15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Zo, hè hè..weer een BX TZD.
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 02 mei 2007 03:13 AM
  [ # 211 ]

Sommigen vragen zich ‘‘verbijsterd’’ af waarom ik na 4 maanden nog steeds (en al bijna 18.000 km verder) in deze *gewone* TZD rijd….welnu, er is geen enkele reden om hem te verkopen. Cool 

Hij lekt vrijwel geen olie (vooral houden zo Evil or Very Mad )...ook geen LHM….veert uitstekend, over de GTI stoelen hoef ik natuurlijk niks meer te zeggen, maakt tot mijn eigen verbazing veel minder geluid tijdens het rijden op de snelweg dan alle andere 1.9 D’s die ik heb gehad, ondanks dat hij meer toeren maakt dan een Tzd-turbo Confused: ...kortom, ik ga eerdaags even naar Johan Oldenhage toe en hem een doos gebak brengen…want ik weet een goede tip van een Citroendealer echt wel te waarderen. Wink
Vooral ook omdat Johan even in zijn PC keek, eind december en hij mij vertelde wat er allemaal al aan was vernieuwd.

Ik heb er nu het nodige onderhoud aan laten doen (D-riem+ spanrollen, Stb-stokje, remmen, Filters e.d.) en over 2 weken komt er nog een nieuw stab-stokje in, zodat ook de laatste rammel eruit is.

Wie maakt me wat. Wink

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 02 mei 2007 10:56 AM
  [ # 212 ]
Bram schreef:

Wie maakt me wat. Wink

FF afkloppen Bram, ik kan me wel nog wat BX-drama’s herinneren Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 02 mei 2007 02:29 PM
  [ # 213 ]
T(h)ijs schreef:
Bram schreef:

Wie maakt me wat. Wink

FF afkloppen Bram, ik kan me wel nog wat BX-drama’s herinneren Wink

Jawel…..maar het ziet er naar uit dat deze BX voorlopig even geen drama zal worden.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 09 mei 2007 07:27 PM
  [ # 214 ]

Zo….het andere stabilisatorstokje is vandaag ook vernieuwd…ik rijd dus eindelijk weer in een BX zonder rammels of gekraak van veerpoten en ADALS e.d.

Het ziet er dus naar uit dat deze TZD voorlopig wel even een blijvertje zal worden, over de APK hoef ik me geen zorgen te maken (April 2008)...D-riem is net vernieuwd, net als zaken zoals remmen, uitlaat e.d…..ook allemaal vrij recent gedaan. Cool

Is vrijwel lekvrij….alleen zie ik wat vettigheid (druppels) onder de voorraadbol hangen bij die leidingen er naartoe….weet iemand of daar een bekend probleempje zit ?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 mei 2007 08:18 PM
  [ # 215 ]
Bram schreef:

Is vrijwel lekvrij….alleen zie ik wat vettigheid (druppels) onder de voorraadbol hangen bij die leidingen er naartoe….weet iemand of daar een bekend probleempje zit ?

Da’s bijna standaard.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 09 mei 2007 09:41 PM
  [ # 216 ]
mpostma schreef:
Bram schreef:

Is vrijwel lekvrij….alleen zie ik wat vettigheid (druppels) onder de voorraadbol hangen bij die leidingen er naartoe….weet iemand of daar een bekend probleempje zit ?

Da’s bijna standaard.

Het is vaak een slechte afdichting van het plastic kapje waar de hele dikke retourslang (kleine octopus) aanvast zit. Als er een wartel is die er soppig uitziet dan kun je proberen of die makkelijk een slagje aangedraaid kan worden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 09 mei 2007 09:45 PM
  [ # 217 ]
karel schreef:

Als er een wartel is die er soppig uitziet dan kun je proberen of die makkelijk een slagje aangedraaid kan worden.

Ah..oke, dat zal ik dan eens laten doen.

Ik zag het toen ik vorige week olie liet verversen, maar ze hadden geen tijd meer om er even nader naar te kijken.

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 12 mei 2007 12:44 AM
  [ # 218 ]
mssl schreef:

Ach, zo’n KLPD’er kent toch de kracht niet van geen BX 16V, tenzij ze ooit zoek gereden zijn door zo’n kreng Evil or Very Mad !

