14 van de 21
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Zo, hè hè..weer een BX TZD.
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 april 2007 02:14 AM
  [ # 196 ]
rb schreef:
mpostma schreef:

Ben heel benieuwd hoe 190 (klok- danwel echte kilometers) haalbaar zijn met 71pk, dan zit je al richting 5300 toeren.

Haha, it wasn’t me. Het lijkt mij dat daar toch wel een portie stevige telleroverdrijving bij nodig is. Of een ontzettend steile helling naar beneden.

Die 175 op de 19d was naar mijn idee wel aardig de max. zeker met 71 pk. Met een 75 pk 14 TU kreeg ik er ook niet meer uitgeperst dan dat.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 april 2007 03:08 AM
  [ # 197 ]
mpostma schreef:

Het maximum toerental op de pomp kan gewoon afgesteld worden.

Is dat dan het linker boutje naast de hevel van de koudstart, waarmee je het max toerental kan afstellen ?
Ik heb met de rechter namelijk het stationaire toerental afgesteld.

Maar maak je niet ongerust, hij maakt me toeren zat hoor. Cool

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 april 2007 04:20 PM
  [ # 198 ]
Bram schreef:
mpostma schreef:

Het maximum toerental op de pomp kan gewoon afgesteld worden.

Is dat dan het linker boutje naast de hevel van de koudstart, waarmee je het max toerental kan afstellen ?
Ik heb met de rechter namelijk het stationaire toerental afgesteld.

Maar maak je niet ongerust, hij maakt me toeren zat hoor. Cool

Nee, het linker boutje is voor de koudstartafstelling. De maximum-toerentalschroef is de aanslagschroef waar de gashevel tegenaankomt bij volgas, bovenop de pomp. Maar ik zou ‘m inderdaad lekker laten staan zoals ‘ie staat Rolling Eyes

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 april 2007 05:18 PM
  [ # 199 ]
Bram schreef:
mpostma schreef:

Het maximum toerental op de pomp kan gewoon afgesteld worden.

Is dat dan het linker boutje naast de hevel van de koudstart, waarmee je het max toerental kan afstellen ?

Staat precies in de vraagbaak.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 april 2007 06:43 PM
  [ # 200 ]
mpostma schreef:

Staat precies in de vraagbaak.

Als ik die had, dan vroeg ik het niet.
(en ik ben ook niet van plan om die vraagbaak te kopen)

Maar Knackor heeft al antwoord gegeven, waarvoor ik hem dank. Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 april 2007 02:39 AM
  [ # 201 ]
rb schreef:
mpostma schreef:

Bij de originele 19d motor weet ik het niet meer precies. Het snelste wat ik daarop heb gezien is 175. Dat was bij een pomp waarbij de rookstop ook lekker ruig stond afgesteld. Hoeveel toeren hij toen maakte weet ik niet meer precies, maar het zal toch wel boven de 5000 tpm geweest zijn.

5000 toeren correspondeert met 180 km/u in de D berline’s. Dat is meteen de max die ik er ooit uitgeperst kreeg, nog wel op vlak wegdek.
Ben heel benieuwd hoe 190 (klok- danwel echte kilometers) haalbaar zijn met 71pk, dan zit je al richting 5300 toeren.

Benodigde ingrediënten: een lege A12 - midden in de nacht - voor je en achter je, een lichte goed warm gereden 19D service, en niet al te bang zijn voor een hoog toerental (zit niet in mijn natuur btw). Het feit dat er 2 KLPD-ers achterop kwamen al kat-en-muis-spelend maakte me zo zenuwachtig dat ik het gaspedaal door de vloer heen trapte - wist ik veel of het niet een stelletje drugscriminelen was die zo hard reed en zo raar aan het doen was Surprisedops:

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 april 2007 02:44 AM
  [ # 202 ]
karel schreef:

Benodigde ingrediënten: een lege A12 -

Bij mij was het een lege A32 tussen Akkrum en Grou. Dus zo gek veel kms waren er niet eens nodig.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 april 2007 02:49 AM
  [ # 203 ]
mpostma schreef:
karel schreef:

Benodigde ingrediënten: een lege A12 -

Bij mij was het een lege A32 tussen Akkrum en Grou. Dus zo gek veel kms waren er niet eens nodig.

