1 van de 2
 1 2 Volgende > 

CitroRegister: Hoe zie jij hem het liefst
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 27 december 2006 05:19 PM

Omdat ik me niet 2x tegen de zelfde paal wil stoten vraag ik nu iedereen wat ze willen met CitroRegister (nu nog register). In de toekomst wil ik deze gaan aanpassen/verbeteren. Maar wat willen jullie graag bij jullie auto kwijt.

Het idee is om eerst heel veel ideeën te verzamelen en later deze te beoordelen op haalbaarheid. Dus ik vraag iedereen om lijstjes te posten wat jullie bij je auto zou willen neerzetten. Liever nu NOG geen discussies over of ideeën, leuk, zinvol, etc is.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 december 2006 05:42 PM
  [ # 1 ]

Re: CitroRegister: Hoe zie jij hem het liefst

erwt schreef:

Omdat ik me niet 2x tegen de zelfde paal wil stoten vraag ik nu iedereen wat ze willen met CitroRegister (nu nog register). In de toekomst wil ik deze gaan aanpassen/verbeteren. Maar wat willen jullie graag bij jullie auto kwijt.

Het idee is om eerst heel veel ideeën te verzamelen en later deze te beoordelen op haalbaarheid. Dus ik vraag iedereen om lijstjes te posten wat jullie bij je auto zou willen neerzetten. Liever nu NOG geen discussies over of ideeën, leuk, zinvol, etc is.

KM-stand vind ik een leuk weetje.

orga nummer wellicht? Link naar vorige eigenaar (mogelijk interessant als je een geschiedenis wilt opbouwen van een auto. Nu niet interessant, maar later kan zoiets 2 eigenaren verder wel leuk worden. Kortom: toolie om een geschiedenis database van een auto bij te houden of achteraf bij te werken.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7306

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 december 2006 05:45 PM
  [ # 2 ]

een mogelijkheid tot het toevoegen van een link naar je eigen homepage welke verwijst naar je eigen auto.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 december 2006 05:49 PM
  [ # 3 ]

- fotouploadmogelijkheid!
Doordat die er nu niet is, is de werking van het register afhankelijk geworden van externe servers + de technische know-how van de users. Dit gaat in veel gevallen verkeerd.

- geschiedenis
Het zou leuk zijn als er een persoonlijk verhaaltje over de auto kan worden geplaatst + link naar persoonlijke website over de auto.

- technische gegevens
Bij elk type auto een link naar de technische gegevens + evt. verkoopgeschiedenis. (Erwt, hier moeten we na de feestdagen eens even over door praten!)

-Bij elke wagen een linkje “zie meer van dit type”. Waarna er een lijst wordt gegenereerd met al zijn gelijksoortigen in het register

Verder is het register nu al een succes terwijl het voorkomen op dit moment erg sober is. Het kan dus zijn dat juist de soberheid deels de kracht van het register is. Wellicht moeten we dat ook in het achterhoofd houden.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 december 2006 05:49 PM
  [ # 4 ]

aanpasbare venstergrootte bij fotoweergave, nu moet je scrollen en krijg je gen mooi beeld of je moet de foto eerst opslaan.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 december 2006 05:51 PM
  [ # 5 ]
Mechuccio schreef:

aanpasbare venstergrootte bij fotoweergave, nu moet je scrollen en krijg je gen mooi beeld of je moet de foto eerst opslaan.

Ik ben meer voor een max. resolutie. Zo blijven de foto’s voor iedereen goed zichtbaar, daarnaast komt het de snelheid ten goede.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 27 december 2006 06:47 PM
  [ # 6 ]

Re: CitroRegister: Hoe zie jij hem het liefst

erwt schreef:

Ik ben ZEER tevreden met hoe dit forum al enkele jaren draait, dus van mij hoeft er helemaal NIKS worden aangepast, verbeterd, gewijzigd…enz.

Dus alles lekker laten zoals het is. (behalve dan dat MP gedoe, mag van mij weg)

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 27 december 2006 07:20 PM
  [ # 7 ]

Bram, het gaat alleen over het register Wink

Maar ik denk dat er ook een klein gedeelte moet komen wat je zelf in kan vullen. Daar kan je de geschiedenis in zetten, bijzondere gebeurtenissen, etcetera. Eigenlijk dingen die je niet makkelijk door middel van standaard waardes aan kan geven.

Het is ook leuk/handig als je aan kan vinken of de auto Nederlands of Belgisch is op het moment van invullen, geimporteerd is en uit welk land en wanneer geimporteerd. Kilometerstand is (zoals genoemd) ook erg leuk, maar ook het brandstofverbruik (zowel het totaal gemiddelde als het gemiddelde van de laatste keer tanken) en het olieverbruik.

Als bepaalde gegevens niet bekend zijn dan is het ook wel makkelijk als je aan kan geven ‘onbekend’.

Overigens, als het wat meer uitgewerkt is en er een betaversie draait, is het dan ook mogelijk om suggesties voor verbetering te geven ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 27 december 2006 07:26 PM
  [ # 8 ]

Ohja, het aangeven van de kleur is ook wel leuk. Zowel orginele kleuren (uit een pull-down menu ofzo) als andere kleuren (“Anders, namelijk: [invulvakje]”).

Enneh, trekhaak ja/nee is ook wel leuk.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 27 december 2006 07:34 PM
  [ # 9 ]

Een lijstje met bijzonderheden lijkt me wel iets…
Technische gegevens is leuk, maar dat gaat bij een aantal van ons niet meer op:

BX 16v 4x4, BX TZI 16v,  BX Sport 16v, BX 2.1TD etc. O:)

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 28 december 2006 11:42 AM
  [ # 10 ]

Of de auto eigendom is of geleased?

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 28 december 2006 12:32 PM
  [ # 11 ]
patje74 schreef:
Mechuccio schreef:

Ik ben meer voor een max. resolutie. Zo blijven de foto’s voor iedereen goed zichtbaar, daarnaast komt het de snelheid ten goede.

Voor phpbb is een hack beschikbaar waarmee alle foto’s op gelijke grootte in de posts worden opgenomen en waarbij de foto vergroot wordt naar de oorspronkelijke grootte wanneer je met de muisaanwijzer in het gebied van de foto komt. Ideaal!

Jos van der Voort

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 28 december 2006 12:39 PM
  [ # 12 ]
Lelijke Eend schreef:

Enneh, trekhaak ja/nee is ook wel leuk.

Laughing

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 28 december 2006 12:48 PM
  [ # 13 ]

een functie dat alle ingevoerde nummerplaten met HOOFDLETTERS verschijnen…

de nummerplaat aanklikbaar en gekoppeld aan de voertuiggegevensdatabase van de RDW…  :p

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 28 december 2006 12:50 PM
  [ # 14 ]

geboortejaar vd bestuurder naast t geboortejaar vd wagen 8-[

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 28 december 2006 03:55 PM
  [ # 15 ]

Alle gegevens over types enzo moeten dan in een pulldown-menu komen. Zodat je niet weer 20 verschillende BX 16 kleppers hebt… Wink

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook