Thijsvandebles schreef:Vragen stellen bijvoorbeeld? Ja ik weet het, er word dan ook een hele hoop off-topic geleuterd, maar een simpele vraag stellen kan al niet meer. Ja via e-mail, maar dan de rest het weer niet zien, en dan krijgt de aanbieder misschien wel erg veel e-mail.
Bovendien is dat de kracht van het forum, dat iedereen lekker mee kan lezen. Als alles via mail gaat, word het onpersoonlijker.
Bovendien hebben we al zoiets, het heet marktplaats.nl.
En nogmaals, ik ben vanmening dat het raar afsteekt ten opzichte van de rest van het forum.
We zijn in weze een forum om kennis op het gebied van Citroen te delen.
De handelsplaats is wat dat betreft een 2de zaak: Het behoord niet tot de core-buisness.
Allereerst een inhoudelijke opmerking. Ik kan uit jou verhaal concluderen: als je op advertenties in citromarkt kan reageren en het goed geïntegreerd is met het forum wel zinvol is in jouw ogen.
Als dit juist is dan kan ik je gerust stellen want die kant willen we op alleen beschikken we niet over een doos met vrije tijd. Het is een kwestie van tijd dat dit zover is.
Verder dit: We zijn een inderdaad een forum zoals de naam aangeeft, maar wij als bestuur willen de bezoeker graag meer bieden dan alleen het forum. We willen alles wat maar met citroen te maken heeft en wat een citrofiel interessant vindt aanbieden. Daar hoort dus ook een marktplaats bij, CitroRegister en nog veel meer wat we zouden willen ontwikkelen. We willen de place-to-be zijn voor de citrofiel. Dus we zien onszelf niet alleen als forum maar als een groter geheel.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Eigenlijk vraag ik me toch wel af wat het doel is geweest van de Citromarkt. Het enige voordeel dat in mijn ogen is genoemd is het feit dat niet citroen-forum gebruikers zich niet apart hoeven te registreren. Echter: dat had ook geimplementeerd kunnen worden door het V&A deel voor gasten open te zetten. Zou het niet een optie zijn (indien technisch mogelijk) indien iemand die een V&A advertentie zet deze zelf kan modereren?
Voor de rest kan alles al in het V&A deel wat ook in Citromarkt kan.
Verder vraag ik me af waardoor dit soort innovatie wordt gedreven? Zijn dit ideeen van leden of alleen van het bestuur? Eigenlijk is het wel jammer en zonde van de energie en tijd als het uiteindelijk een innovatie blijkt waar de gebruikers van het Citroen Forum eigenlijk helemaal niet zo op zitten te wachten.
mpostma schreef:Eigenlijk vraag ik me toch wel af wat het doel is geweest van de Citromarkt. Het enige voordeel dat in mijn ogen is genoemd is het feit dat niet citroen-forum gebruikers zich niet apart hoeven te registreren. Echter: dat had ook geimplementeerd kunnen worden door het V&A deel voor gasten open te zetten. Zou het niet een optie zijn (indien technisch mogelijk) indien iemand die een V&A advertentie zet deze zelf kan modereren?
Voor de rest kan alles al in het V&A deel wat ook in Citromarkt kan.
Verder vraag ik me af waardoor dit soort innovatie wordt gedreven? Zijn dit ideeen van leden of alleen van het bestuur? Eigenlijk is het wel jammer en zonde van de energie en tijd als het uiteindelijk een innovatie blijkt waar de gebruikers van het Citroen Forum eigenlijk helemaal niet zo op zitten te wachten.
Ik sluit mij helemaal bij Marten aan….in dat andere draadje (weet niet meer waar het staat) heb ik een tijdje geleden al mijn gal gespuwd over dat nieuwe Citroen MP…..er zijn wel meer z.g. *slimme* ideeen geweest die achteraf gezien niet werkten en een langzame dood stierven.
Oftewel….een bekend amerikaans spreekwoord zegt : Als 10 man je dronken verklaren…ga dan maar snel liggen.
De Poll zegt trouwens al genoeg : 13 tegen en 3 voor.
mag ik dan van de heren van de BX Club horen wat het voordeel van het annonces gedeelte is in het BX Club gedeelte?
Wat mij betreft blijft CitroMarkt gewoon bestaan en als het in de toekomst toch niet blijkt te werken dan kan het alsnog weg. Ik snap de ophef niet: als je het niets vindt gebruik het dan niet en als je het wel iets vind gebruik je het wel.
Ik heb al weer te veel gereageerd op dit onderwerp en ga dus niet meer reageren want het blijft toch een welles-nietes kwestie. We weten nu wel dat bepaalde mensen het niet eens zijn met CitroMarkt.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Ik kijk zelf ook vrij vaak op Aangeboden op het forum. Daar wordt een auto toch wel redelijk doorgekauwd.
Dat helpt in de beeldvorming en geeft over het algemeen betere en helderdere (is dat een goed woord?) informatie over hetgeen dat wordt aangeboden.
Voor dit soort advertenties net als in Citromarkt heb ik toch wel eerder de neiging om op marktplaats te kijken. Daar blijf je toch altijd wel met een hoop vragen zitten. En dat is dan ook weer het probleem van Citromarkt….
Ik wil hier nou ook weer niet (voor mij althans) een enorme discussie van maken. Ik zie alleen de toegevoegde waarde niet zo.
Jos van der Voort
erwt schreef:mag ik dan van de heren van de BX Club horen wat het voordeel van het annonces gedeelte is in het BX Club gedeelte?
Dat zijn spullen/auto’s die te koop aangeboden worden op één van de BX club mail adressen. Die advertenties vind je elders dus nergens terug, en daarom worden die in een apart topic gepost. Maar das puur BX, en zelfs puur BX club gericht, dus dat staat los van Citromarkt, V&A enz.
(Op die manier kan ik mij dus ook afvragen wat bijv. het humor topic voor nut dient…)
erwt schreef:als je het niets vindt gebruik het dan niet en als je het wel iets vind gebruik je het wel.
Maar dan loop ik wel advertenties mis, omdat ik doorgaans alleen in V&A kijk. De adverteerder moet dus dubbel adverteren om iedereen te bereiken. Mensen die weer op beide plaatsen kijken zien ze dubbel, en zijn dus of aan de drank, of het is echt cross-spotting. Iets wat verboden is op dit forum.
Flauw natuurlijk dat laatste, maar ik vind het best verwarrend.
Ik ben echt niet tegen nieuwe features, maar de invoering komt wat ongelukkig zo tesamen met de V&A afdeling.
En als, zoals geschetst, de Citromarkt geintregeerd word met het forum, en uitgebreid word met de functie om “en public” vragen te stellen over het te koop gevraagde of gebodene, dan is er niks aan de hand, en heb ik niks gezegd.
Maar tot die tijd, blijf ik het onhandig vinden.
(Is nu 22:00 uur geweest, over 2 uur zalig kerstfeest allen)
Test
erwt schreef:
Ik heb al weer te veel gereageerd op dit onderwerp en ga dus niet meer reageren want het blijft toch een welles-nietes kwestie. We weten nu wel dat bepaalde mensen het niet eens zijn met CitroMarkt.
Ik hoop overigens wel dat je iets kunt met de feedback en zo het CitroMarkt gebeuren wel aantrekkelijk kan maken.
Het BX Club annonces draadje pretendeert volstrekt niet een V&A draadje te zijn of Citromarkt. De vergelijking gaat dan ook enigszins mank. Zoals Thijs al aangaf: we krijgen als BX Club vaak BXen of onderdelen aangeboden met de vraag of we het verder wereldkundig willen maken. Dat kan bijv via het BX CLubblad maar dat gaat nogal traag. Vandaar dus dat we het op het BX Club gedeelte dit soort ingezonden mededelingen nog eens extra onder de aandacht brengen Ja, ik kan ook voor elke advertentie die ik binnen krijg een topic openen op het V&A gedeelte, maar op deze manier, als gesloten draadje, houd je het effect dat het echt een mededeling is (de geinteresseerden zullen zich maar per mail of telefoon tot de verkoper moeten wenden) en dat de BX CLub verder ook geen platform is voor advertenties of een markt: puur voor mensen die verder alleen een band hebben met de BX Club en niet met het forum.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ondertussen is gebleken dat de Citromarkt laagdrempeliger is dan de V/A topic op het forum. Het aantal advertenties van niet-leden is dan ook behoorlijk hoog.
We kunnen daaruit opmaken dat de Citromarkt een goede aanvulling is voor de digibete citrofiel.
Verder zijn bij de meeste advertenties foto’s geplaatst, ze zien er compleet en verzorgt uit. Het lijkt er op alsof men een advertentie op de Citromarkt zorgvuldiger samensteld dan op het V/A-forum.
Daarnaast is de Citromarkt een aantrekkelijke pagina geworden voor forum-fobische mensen, en geloof mij, er zijn zat mensen die zich niet thuis voelen op een forum.
Dit zijn allemaal voordelen t.o.v. het V/A-forum, daarbij komt dat inderdaad de onmogelijkheid tot offtopic geneuzel.
Als er straks een mogelijkheid komt om inhoudelijke vragen te stellen waarop er publiekelijk antwoord kan worden gegeven, dan zijn de meeste nadelen weggenomen!
Het enige nadeel wat er dan nog aanweizig is, is het V/A draadje waar enige emotionele waarde aan blijft plakken.
Kom op, geef het een kans!
Want voor een groot gedeelte is het ook een “wat de boer niet kent…”-verhaal. (shoot me! )
patje74 schreef:(...) Als er straks een mogelijkheid komt om inhoudelijke vragen te stellen waarop er publiekelijk antwoord kan worden gegeven, dan zijn de meeste nadelen weggenomen! (...)
Je bedoelt zoals op een forum ?
Schijt aan originaliteit.
erwt schreef:dan een inhoudelijke vraag: wat is er aan V&A overzichtelijker dan bij CitroMarkt buiten dat CitroMarkt niet in het forum is geintegreerd?
Mijns inziens was V&A zo’n succes omdat het er vanaf het begin van het forum in zat (althans, voor zover ik me kan herinneren). Nu er een verandering heeft plaatsgevonden, is er een hoop lol vanaf en een hoop overzichtelijk zoek geraakt, terwijl de bedoeling juist was om het allemaal wat overzichtelijker te maken. Wat dat betreft heeft de Citromarkt de plank volledig misgeslagen. Dan is het leuk dan niet-leden er op kunnen adverteren. Dus? Is dat leuk voor het ego van het forum? Voor het aantal hits? Dat we ver over de 5000 leden zitten, bewijst al dat we goed bezig zijn.
Persoonlijk zou ik het graag weer zien zoals het was: bekend en vertrouwd.
NadeeL: het off-topic geblaat wat er dan weer komt. Maar dat kan worden opgelost door een extra moderator aan te nemen die zich enkel bezighoudt met V&A.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
wat een conservatief gezeur toch weer, waren er niet al twee topics waar je je kritiek/suggesties kwijt kon? Een beetje moeite doen hoor, als je een auto of onderdelen zoekt ga je toch ook niet alleen op marktplaats.nl kijken dr zijn nog veel meer websites waar je kan zoeken.
KERSTSTOL…euh…SLOTJE aub!
Ik vind het wel een verbetering eigenlijk. Dit zoekt wat makkelijker en voor mensen van buitenaf wat makkelijker toegankelijk. (wat ik op mijn forum niet als voordeel zou zien maar hier wel)
Natuurlijk kan je dit ook gewoon op het forum doen met de bestaande software. Je kan instellen dat het onmogelijk is om te antwoorden en je kan een apart adverteergedeelte maken met subfora, gasten de mogelijkheid geven om berichten te plaatsen… Maar dit ziet er wat netter uit.
V&A zoals het is is wat onoverzichtelijk, zeker door al het geneuzel in de topics. De verkoper is daar over het algemeen niet bij gebaat.
Enige wat ik me afvraag is of het handig om beide naast elkaar te laten draaien. Zo krijg je de conservatievelingen nooit over
Ja vrolijk kerstfeest allemaal, enne, vrede op aarde.
Ik blijf van mening dat vernieuwing / verandering helemaal niet slecht is.
Maar we hebben nu 2 handelsplaatsen, en dat komt de overzichtelijkheid echt niet ten goede.
Maar goed, mij zul je niet over horen. Als Citromarkt word zoals beloofd dan zou ik zelfs tevreden zijn.
En ja, ik begrijp dat dat tijd kost, voordat dat zo werkt.
Ik zou ervoor gekozen hebben om het met een select groepje forummers op bv een intranet te tesetn, en dan online te zetten voor de rest, en gelijk V&A weghalen.
En wat de laagdrempeligheid betrefd, V&A kun je toch gewoon open zetten voor iedereen?
Van mij mag er een slotje op….
Test
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Thijsvandebles schreef:En wat de laagdrempeligheid betrefd, V&A kun je toch gewoon open zetten voor iedereen?
patje74 schreef:Daarnaast is de Citromarkt een aantrekkelijke pagina geworden voor forum-fobische mensen, en geloof mij, er zijn zat mensen die zich niet thuis voelen op een forum.
Wat ik dus probeer te zeggen is dat er veel mensen zijn die wel een drempel zien zodra ze iets op een forum willen plaatsen. Ook als dit forumdeel volledig open staat voor gasten.
De enige oplossing is dus een ander script gebruiken naast her forum voor V/A.
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
t mooiste zou natuurlijk zijn wanneer er bij je advertentie een knop/link staat met “meer informatie zie in dit topic”, zodat wanneer je erop klinkt je automatisch naar een topic over de ad. wordt doorverwezen. kan je daar verder lullen/informeren/vragen stellen. Zou je dat als adverteerder niet willen (of niet mogen als niet lid vh forum), dan blijft die knop in de ad. grijs. Stuit je per ongeluk op het kletstopic over die interessante te koop staande uitlaatdemper, dan zou er in het begin een knop kunnen zitten die naar het citromarktverkoopadvertentie linkt.
- zo blijft de advertentie schoon en zakelijk.
- wat de zoekfunctie betreft, bij forum > zoeken > zoek in:, krijg je in de keuzebalk dan ook de zoekterm “citromarkt”.
denk dat we nog ff geduld moeten hebben, het hele forum zou toch veranderen? nieuwe look, dat was een paar jaar terug ook zo, met hetzelfde bijkomende gezeuh… opbouwende kritiek, over die verandering hoor je nu ook niemand meer over klagen…
iek zeg: vooral doorgaan! :peace