Sommigen vragen zich ‘‘verbijsterd’’ af waarom ik na 4 maanden nog steeds (en al bijna 18.000 km verder) in deze *gewone* TZD rijd….welnu, er is geen enkele reden om hem te verkopen.
Hij lekt vrijwel geen olie (vooral houden zo )...ook geen LHM….veert uitstekend, over de GTI stoelen hoef ik natuurlijk niks meer te zeggen, maakt tot mijn eigen verbazing veel minder geluid tijdens het rijden op de snelweg dan alle andere 1.9 D’s die ik heb gehad, ondanks dat hij meer toeren maakt dan een Tzd-turbo
: ...kortom, ik ga eerdaags even naar Johan Oldenhage toe en hem een doos gebak brengen…want ik weet een goede tip van een Citroendealer echt wel te waarderen.
Vooral ook omdat Johan even in zijn PC keek, eind december en hij mij vertelde wat er allemaal al aan was vernieuwd.
Ik heb er nu het nodige onderhoud aan laten doen (D-riem+ spanrollen, Stb-stokje, remmen, Filters e.d.) en over 2 weken komt er nog een nieuw stab-stokje in, zodat ook de laatste rammel eruit is.
Wie maakt me wat.
Bram schreef:
Wie maakt me wat.
FF afkloppen Bram, ik kan me wel nog wat BX-drama’s herinneren
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Bram schreef:
Wie maakt me wat.
FF afkloppen Bram, ik kan me wel nog wat BX-drama’s herinneren
Jawel…..maar het ziet er naar uit dat deze BX voorlopig even geen drama zal worden.
Zo….het andere stabilisatorstokje is vandaag ook vernieuwd…ik rijd dus eindelijk weer in een BX zonder rammels of gekraak van veerpoten en ADALS e.d.
Het ziet er dus naar uit dat deze TZD voorlopig wel even een blijvertje zal worden, over de APK hoef ik me geen zorgen te maken (April 2008)...D-riem is net vernieuwd, net als zaken zoals remmen, uitlaat e.d…..ook allemaal vrij recent gedaan.
Is vrijwel lekvrij….alleen zie ik wat vettigheid (druppels) onder de voorraadbol hangen bij die leidingen er naartoe….weet iemand of daar een bekend probleempje zit ?
Bram schreef:
Is vrijwel lekvrij….alleen zie ik wat vettigheid (druppels) onder de voorraadbol hangen bij die leidingen er naartoe….weet iemand of daar een bekend probleempje zit ?
Da’s bijna standaard.
mpostma schreef:Bram schreef:
Is vrijwel lekvrij….alleen zie ik wat vettigheid (druppels) onder de voorraadbol hangen bij die leidingen er naartoe….weet iemand of daar een bekend probleempje zit ?
Da’s bijna standaard.
Het is vaak een slechte afdichting van het plastic kapje waar de hele dikke retourslang (kleine octopus) aanvast zit. Als er een wartel is die er soppig uitziet dan kun je proberen of die makkelijk een slagje aangedraaid kan worden.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Als er een wartel is die er soppig uitziet dan kun je proberen of die makkelijk een slagje aangedraaid kan worden.
Ah..oke, dat zal ik dan eens laten doen.
Ik zag het toen ik vorige week olie liet verversen, maar ze hadden geen tijd meer om er even nader naar te kijken.
mssl schreef:
Ach, zo’n KLPD’er kent toch de kracht niet van geen BX 16V, tenzij ze ooit zoek gereden zijn door zo’n kreng
!
fftopic
deze klpd’er wel hoor….., maar heb slecht nieuws voor je…...., ben bang dat ze niet zo gauw zoek gereden worden door een bx, zelfs niet door een heule snelle…..
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
bxbressers schreef:deze klpd’er wel hoor….., maar heb slecht nieuws voor je…...., ben bang dat ze niet zo gauw zoek gereden worden door een bx, zelfs niet door een heule snelle…..
Toch denk ik dat het flink planken zal worden met jullie Volvo’s, als je een (goed afgestelde) BX 1.9 16V achterna zit.
Ik zie je collega’s al het zweet onder de pet vandaan wrijven.
(ook offtopic)
Bram schreef:bxbressers schreef:deze klpd’er wel hoor….., maar heb slecht nieuws voor je…...., ben bang dat ze niet zo gauw zoek gereden worden door een bx, zelfs niet door een heule snelle…..
Toch denk ik dat het flink planken zal worden met jullie Volvo’s, als je een (goed afgestelde) BX 1.9 16V achterna zit.
![]()
Ik zie je collega’s al het zweet onder de pet vandaan wrijven.
(ook offtopic)
hmmm, vergeet niet dat onze rij opleidng er mede voor zorgt om uit een normale auto het meest rendement te halen, dit bedoeld zonder op te scheppen, daarbij trouwens ook meegenomen dat ik het nog wel eens wil meemaken…..., , want geloof ook buiten mijn werk dat hard wegrijden voor de politie altijd verlies oplevert…......
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Korte dienstmededeling….de TZD heeft vandaag precies 20.000 km gereden, sinds ik hem kocht eind december ‘06.
Verder geen mankementen kunnen ontdekken…het linkerraam tikt nu wel iets meer als je hem sluit, maar gaat nog goed open en dicht.
Bram schreef:Korte dienstmededeling….de TZD heeft vandaag precies 20.000 km gereden, sinds ik hem kocht eind december ‘06.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:Korte dienstmededeling….de TZD heeft vandaag precies 20.000 km gereden, sinds ik hem kocht eind december ‘06.
![]()
Verder geen mankementen kunnen ontdekken…het linkerraam tikt nu wel iets meer als je hem sluit, maar gaat nog goed open en dicht.
No dat gaat best lekker, of niet? Als zo je oude draadjes eens lees heb je nog geeneen bx zo lang gehad of heb ik verkeerd gelezen?
Trouwens, je zei een tijdje terug in mijn topic dat je benieuwd was of ik je zou inhalen; Ik zit nu op de 302800, dus ik denk dat dat niet meer gaat lukken.
Eveneens ben ik tevens ook.


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bxbressers schreef:mssl schreef:
Ach, zo’n KLPD’er kent toch de kracht niet van geen BX 16V, tenzij ze ooit zoek gereden zijn door zo’n kreng
!
fftopic
deze klpd’er wel hoor….., maar heb slecht nieuws voor je…...., ben bang dat ze niet zo gauw zoek gereden worden door een bx, zelfs niet door een heule snelle…..
probeer het is te regelen met je chef pak een doorsnee KLPD auto rijd constand 120 achter een BX 16V aan en wachten op start sein om gas te geven. kijken of de 16V bijgehouden wordt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!












































Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mssl schreef:
Ach…tegenwoordig is de top van een 16V niet spectaculair hoger dan een gemiddelde leasert (diesel). Maar vroeger (187-1992) zal de KLPD echt een probleem hebben gehad. Ik neem aan dat die Volvo’s van de KLPD naast de ‘‘T’’ of ‘‘R’’ versies ook nog getuned zijn (want ze zijn ook zwaarder door de apparatuur)
deze bedoelen we?
denk dat ik de 16v niet erg veel kans geef gezien de cijfers
maar toen de tijd was het zeker een ander verhaal
ik zou op dit moment geen cit weten die dit gaat bijhouden