Nou, kijk, de gemiddelde snelheid in dat ritje was wel vrij hoog. De A1 en A28 bleken namelijk ook leeg te zijn, en ik moest die nacht van Rijssen naar Gouda… Het is heel frappant hoe flauwe bochten bij dat soort snelheden ineens echt “werk” worden trouwens. Och, je moet alles een keer gedaan hebben…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 april 2007 02:53 AM
  [ # 204 ]
karel schreef:

Het is heel frappant hoe flauwe bochten bij dat soort snelheden ineens echt “werk” worden trouwens. Och, je moet alles een keer gedaan hebben…

Frappant verschil met de 2baans 130+ stukken in Duitsland. Daar gaat het vaak toch wel langdurig rechtdoor. Wat dat betreft hebben snelwegen in NL een hoog mickey mouse gehalte.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 april 2007 02:59 AM
  [ # 205 ]
mpostma schreef:
karel schreef:

Het is heel frappant hoe flauwe bochten bij dat soort snelheden ineens echt “werk” worden trouwens. Och, je moet alles een keer gedaan hebben…

Frappant verschil met de 2baans 130+ stukken in Duitsland. Daar gaat het vaak toch wel langdurig rechtdoor. Wat dat betreft hebben snelwegen in NL een hoog mickey mouse gehalte.

Ja, en daar kom je bij dit soort snelheden wel achter. Met 170 de A28 af richting Rijnsweerd is geen pretje, heb ik zo uitgevonden… Die bocht (vlak voor dat verdiepte viaduct voor afrit Uithof) is gewoon te krap voor een lekker vaartje.
Voor de Deutsche Autobahn gelden ook veel strengere eisen aangaande ruimte v/d bochten en kanteling v/h wegdek, om over de dikte (stabiliteit) nog maar te zwijgen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 15 april 2007 01:19 PM
  [ # 206 ]

Duitse snelwegen zijn ook vaak wat ouder, vandaar die lange rechte stukken volgens mij. De autoroute in Frankrijk is wat recenter van datum en daar zie je juist dat er om de zoveel tijd een bocht in het parcours komt, alleen maar om de chauffeurs scherp te houden.

Mijn maximumsnelheden heb ik bijna allemaal op de A7 gemaakt tussen Purmerend en Wieringerwerf. Juist het stuk dat ze tegenwooridg scherper in de gaten zijn gaan houden vanwege de hoge snelheden   Confused . Er schijnen een aantal ernstige ongelukken te zijn gebeurd. Maar die zijn juist bij op en afritten geweest volgens mij.
Afijn, die ene keer dat ik ff mijn haar los gooi op die weg, moet ik ook nog eens extra gaan opletten. Lekker dan.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 16 april 2007 08:08 PM
  [ # 207 ]
mssl schreef:

Trouwens laatst zat zo’n smerige KLPD Volvo V70 mij ook uit te dagen op de A1, ik reed relaxt 110km/h en helemaal naar binnen kijken bij me…..vervolgens rijden ze hard weg en nemen in de verte een klaverblad. Ik rijd gewoon 110km/h door en op eens zitten ze weer achter me Rolling Eyes

Echt gekke mafkezen…laat me toch relaxt toeren over de snelweg of houd me aan en controleer me papieren e.d. Wink

Je moet gewoon het plaatje BX 19 TZD achterop je klep plakken…dan denken ze :...ach, dat is maar zo’n trage diesel, daar valt niks te halen. Twisted Evil
(maar zullen we zo onderhand maar weer eens ontopic gaan ?) Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 april 2007 10:11 AM
  [ # 208 ]
mpostma schreef:
rb schreef:
mpostma schreef:

Ben heel benieuwd hoe 190 (klok- danwel echte kilometers) haalbaar zijn met 71pk, dan zit je al richting 5300 toeren.

Haha, it wasn’t me. Het lijkt mij dat daar toch wel een portie stevige telleroverdrijving bij nodig is. Of een ontzettend steile helling naar beneden.

Die 175 op de 19d was naar mijn idee wel aardig de max. zeker met 71 pk. Met een 75 pk 14 TU kreeg ik er ook niet meer uitgeperst dan dat.

Nou, wat ik al zei: een kwestie van een lege A12, dus een hele lange aanloop (ong 25 km moet toch voldoende wezen?) en een best rap en licht (service) dieseltje waarmee ik iedereen sowie so altijd al te snel af was. Dat kietelde de 190 netaan vanaf de onderkant aan, als ik tóen mijn fototoestel bij me gehad had…. Wink
Frustrerend was dat 2 van die KLPD-dwazen me dan nogsteeds onbenullig hard voorbij kwamen blazen en het ding ook na lang aandringen echt niet meer nog harder wilde…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 17 april 2007 12:28 PM
  [ # 209 ]

@karel: het antwoord op de vorige bladzijde was ook duidelijk Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 april 2007 03:13 PM
  [ # 210 ]
rb schreef:

@karel: het antwoord op de vorige bladzijde was ook duidelijk Wink

Meja, als er steeds iemand aan de poten van mijn stelling blijft zagen Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
14 van de 21
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook