips waar ik op moet letten als ik ga kijken? Of misschien iemand die het ziet zitten om woensdag om 12 uur met me mee te gaan om te keuren?

Xsara_Coupe


weer in Oost-Duitsland? Mr. Green

Vorige was in West-Duitsland (ben niet helemaal gek Rolling Eyes  Laughing )
En nee, deze staat gewoon lekker in ons koude kikkerlandje Cool

Xsara_Coupe

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 26 december 2006 12:20 PM
  [ # 34 ]

Een TCT is wel weer wat anders hoor.

Dwz de turbo kan je flink op kosten jagen.
En de Type 1 turbo’s waren wat matig meen ik, die scheurde nog
al eens stuk. Maar jij hebt het over een type 2.

Eventueel wil ik best even met je mee hoor.
Waar zit de dealer/verkoper van die TCT ?

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 26 december 2006 03:03 PM
  [ # 35 ]
Willem schreef:

als ik ergens geld had slingeren, was ik meteen naar Duitsland gereden en deze gehaald

Had ik als eerste een rituele slachtingsdans gehouden op die afschuwelijke wieldoppen!!!

Citroënloos

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 26 december 2006 08:43 PM
  [ # 36 ]

Een TCT uit 2000 lijkt me een mooie auto. Alleen zal wel aan de prijs zijn neem ik aan ?

De latere TCT’s zijn redelijk probleemloos. Let alleen op dat je geen overmatige turbofluit hoort, en of de motor bij alle snelheden (check ff 50 in z’n 5) mooi loopt en niet stottert of onregelmatig loopt.

De TCT wil nog weleens door o.a. foute bougies onregelmatig lopen. Meestal niet erg, maar kan door het zoeken toch kostbaar zijn.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 december 2006 11:19 PM
  [ # 37 ]

ik vind het zo vreselijk jammer dat iedereen deze man afraad om naar deze auto te gaan kijken.

ten eerste kun je de auto bij je eigen verzekering in voorlopige dekking laten nemen, dit kan op basis van het chassis nummer.

ten tweede kun je in duitsland ook met handelaars platen rijden die zijn daar ook gewoon aanwezig.

ten derde, het kenteken van de auto, de zogenaamde fahrzeugsbrief
bevat alle info over de vorige eigenaars hoeveel, hoelang en waar dus is dat even koud kunstje om even na te vragen aan die personen wat zij er mee gedaan hebben.

in tegenstelling tot de nederlandsche autohandelaren/particulieren

krijg je bij een aankoop van een duitsche auto altijd een kaufvertag.

hierin staat beschreven onder welke condities de wagen word gekocht en of verkocht.
het is dus niet zo dat waneer je de auto gekocht hebt je erbij inschiet als er eventueele gebreken opduiken waar de handelaar je op had moeten wijzen.
mijn ervaring in de pruis is dat de handel daar een stuk opener word bedreven dan hier in nederland. men is daar ook verplicht om eventueele gebreken (mits bekent) bij navraag te vermelden.

uit ervaring kan ik melden dat ik door de jaren heen ongeveer een 45 tal auto’s in duitsland heb gekocht, dan wel voor me zelf alswel voor de handel.
en ik die auto’s messtal eert via de telefoon heb besproekn (staat van de auto)  en ik nog nooit bedrogen ben uitgekomen, zo hij word beschreven zo is hij ook

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 december 2006 11:25 PM
  [ # 38 ]
Simmetje schreef:

Een TCT uit 2000 lijkt me een mooie auto. Alleen zal wel aan de prijs zijn neem ik aan ?

De latere TCT’s zijn redelijk probleemloos. Let alleen op dat je geen overmatige turbofluit hoort, en of de motor bij alle snelheden (check ff 50 in z’n 50) mooi loopt en niet stottert of onregelmatig loopt.

De TCT wil nog weleens door o.a. foute bougies onregelmatig lopen. Meestal niet erg, maar kan door het zoeken toch kostbaar zijn.

50 in ze 50 Twisted Evil  Wink

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 26 december 2006 11:40 PM
  [ # 39 ]

Razor,

Dat de opties bestaan is bekend. Ik werk zelf ook vlak tegen de grens en jouw mening over Duitse handelaren onderschrijf ik ook.

Alleen als je niet wordt toegestaan om een proefrit te maken, en je een risico auto koopt, kijk dan ff verder.

Als de door jouw beschreven zaken mogelijk zouden zijn, lekker een proefrit maken en kijken of ‘t wat is.

Ook in Duitsland bestaan tenslotte oplichters…

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 26 december 2006 11:56 PM
  [ # 40 ]

De auto stond dus bij een particulier die de auto een paar dagen voor ik ging kijken had uitgeschreven en waardoor er geen proefrit mogelijk was…
Stond me niet helemaal aan. Bovendien was de auto niet in de beloofde nieuwstaat…
En een ritje naar een garagebedrijf om hem even op een brug te zien was dus ook niet mogelijk… Zeker geen verkeerde xm, maar toch niet wat ik zocht…

De tct uit 2000 is idd aardig aan de prijs, maar het is een mooie kleur en de auto heeft een volledige onderhoudshistorie bij de citroen dealer en dus ook NAP.

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 december 2006 03:09 AM
  [ # 41 ]

Is er eigenlijk een reden dat je zo snel weer van je 16v af wil?

Groet,

L

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 27 december 2006 03:44 AM
  [ # 42 ]

Ja, en de reden is verliefdheid op de xm.
Ik heb nu een xm en een xsara voor de deur staan. En ondanks dat ik extreem goedkoop heb kunnen verzekeren is het voor mij als student al erg duur in de vaste lasten om twee auto’s voor de deur te hebben. Alleen mn xsara is op zich een optie, ware het niet dat ik totaal verliefd ben geworden op het veersysteem van de xm =P~
Ik betrap mezelf er op dat de xsara 9 van de 10 dagen stil staat.
Om de xsara weg te doen wil ik echter niet terugstappen in luxe en betrouwbaarheid. De xm is nu wel weer helemaal top en er zijn aardig wat reparaties gedaan om haar weer goed te krijgen (2 banden, 2 bollen, nieuwe hoogteregelaar, beurtje, nieuwe apk)
Maar de xm heeft gewoon geen abs en maar een airbag en geen airco. Dingen die de xsara allemaal wel standaard heeft….
Vandaar eigenlijk mijn overweging om over te stappen. Maar zolang ik nix vindt blijf ik nog lekker hier in rijden want ze doen t nu allebei prima!
Bijkomend puntje is dat mn zusje binnenkort dr rijbewijs haalt en wel intresse heeft in mn xsara… Zou goed uitkomen Wink

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 27 december 2006 01:14 PM
  [ # 43 ]

ziePB…

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 27 december 2006 10:39 PM
  [ # 44 ]

Goed, we zijn weer thuis. KlaasBaas is mee wezen kijken bij de auto en we zijn eigenlijk behoorlijk geschrokken…
De auto had een redelijk slecht verleden, er was kleurverschil op de pas gespoten grill, er zaten krasen op de carosserie en de motor stotterde. Bovendien waren er bij stationair loop misfires te horen. De koppeling ging erg zwaar. Ook het veren was veel stugger als bij mn andere xm en bij de xm van KlaasBaas.
Het matrixdisplay was daarbij ook afgekoppeld omdat ie te weinig beeld zou geven. Nadeel is wel dat je foutmeldingen ook niet kan zien…
Viel dus zwaar tegen.
Daarna nog even doorgereden naar een andere tct, en eigenlijk meteen verliefd geworden.
Is kijken of we daar wat moois van kunnen maken…
Na een proefrit was ik er overigens wel van overtuigd dat het een turbo moest worden! Gaaf gevoel is dat als je zonder terugschakelen iedere inhaalactie zo kan doen Cool

Xsara_Coupe

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 27 december 2006 11:17 PM
  [ # 45 ]

Als je een V6 wil , mag ik je dan aanraden om geen 24V te nemen en geen automaat?
Bij dit type V6 heb je nog redelijke onderhoudskosten die niet de pan uitrijzen.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook