Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: Citroën bashen
CitroënGecko schreef:CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Doet me een beetje denken aan 2 jaar terug. Toen was er een negatief item op de VRt over Citroën en vervolgens kwam er een stroom van kritiek op de VRt website van het consumenten programma. Het ene negatieve verhaal na het andere.
Vervolgens is iemand dat een keer gaan uitzoeken en toen bleek een heel groot deel van de negatieve kritieken van een en hetzelfde internet adres te komen. Het was een grote VW dealer uiut het Leuvense.
Kort nadien werd de website door de VRt afgesloten.
ik zou me niet te veel illusies maken over welke spelletjes er soms via internet gespeeld worden. Het was indertijd een harde pil voor VW en Opel toen 2 jaar terug Citroen (dat jaar) het meest verkochte merk was.
PS: in dat consumentenprogramma was er een koppel met een berg kritiek op hun C5. Via een Citroën insider heb ik achteraf vernomen dat deze dame al een hele “historiek"van claims had met als bedoeling enkel een nog grotere (exclsusive) c5 uit de brand te slepen.Nu heb ik al veel gehoord maar dit slaat toch alles…. zou je nog gaan kunnen beweren dat wij als gedupeerden dus de vijanden zijn van Citroën ja dan hoop ik maar da alles ok blijft voor jouw wagen en da je een goede dealer hebt als het nie zo is want wat ik mag horen van smoesjes over mijn remmen: dat het normaal is dat ze piepen gelijk een trein die tot stilstand komt…. ik weet 1 ding zodra het financieel lukt gaat de c4 de deur uit, ik heb nog 1 jaar garantie en meer krijgt Citroën van mij niet om me te bewijzen dat ze de problemen willen oplossen of anders is het by by citroën en daar zal geen consumenten prog verandering in brengen….
Ik wil nie meer elke maand in de garage staan om dan op mijn knietjes te moeten vallen of ze me echt nie kunnen helpen…. wie weet er overigens een goede citroen dealer in oost-vlaanderen die wel problemen oplost en vervangwagens heeft (want zelf dat krijg ik niet in mijn garage ik moet maar de uren wachten da ze aan de wagen bezig zijn als da geen goeie service is)
Eigenlijk is het heel simpel.
Als je niet de service krijgt waar je recht op hebt (in lijn met de contractuele garantie), dan verander je van dealer. Je bent niet verplicht bij een dealer te blijven.
Je garantie is geldig bij elke dealer in België.
Indien het gaat om een structurele fout dan neem je contact op met Citroën Brussel en dan vraag je naar de dienst van de integrale kwaliteitszorg / klantenrelaties.
Aangezien Citroën ISO gecertifieerd is zijn ze verplicht om je klachten te loggen en op te volgen.
het is uiteraard wel belangrijk dat je moet kunnen aantonen dat je stipt de onderhoudsplannen hebt opgevolgd.
Als algemene regel verdient het Altijd de voorkeur om klachten schriftelijk te melden / op te volgen.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
piepende remmen komen steeds vaker voor. In Nederland is er een verbod op asbest in de remblokken. Hierdoor komt het vaker voor dat remmen gaan piepen. De asbest ging het piepen tegen. Ik weet niet of hetzelfde ook verboden is in Belgie. De dealer kan het misschien oplossen door een ander merk remblokken te proberen. Let wel, dit gaat alleen om piepende remmen.
Het is verstandig om de dealer schriftelijk in gebreke te stellen en een aanvaardbare termijn te geven om het op te lossen.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Dat probleem heb ik ook. (zoals al gezegt is geweest, moeten we e rbij nemen)
Zoals jij nu beschrijft over het rem probleem, zo doen zij over mijn motor probleem, Er zijn nergens storingen, dus is er geen probleem.
slechte brand stof is dan het andwoord.
Waarom staat mijn C4 dan stil als ik op get gespedaal duw?
Waarom schiet mijn motor dan plots op hoge toeren, waanneer ik eigelijk niet zo veel gas geef?
En soms vertrekt hij heeeel langzaam.
Waarom heb ik een verbruik van 13L als ik rustig 70 rij is 5de(de dealer begon toen weer over koetjes en kalfjes)
Uiteindelijk blijkt dat ik dat er gewoon bij moet nemen net zoals het rem Probleem.
Daar naast heb ik zelf nog heel wat verwijten gekregen van de dealer, begon ook over het gerecht, en zij me dat ik de zaak toch niet zou winnen enz.., en ik eigelijk gewoon kwam vragen om mijn probleem op te lossen. zelf ben ik niet eens over recht zaken begonnen of noem maar op…
Toch een verwarrend gevoel.
ex C4 VTR 1.4 rijder.
CitroënGecko schreef:Maar het feit dat mijn remmen af en toe een hels kabaal maken als ik achteruit rem is blijkbaar nie ernstig genoeg om het serieus te onderzoeken de remmen zijn ok dus is er geen probleem en mocht ik terug vertrekken….
Ik had dit probleem ook. Het is een bekend C4-probleem met een bekende oplossing: de achterremmen vervangen. Bij de 20000km beurt (ik had geen zin om er een aparte afspraak voor te maken) is dit probleem door mijn dealer (Nizet in Sittard) opgelost: de achterremmen zijn zonder mitsen of maren onder garantie vervangen. Zo kan het dus ook.
Ik heb ook 1 keer een klacht ingediend bij Citroen Nederland over hun eigen garage op het Stadionplein. Kreeg ook een nummer, logisch want zo hoort het ook, dan is het terug te vinden. Een week later werd ik gebeld en daarna is het probleem opgelost zonder kosten voor mij.
Zo gaat het dus ook.
PS ging om mijn Xsara.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
als ik zeg tegen mijn dealer
mijn remmen piepen
dan onderzoekt die dat gewoon
niet zovan TJA 8-[
1ste keer HETE zomer wou hij zelfs niet starten
na 0 minuten terug
ok dealer bellen
dealer depanneert me GRATIS
onderzoekt de wagen
en stuurt mailtje naar citroen Belgium om dit te melden
ik krijg nadien briefje in de bus om te zeggen dat ik moet langs gaan bij de dealer voor software update
dus dankuwel dealer
als mijn dealer dit niet serieus zou nemen zelfs niet voor een kleine klacht
verkoopt hij volgende week geen wagen meer
dus als hij u niet helpt
ga je bij iemand anders
OF
dienst na verkoop
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
nordic schreef:
Zoals jij nu beschrijft over het rem probleem, zo doen zij over mijn motor probleem, Er zijn nergens storingen, dus is er geen probleem.
slechte brand stof is dan het andwoord.Waarom staat mijn C4 dan stil als ik op get gespedaal duw?
Waarom schiet mijn motor dan plots op hoge toeren, waanneer ik eigelijk niet zo veel gas geef?
En soms vertrekt hij heeeel langzaam.
Waarom heb ik een verbruik van 13L als ik rustig 70 rij is 5de(de dealer begon toen weer over koetjes en kalfjes)Uiteindelijk blijkt dat ik dat er gewoon bij moet nemen net zoals het rem Probleem.
Daar naast heb ik zelf nog heel wat verwijten gekregen van de dealer, begon ook over het gerecht, en zij me dat ik de zaak toch niet zou winnen enz.., en ik eigelijk gewoon kwam vragen om mijn probleem op te lossen. zelf ben ik niet eens over recht zaken begonnen of noem maar op…
Nordic, ik begrijp niet dat je dealer zo met de klanten omgaat. [-X Als dat daar de normale gang van zaken is, zal hij wel meer klachten krijgen en een slechte reputatie… Dan is hij gewoon weg stom bezig want binnen de kortste tijd jaagd hij zijn klanten weg en krijgt geen nieuwe terug. En wanneer meer mensen erover officieel bij Citroen klagen, kan hij ook het recht om dealer te zijn verliezen (ook zonder rechtzaken hoor)
Welke dealer is dat?
Kun je dat met naam en adres noemen?
Dan zijn anderen citroen-rijders in ieder geval gewaarschuwd om daar naar toe te gaan!!! {|=
En wellicht melden zich verdere klanten van die dealer om samen een vuist te vormen!!!
En wat jij moet doen, is naar een andere dealer gaan!!! Want er zijn genoeg die hun werk goed doen en met alle macht ook de kleinste klachten netje proberen op te lossen. Zo had ik bijvoorbeeld niet eens een klacht maar de vraag of ik de optie van een buitenspiegel met geheugen had (zie topic ). De dealer heeft er veel tijd in gestoken om het uit te zoeken. Volg de link en lees:
ice96 schreef:De normale exclusive uitvoering heeft wel alle bewegingsmodules maar niet de plaats om de stand op te slaan… Het heeft mijn dealer 4 weken gekost (en mij dus 4x garage bezoek) om dit te achterhalen. Er is software update gedaan, nieuwe bewegingsmodules geplaatst,... Niks mocht baten De dealer bleef zoeken naar de oplossing omdat hij er heilig van overtuigd was dat het moet werken, aangezien ik de exclusive heb met bijna alle opties… Behalve leer dus Hoe dan ook, goede service van mijn dealer!!! Ik ben er erg tevreden mee
Dus het kan zeker anders en ik blijf het een zeer vreemd verhaal vinden :-k[
Totaal aantal Berichten: 816
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Heb mijn C4 1,5 jaar, lease-bak, heb ruim 50000 op de teller. Prima wagen, geen problemen, met uitzondering van het uitvallen van de cruise-control. Ik heb laatst een terugroepaktie gehad, cruise-control geeft nu geen problemen meer. Erg tevreden.
ice96,
Dat is ook zo, en er zijn inderdaad meerdere klanten die ook deze slechte ervaring hebben.
betrefende de terugroepactie, ik hoop dat het er geen meer zijn want ik ben niet van plan om nog een voet bij deze dealer binne te zetten.
Er zij inderdaad mensen die moeten doen, en de klant goed opvangd.
Ik ken er wel maar dat zijn geen erkende citroen dealers
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Inderdaad zo is het bij mijn kameraad ook gegaan, verschillende garages geweest (steeds vanalles vervangen/versteld/...) maar steeds kwam het probleem terug…
Na het beu zijn van wel zeker 4 verschillende dealers te raadplegen heeft hij contact opgenomen met citroen zelf.
Na enige tijd hebben ze hem terug gecontacteerd, met de mededeling dat zijn wagen op 5 januari aan een grondige inspectiebeurt onderworpen wordt door hun recherche team…
zal het resultaat hier zeker neerposten…
<=Proud Black C2 16V owner =>
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Die kameraad van Nasty Student heeft precies dat gedaan wat jij (nordic) ook moet gaan doen. En zo te zien is hiervoor niet perce een groep nodig die beklaag doet maar een individu wordt ook geholpen =D>
Overigens nordic, zijn er bij jou in de buurt geen andere citroen dealers. Ook al moet je dan waarschijnlijk iets verder rijden, het gaat erom dat je goed wordt geholpen!!!
Trouwens, nordic, kun je alsnog de naam en het adres van die dealer opgeven? Wellicht komen er dan meer incidenten aan het licht en kunnen de benadeelde rijders zich samenvoegen… Of we kunnen op z’n minst een nieuwe topic over deze dealer beginnen en kijken wie zich nog meer melden :-k
edit> René... dealeradres gewist!
Verhaal komt van één kant!
Als de dealer jou adres op internet zou posten stel je dat ook niet op prijs
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Zoek gewoon een andere dealer als je niet gehoord wordt en geloof mij er zijn ook dealers die serieus omgaan met je klachten hoor, en die je ook als klant behandelen.
ikzelf ben ook van garage gewisseld, maar zal over de vorige dealer geen slecht woord hier typen want er zijn mensen zat die er wel tevreden zijn :-#
Ik vind het ook niet kunnen dat zij mij zo behandelen, en ook andere klanten.
Mij belachlijk maken, bij andere klanten, dan ook nog iemand belachlijk maken, die ook veel problemen heeft gehad bij hun.
vervolgens hij plots begon te slijmen tegen de klanten en gezorgd dat deze zo snel mogelijk weer weg waren.
En dan beginnen over rechtzaken, dat ik de zaak toch niet zou winnen…
Heb niet eens over dat soort dingen gesproken kwam enkel vragen voor een oplossing, en om geholpen te worden.
Er hebben al meerder personen klacht neergelegd bij Citroen Brussel over hun.
ex C4 VTR 1.4 rijder.