Surprisedfftopic
deze klpd’er wel hoor….., maar heb slecht nieuws voor je…...., ben bang dat ze niet zo gauw zoek gereden worden door een bx, zelfs niet door een heule snelle….. Wink

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 mei 2007 12:51 AM
  [ # 219 ]
bxbressers schreef:

deze klpd’er wel hoor….., maar heb slecht nieuws voor je…...., ben bang dat ze niet zo gauw zoek gereden worden door een bx, zelfs niet door een heule snelle….. Wink

Toch denk ik dat het flink planken zal worden met jullie Volvo’s, als je een (goed afgestelde) BX 1.9 16V achterna zit. Razz

Ik zie je collega’s al het zweet onder de pet vandaan wrijven. Mr. Green

(ook offtopic)

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 12 mei 2007 12:55 AM
  [ # 220 ]
Bram schreef:
bxbressers schreef:

deze klpd’er wel hoor….., maar heb slecht nieuws voor je…...., ben bang dat ze niet zo gauw zoek gereden worden door een bx, zelfs niet door een heule snelle….. Wink

Toch denk ik dat het flink planken zal worden met jullie Volvo’s, als je een (goed afgestelde) BX 1.9 16V achterna zit. Razz

Ik zie je collega’s al het zweet onder de pet vandaan wrijven. Mr. Green

(ook offtopic)

hmmm, vergeet niet dat onze rij opleidng er mede voor zorgt om uit een normale auto het meest rendement te halen, dit bedoeld zonder op te scheppen, daarbij trouwens ook meegenomen dat ik het nog wel eens wil meemaken…..., Laughing , want geloof ook buiten mijn werk dat hard wegrijden voor de politie altijd verlies oplevert…...... Wink

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 26 mei 2007 02:48 AM
  [ # 221 ]

Korte dienstmededeling….de TZD heeft vandaag precies 20.000 km gereden, sinds ik hem kocht eind december ‘06. Cool

Verder geen mankementen kunnen ontdekken…het linkerraam tikt nu wel iets meer als je hem sluit, maar gaat nog goed open en dicht.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 mei 2007 03:18 AM
  [ # 222 ]
Bram schreef:

Korte dienstmededeling….de TZD heeft vandaag precies 20.000 km gereden, sinds ik hem kocht eind december ‘06. Cool

dance clap banana

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 26 mei 2007 09:53 PM
  [ # 223 ]
Bram schreef:

Korte dienstmededeling….de TZD heeft vandaag precies 20.000 km gereden, sinds ik hem kocht eind december ‘06. Cool

Verder geen mankementen kunnen ontdekken…het linkerraam tikt nu wel iets meer als je hem sluit, maar gaat nog goed open en dicht.

No dat gaat best lekker, of niet? Als zo je oude draadjes eens lees heb je nog geeneen bx zo lang gehad Smile of heb ik verkeerd gelezen?

Trouwens, je zei een tijdje terug in mijn topic dat je benieuwd was of ik je zou inhalen; Ik zit nu op de 302800, dus ik denk dat dat niet meer gaat lukken.  Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 mei 2007 10:08 PM
  [ # 224 ]
bxbressers schreef:
mssl schreef:

Ach, zo’n KLPD’er kent toch de kracht niet van geen BX 16V, tenzij ze ooit zoek gereden zijn door zo’n kreng Evil or Very Mad !

Surprisedfftopic
deze klpd’er wel hoor….., maar heb slecht nieuws voor je…...., ben bang dat ze niet zo gauw zoek gereden worden door een bx, zelfs niet door een heule snelle….. Wink

probeer het is te regelen met je chef Laughing  pak een doorsnee KLPD auto rijd constand 120 achter een BX 16V aan en wachten op start sein om gas te geven. kijken of de 16V bijgehouden wordt Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 mei 2007 10:21 PM
  [ # 225 ]
mssl schreef:

Ach…tegenwoordig is de top van een 16V niet spectaculair hoger dan een gemiddelde leasert (diesel). Maar vroeger (187-1992) zal de KLPD echt een probleem hebben gehad. Ik neem aan dat die Volvo’s van de KLPD naast de ‘‘T’’ of ‘‘R’’ versies ook nog getuned zijn (want ze zijn ook zwaarder door de apparatuur)

deze bedoelen we?

 

denk dat ik de 16v niet erg veel kans geef gezien de cijfers Sad

maar toen de tijd was het zeker een ander verhaal Wink
ik zou op dit moment geen cit weten die dit gaat bijhouden Rolling Eyes

Profiel  
 
 
15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook