en ik haat concensus!
oh nee, toch niet
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1619.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3838
- CX 2200
- CX 2200
hel1 schreef:en ik haat concensus!
oh nee, toch niet
dag moppersmurf,
ik ga slapen
woutersmits schreef:hel1 schreef:en ik haat concensus!
oh nee, toch nietdag moppersmurf,
ik ga slapen
slaap lekker, ik ga ook maar eens
deur63 schreef:Wouter, quizvraag.. Jij zegt dat leader S-en veel zeldzamer zijn dan gewone Leaders, maar hoeveel S-en denk je dat er nu nog zijn? en hoeveel denk je dat daar blue romantique van zijn?
Cijfertjes:
800 BX Leader S type 1
500 BX Leader S Break type 1
De S is dus niet als type 2 leverbaar geweest.
Ik zou niet weten hoeveel daarvan in Nederland terecht zijn gekomen. Wellicht enkele tientallen, waarvan er maar een handjevol van over zijn gebleven. Wat ik wel weet is dat de Leader in 2 kleuren leverbaar is geweest (Gris Perlé en Bleu Romantique). Bij de S zijn er procentsgewijs meer Bleu Romantiques geleverd dan bij de ‘normale’ BX Leader 14E.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:deur63 schreef:Wouter, quizvraag.. Jij zegt dat leader S-en veel zeldzamer zijn dan gewone Leaders, maar hoeveel S-en denk je dat er nu nog zijn? en hoeveel denk je dat daar blue romantique van zijn?
Cijfertjes:
800 BX Leader S type 1
500 BX Leader S Break type 1De S is dus niet als type 2 leverbaar geweest.
Ik zou niet weten hoeveel daarvan in Nederland terecht zijn gekomen. Wellicht enkele tientallen, waarvan er maar een handjevol van over zijn gebleven. Wat ik wel weet is dat de Leader in 2 kleuren leverbaar is geweest (Gris Perlé en Bleu Romantique). Bij de S zijn er procentsgewijs meer Bleu Romantiques geleverd dan bij de ‘normale’ BX Leader 14E.
Dus eigenlijk is dit een van de laatste Leader S-en? Want ze zijn VOOR 1986 verkocht, dus de jongste is nu al 21, en de gemiddelde BX ligt dan allang op de sloop..
Ik neem aan dat er ongeveer 1500 leaders (1400 type1) geleverd zijn?
Niemand mij vanmiddag in Belgie gespot ?.....ik was notabene in de Sint-Lazaruslaan te Brussel
Enigste gespotte BX trouwens op de heen en terugweg (via Breda-Antwerpen) was een Belgische TRD-turbo break (wit-grijs, vreemde kleur) in het centrum van Brussel.
deur63 schreef:Ik neem aan dat er ongeveer 1500 leaders (1400 type1) geleverd zijn?
Er zijn in 17.500 gemaakt tijdens de telling van Citroën. Helaas zijn de ‘87-er Leaders nooit geteld, dus zal het altijd onbekend zijn hoeveel Leaders er in totaal zijn gemaakt.
Wat wel bekend is, zijn de 12.500 Leader type 1’s. Daarna zijn er dus minimaal 5.000 ‘87-er Leaders gemaakt. Eind 1987 is er nog een laatste lading Leaders gemaakt, maar daar is dus de telling niet van bij gehouden.
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Er zijn in 17.500 gemaakt tijdens de telling van Citroën. Helaas zijn de ‘87-er Leaders nooit geteld, dus zal het altijd onbekend zijn hoeveel Leaders er in totaal zijn gemaakt.
Wat wel bekend is, zijn de 12.500 Leader type 1’s. Daarna zijn er dus minimaal 5.000 ‘87-er Leaders gemaakt. Eind 1987 is er nog een laatste lading Leaders gemaakt, maar daar is dus de telling niet van bij gehouden.
Zow! en dus maar 800 S-en over de hele wereld. Dit zal dus waarschijnlijk de laatste Leader S zijn die ik ooit in het wild zal spotten.
Het is wel erg jammer dat ze die laatste leaders niet hebben geteld, dan had je tenminste een leuk (en compleet) overzicht.
Ja, dat is zeker jammer. Zo zijn de exacte productieaantallen van de BX 19 GT wel bekend voor 1984 (13.105) en 1985 (19.521), maar niet voor 1986 (ongeveer 9.000). Er zijn dus ongeveer 40.000 GT’s gebouwd, maar een exact aantal zal nooit te noemen zijn.
Ami 8 Club (1970)
He wat stom zeg, waarom houden ze het af en toe wel, en af en toe niet bij? dat slaat toch nergens op.. Het is echt wel jammer dat het niet meer na te gaan is.. Zo kan je dus ook nooit een volledig register aanmaken.
Het lijkt erop alsof de cijfers zijn bijgehouden tot aan 30 juni 1986. Vanaf 1 juli 1986 werd de BX type 2 geproduceerd en zijn ze blijkbaar opgehouden om de getalletjes bij te houden…
Ami 8 Club (1970)
Zijn er sindsdien geen enkele (nauwkeurige) productieaantallen meer bijgehouden dan? het is wel jammer.. Misschien waren ze van plan om nog lang door te gaan met produceren en geloofden ze het verder wel..
Op het terrein van De Boer Autodemontage in Stadskanaal staat een zeer nette BX 14 Cannes (118.000km) zeer strak zilvergrijs plaatwerk, net interieur, goede adals, nette remmerij ed. Vreselijk zonde…
Ik heb zojuist de (nieuwe) achterbanden gekocht
Edit: ik kwam op de terugweg een witte BX tegen, die 2 blauwe ‘race’ strepen over de auto had lopen. Zwaai-terugzwaai.
Iemand bekend met deze bix?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
deur63 schreef:Bij wie moet ik me melden voor de bleu romantique afdeling?
bij het hoofd