nordic schreef:
zoals ik al eerder aangaf heb ik contact opgenomen met Brussel en zouden ze zorgen dat de wagen in orde komt.En heb dus duidelijk wel gebruik gemaakt van de info die je mij al eerder gaf….
Al duurt het zo’n maand voor je dat zegt gedaan te hebben.
Nogmaals als al die ellende jou echt ten deel is gevallen, dan blijft het voor mij onbegrijpelijk dat je niet heel hard bij bij diverse dealers aan de bel trok.
Je hebt het over een hoop geld en een normaal mens wordt daar erg ziek van als blijkt dat dit is uitgegeven aan een kat in de zak.
Je verhaal blijft rieken, en je weet de mist om je verhaal niet te doen optrekken.
Nogmaals als het waar is, dan wens ik je een snelle oplossing toe. Maar als je d’r op los fantaseert verdwijn dan van dit forum. Mijn zegen zul je dan krijgen.
Ik ben blij dat de moderators dit topic in de gaten houden.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
even een linkje zetten
http://www.sport-planet.eu/?c=135&a=1455
Roelmaaseik schreef:maar een volledig Merk meteen afkraken ( S lopel etc) vind ik beetje on nodig.Greets
Roel
daarom zit je op een CITROENforum en niet op een auto forum
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
juist ronama, mooi
krijg je ook altijd weer die discussie tussen de duitse cq franse auto’s.
er wordt op dit moment hier meer geklaagd over de c4 dan op het autoweek forum/ reviews uitzonderlijk
wat ik weet is dat de c4 hoog staat gewaardeerd bij bijv. leasemaatschappijen, er zit altijd wel een rot appeltje tussen, maarja inderdaad met wat daadkracht en doorzettingsvermogen moeten die problemen toch op te lossen zijn. Goed het hoort misschien niet maar als er een probleem is moet dat toch opgelost worden
succes in ieder geval,
mensen zeggen minder makkelijk dat hun duitse auto slecht is, maar bekrachten een vooroordeel over de franse auto alleen maar makkelijker
Sep schreef:
mensen zeggen minder makkelijk dat hun duitse auto slecht is, maar bekrachten een vooroordeel over de franse auto alleen maar makkelijker
toen straks vroeg mij ook iemand (toen ze hoorde dat de C1 onze 5e citroen is) “zijn citroen’s niet van die probleem auto’s??”
Bij mij in ieder geval niet!!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Luitjes, naar mijn idee is dit topic behoorlijk aan het ontsporen. Erg veel nieuws is er ook niet meer verschenen de laatste tijd.
De sfeer is ook al behoorlijk grimmig geweest en idd, soms is enige nuance ver te zoeken. (ongefundamenteerd afkraken is nooit goed, tenzij het humoristisch bedoeld is, maar daar hebben we weer een ander draadje voor)
Kortom, is stel voor om hier op een vriendelijke manier ontopic verder te gaan.
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Wanneer een topic drijgt te ontsporen, is het natuurlijk mogelijk om deze te sluiten. Maar de kans is groot dat er gewoon een nieuwe (vervolg) topic komt. Zeker als mensen voelen/vinden dat hun de mond wordt gesnoerd. Het blijft dus in dit geval dweilen met de kraan open…
Ik zou daarom het volgende willen voorstellen (ook als een soort verzoening tussen allen):
1) We wachten af wat nordic zal kunnen melden op het moment dat Citroen Brussel zich met het probleem werkelijk heeft bezig gehouden. Dit zal waarschijnlijk enige tijd in beslag nemen maar uiteindelijk moeten ze toch echt een uitspraak doen en naar gezond verstand kan het niet anders zijn dat de auto gemaakt zal worden.
2) Mensen die hun ervaringen willen delen (goed of slecht), staat natuurlijk vrij om dit te doen. Maar er komen geen verder verwijzingen naar eerdere berichten, dan wel geen verdere verwijten tussen forum leden!
Ice for mod
maar ik wil er even aan toevoegen dat we scherp letten op dubbele draadjes
Laten we nu weer normaal verder gaan!
Helemaal mee eens!
Eerlijk gezegd had ik er zelf ook nog weinig zin in om hier verder te gaan. eerst breken de dealer mij af omdat ze telkens wel een uitleg hebben, en mijn wagen dus niet mee hersteld is.
Je meld dit op een forum en dan volgt er dit ....
Nu is het voor mij ook afwachten of ze mijn wagen nu eindelijk in orde krijgen/willen krijgen.
Als het zo ver is zul je het hier kunnen lezen.
En voor degene die het niet interesseert,gewoon dit topic negeren
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Oké, Laten we het verder over het probleem hebben.
Verdere niet inhoudelijke reacties worden gewist!
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Misschien overbodig, maar hier iig een paar tips:
ZZtopSpeed schreef:- De vloerbedekking aan de passagierskant is helemaal nat en blijft nat; het lijkt net een lekkage
In het geval het geen lekkage is (en dat hoop ik echt van hatre voor je), het is moeilijk om de auto weer droog te krijgen zonder er extra aandacht aan te geven. De auto is over het algemeen altijd dicht en zo kan de vochtigkeid niet verdampen. Daarom is de eneige oplossing (als je het zelf wilt doen) om de auto in een afgeloten garage te plaatsen met ramen open. Hierbij moet de luchtvochtigkeid in de garage zelf laag zijn. Of je doet de ramen dicht en gebruikt vochtvreter. Oh ja, in beide gevallen zou ik eerst met keukenpapier zo veel mogelijk vocht alvast eruit te krijgen. Dit heb ik zelf een hele tijd terug moeten doen bij één van mijn vorige auto’s, nee het was geen Citroen En het werkte.
ZZtopSpeed schreef:- Ruitenwisser trekt strepen en maakt tik-geluid (wordt na verloop van tijd erg irritant)
Ik zou eerst even kijken of je niet gewoonweg nieuwe ruiterwissers nodig hebt…
Succes!
Dat tikken en strepen van de ruitenwissers zijn inderdaad duidelijk uitgedroogde wisserbladen. Nieuwe erop en je zou van het probleem af moeten zijn! Zeker nu in de winter wordt het rubber harder door de koude.
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
ZZtopSpeed schreef:Ik heb de C4 Coupé VTR+ nu ruim een jaar ik zal de positieve en negative punten noemen:
+ Desgin: Hij is gewoon mooi!
+ Comfort: De stoelen zitten lekker, lekker veel beenruimte voorin. De armsteun is lekker. Je kunt er lekker mee cruisen
+ Weggedrag: Weinig over te klagen. Ik had voorheen tijdelijk een Ford Focus station (oud model). Deze vond ik wat meer als een ‘blok’ op de weg liggen dan de C4, maar verder geen klachten.Dan toch de minpunten (voornamelijk de gebreken die de auto heeft gehad)
Verleden:
- piepend geluid bij het wegrijden/remmen/koppelen. Na veel onderzoek bleek het een veer in de uitlaat te zijn die is vervangen. Nu 1 jaar later lijkt het geluid weer terug te zijn
- piepende remmen: de remklauwen zijn na 4 maanden vervangen
- beide H7 koplampen zijn vervangen binnen het jaar
- Deurklink blijft hangen (moet je zelf terug duwen)
- Vorige winter: deuren zijn dichtgevroren
- Terugroepactie Airbag
- Tijdens het rijden viel er iets onder de wagen vandaan; geen idee wat dat was.Nu:
- Tijdens het aanremmen hoor ik rechtsachter een vreemd geluid: ‘pok’
- De vloerbedekking aan de passagierskant is helemaal nat en blijft nat; het lijkt net een lekkage
- Ruitenwisser trekt strepen en maakt tik-geluid (wordt na verloop van tijd erg irritant)
Volgende week moet ik naar de garage voor de terugroepactie (XYT dacht ik), dan laat ik gelijk naar de problemen die ik nu heb kijken.Mijn conclusie is dat het een fijne auto is om in te rijden, maar dat er wel erg veel gebreken aan zijn. Ik ben in iets meer dan een jaar tijd al een keer of 10 bij de garage geweest en dat vind ik veel te veel. Zeker dat laatste remprobleem wat ik heb geeft mij geen goed gevoel en doet mijn vetrouwen in deze auto dalen. Bovendien kost het mij nogal wat vrije uren om steeds naar de garage te moeten. Ik wist vooraf dat ik wat kinderziektes kon verwachten, maar ik vind dit nogal veel.
Dichtvriezende portieren? Beetje vaseline op de rubbers smeren misschien? Volgens mij kan elke auto dit krijgen.
Vind trouwens je lijst met kinderziekten eigenlijk best wel klein. Als er nou iets instond als een kapotte koppeling, gescheurd motorblok of doorgefikte computer…
Maar ach, ieder het zijne… ik heb een BX voor 100 euro gekocht en na 10.000 KM nog amper problemen gehad. Ik doe alles zelf, dan kijk je zowiezo anders tegen gebreken aan. Piepjes, rammeltjes en kraakjes vind ik triviaal.
“Pok” uit een wielophanging tijdens remmen… ben wel benieuwd wat dat is. Ik ken de constructie niet maar van alle auto’s die ik ken die “pok” doen weet ik dat ze er veilig heel oud mee kunnen worden.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
De mijne verbruikt 12.5 L gemiddeld
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
uit ervaring kan ik je vertellen dat je zelfs met een c4 1.6i 16v gemakkelijk 1 op 12 km kunt rijden