20 van de 21
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 Volgende > 
   
Zo, hè hè..weer een BX TZD.
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 01 juli 2007 08:38 PM
  [ # 286 ]
knäckor schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

Bram sleutelt zelf niet meer (had ik ooit gelezen) en biedt iemand een vergoeding dus als iemand nog wat wilt bijverdienen? Makkelijk zat toch.

Als iemand een raammechanisme in de aanbieding heeft wil ik mezelf wel opofferen voor de montage.  Smile

Ah, dat zou geweldig zijn Smile ...inderdaad kan ik het niet meer zelf.
Ik kan mijn nek (hoofd) niet meer draaien, dus omhoog kijken is ook onmogelijk, dat is de reden dat ik dit soort klusjes niet meer zelf kan doen.

Dus als iemand een elektr. raammechniekje (links voor) heeft liggen, dan merk ik het wel….gelukkig is het nu even droog Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 juli 2007 10:47 PM
  [ # 287 ]
Bram schreef:
knäckor schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

Bram sleutelt zelf niet meer (had ik ooit gelezen) en biedt iemand een vergoeding dus als iemand nog wat wilt bijverdienen? Makkelijk zat toch.

Als iemand een raammechanisme in de aanbieding heeft wil ik mezelf wel opofferen voor de montage.  Smile

Ah, dat zou geweldig zijn Smile ...inderdaad kan ik het niet meer zelf.
Ik kan mijn nek (hoofd) niet meer draaien, dus omhoog kijken is ook onmogelijk, dat is de reden dat ik dit soort klusjes niet meer zelf kan doen.

Dus als iemand een elektr. raammechniekje (links voor) heeft liggen, dan merk ik het wel….gelukkig is het nu even droog Wink

Je moet een andere ruitrails hebben denk ik zo; de raills die onderop de ruit zit rot door en daar krijg je dit soort ellende van. Heeft met het mechaniek of de elektriek niets van doen.

Een glaszetter raadde me aan dit als glasschade (WA+) te claimen - vond ik wel ver gaan, hij niet zo. Een ruitje incl rails kostte me daar sowie so maar 50 eur.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 01 juli 2007 10:58 PM
  [ # 288 ]
karel schreef:

Je moet een andere ruitrails hebben denk ik zo; de raills die onderop de ruit zit rot door en daar krijg je dit soort ellende van. Heeft met het mechaniek of de elektriek niets van doen.

Een glaszetter raadde me aan dit als glasschade (WA+) te claimen - vond ik wel ver gaan, hij niet zo. Een ruitje incl rails kostte me daar sowie so maar 50 eur.

Ik weet niet zeker wat de oorzaak is van het bekende BX kwaaltje, omdat ik bij de enkele BX’en waar ik dit eerder mee heb gehad, het nooit heb laten repareren….hij was dan alweer weg. Surprisedops:  Wink

Maar het is een sluipend kwaaltje wat steeds erger wordt…bij het naar boven doen van het raam hoor je bij de laatste cm harde tikken en merk je dat het raam niet verder wil….NU wil hij uit zichzelf niet eens meer helemaal sluiten maar blijft ongeveer 1 cm open, er rekening mee houdend dat er ongeveer een halve cm in de raamlijst verdwijnt…dus heb ik nu een kier van 5 mm.
Help ik hem een handje door tegelijk op het knopje te drukken en met mijn hand hem naar boven te bewegen…sluit hij wel aan, maar als ik dan de deur dicht doe valt ie weer een halve cm open. Confused

Het is volgens mij puur slijtage omdat dit chauffeursraam natuurlijk het meest gebruikt wordt.

Maar ik zal eens naar Carglas rijden en jouw optie daar op tafel leggen, ik ben ook WA plus verzekerd.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 juli 2007 11:01 PM
  [ # 289 ]
Bram schreef:
karel schreef:

Je moet een andere ruitrails hebben denk ik zo; de raills die onderop de ruit zit rot door en daar krijg je dit soort ellende van. Heeft met het mechaniek of de elektriek niets van doen.

Een glaszetter raadde me aan dit als glasschade (WA+) te claimen - vond ik wel ver gaan, hij niet zo. Een ruitje incl rails kostte me daar sowie so maar 50 eur.

Ik weet niet zeker wat de oorzaak is van het bekende BX kwaaltje, omdat ik bij de enkele BX’en waar ik dit eerder mee heb gehad, het nooit heb laten repareren….hij was dan alweer weg. Surprisedops:  Wink

Maar het is een sluipend kwaaltje wat steeds erger wordt…bij het naar boven doen van het raam hoor je bij de laatste cm harde tikken en merk je dat het raam niet verder wil….NU wil hij uit zichzelf niet eens meer helemaal sluiten maar blijft ongeveer 1 cm open, er rekening mee houdend dat er ongeveer een halve cm in de raamlijst verdwijnt…dus heb ik nu een kier van 5 mm.
Help ik hem een handje door tegelijk op het knopje te drukken en met mijn hand hem naar boven te bewegen…sluit hij wel aan, maar als ik dan de deur dicht doe valt ie weer een halve cm open. Confused

Het is volgens mij puur slijtage omdat dit chauffeursraam natuurlijk het meest gebruikt wordt.

Maar ik zal eens naar Carglas rijden en jouw optie daar op tafel leggen, ik ben ook WA plus verzekerd.

Ik heb al heel wat ruit-ellende gehad, en nog nooit wat anders dan de ruitrails vervangen. Wie weet?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 02 juli 2007 08:19 PM
  [ # 290 ]
karel schreef:

Ik heb al heel wat ruit-ellende gehad, en nog nooit wat anders dan de ruitrails vervangen. Wie weet?

Nou….het wil niet erg opschieten met het raammechaniek voor de BX. Confused

Bart Ebben heeft niks…...Renard ook niet…ene Vos uit Beneden Leeuwen (tip van Renard) ook al niet…..ik zal dus noodgewongen dan maar eens naar de sloop gaan rijden in de buurt en kijken of er daar nog eentje ligt.

En Carglass trapt er niet in, Karel Razz

Heeft er nu niemand een (elekr) raammechaniek (LV) te koop liggen ?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 juli 2007 08:22 PM
  [ # 291 ]
Bram schreef:
karel schreef:

Ik heb al heel wat ruit-ellende gehad, en nog nooit wat anders dan de ruitrails vervangen. Wie weet?

Nou….het wil niet erg opschieten met het raammechaniek voor de BX. Confused

Bart Ebben heeft niks…...Renard ook niet…ene Vos uit Beneden Leeuwen (tip van Renard) ook al niet…..ik zal dus noodgewongen dan maar eens naar de sloop gaan rijden in de buurt en kijken of er daar nog eentje ligt.

En Carglass trapt er niet in, Karel Razz

Heeft er nu niemand een (elekr) raammechaniek (LV) te koop liggen ?

Nee, maar als in jouw geval ook de ruitrail stuk is dan heb je niets aan een raammechaniek. Dat kan dus beter eerst even gecontroleerd worden.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 juli 2007 08:24 PM
  [ # 292 ]
Bram schreef:
karel schreef:

Ik heb al heel wat ruit-ellende gehad, en nog nooit wat anders dan de ruitrails vervangen. Wie weet?

Nou….het wil niet erg opschieten met het raammechaniek voor de BX. Confused

Bart Ebben heeft niks…...Renard ook niet…ene Vos uit Beneden Leeuwen (tip van Renard) ook al niet…..ik zal dus noodgewongen dan maar eens naar de sloop gaan rijden in de buurt en kijken of er daar nog eentje ligt.

En Carglass trapt er niet in, Karel Razz

Heeft er nu niemand een (elekr) raammechaniek (LV) te koop liggen ?

In het magazijn van de BX club liggen er zat (ik heb daar laatst een hele stapel gedoneerd. Overigens is een handbediend mechanisme nagenoeg het zelfde als een EL mechanisme.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 juli 2007 08:33 PM
  [ # 293 ]
Bram schreef:
karel schreef:

Ik heb al heel wat ruit-ellende gehad, en nog nooit wat anders dan de ruitrails vervangen. Wie weet?

Nou….het wil niet erg opschieten met het raammechaniek voor de BX. Confused

Bart Ebben heeft niks…...Renard ook niet…ene Vos uit Beneden Leeuwen (tip van Renard) ook al niet…..ik zal dus noodgewongen dan maar eens naar de sloop gaan rijden in de buurt en kijken of er daar nog eentje ligt.

En Carglass trapt er niet in, Karel Razz

Heeft er nu niemand een (elekr) raammechaniek (LV) te koop liggen ?

Maar - voor je je een bult zoekt - is de ruit nou al als boosdoener geëlimineerd? Met een kapotte ruit maar een heel mechaniek duurt het precies 2 weken voor je weer een ander mechaniek kunt zoeken.

Ik heb bij Autotaalglas vorig jaar een prijs gekregen van 50 eur / ruit, ik denk ex btw.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 02 juli 2007 09:29 PM
  [ # 294 ]

Heren….of het nu aan de ruitrail of ruit of wat dan ook ligt, weet ik niet. Surprisedops:
Ik heb er namelijk niet binnenin kunnen kijken, simpelweg omdat ik dat niet kan. Exclamation 

Ik heb het toch wel goed omschreven wat er mis is, dacht ik Confused:
In eerdere jaren hoorde ik dan van monteurs dat het raammechaniek versleten is, wat ik me ook wel kan voorstellen na 14 jaar en 310.000 km’s.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 juli 2007 09:57 PM
  [ # 295 ]
Bram schreef:

Heren….of het nu aan de ruitrail of ruit of wat dan ook ligt, weet ik niet. Surprisedops:
Ik heb er namelijk niet binnenin kunnen kijken, simpelweg omdat ik dat niet kan. Exclamation 

Ik heb het toch wel goed omschreven wat er mis is, dacht ik Confused:
In eerdere jaren hoorde ik dan van monteurs dat het raammechaniek versleten is, wat ik me ook wel kan voorstellen na 14 jaar en 310.000 km’s.

Nee, dat begrijp ik. Het zou alleen jammer zijn als je straks hebt lopen zoeken naar een raammechaniek en er één hebt gekocht maar het blijkt aan de rail te liggen.

En dat monteurs zeggen dat het aan het mechaniek ligt is ook wel te begrijpen, per slot van rekening hoort de rail ook bij het mechaniek al zit ´ie aan het raam vast en niet aan het hefmechanisme.

Ik moet wel zeggen dat ik in mijn vorige break een scheefzakkend raam had. Aan de achterkant van het raam bleef hij openstaan als je hem niet hielp, een nieuw hefmechanisme was toen wel de oplossing.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 juli 2007 11:43 PM
  [ # 296 ]

voor de 205 (toch een verre verwant) ben ik eens bij de dealer wezen buurten wat een railtje kostte (daar was inderdaad het railtje onder de ruit doorgerot: bleef water opstaan en na 19 jaar is het ijzer dan echt in van dat bruine poeder onder in het portier terug te vinden).

Was maar 11 euro…...

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 02 juli 2007 11:51 PM
  [ # 297 ]

Naar beneden toe gaat het prima zonder bijgeluid…en als ik hem vanaf onderen (dus geheel open) weer ga sluiten dan maakt ie pas bij de laatste 5 cm dat (hard) tikkende geluid…zoals ik al zei, ik heb dat probleem meer aan de hand gehad maar toen mankeerde er vaak nog meer aan die BX’en zodat ik ze maar weer wegdeed.

Dat is dus nu niet het geval, dus wil ik het graag in orde (laten) maken. Cool

Het lijkt een beetje op een tandwiel wat ergens overheen gaat Confused: ...maar ik weet niet of er ook tandwielen in zitten….ik heb genoeg aan BX’en gesleuteld in het verleden maar niet aan het raammechaniek.

En NEE…hij gaat wel keurig recht naar beneden…..nog wel. Shocked

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 juli 2007 11:56 PM
  [ # 298 ]

Bram,

Zorg dat iemand je deurpaneel openmaakt. Zonder een goede diagnose kun je namelijk niet gaan repareren!
En met een beetje goede wil is het een klein onderdeel wat je net zo goed nieuw kunt kopen.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 03 juli 2007 07:01 PM
  [ # 299 ]

Hoera…..het raam is gemaakt Smile

Het ging als volgt : ik ben vanmiddag naar sloperij Rutte geweest in Velserbroek en laat daar nu toevallig gisteren een grijze BX 1.9 TZI Break binnen zijn gekomen !
Daar zat eenzelfde elektr. raam in als in mijn BX, namelijk met een 2-standen schakelaar…..mijn huisspecialist zei tegen mij dat ik daar wel op moet letten want die heeft een andere motor.

Bij de andere BX’en met een elektrisch raam waren ze er allemaal al uitgesloopt….nu stroomde het van de regen, maar voor 1 tientje extra wilden ze het hele mechaniek (incl motor) er wel uithalen….totaal 30 euro dus.

En ik vond een mannetje die even tussen tussendoor het mechaniek voor me verwisselde….2 tientjes…dus ik ben weer gered voor 50 euro. Razz

Het mooie was bij die 1.9 TZI break dat de sleutels er nog inzaten, heb even een accu op de sloop gepakt en die aangesloten om te kijken hoe dat raam er aan toe was….die TZI had namelijk ook al 3 ton erop zitten, maar het ging vloeiend zonder tikken….een medewerker daar pakte een heftruck met grote lepels en bracht hem naar de sleutelplek.

Nu was die jonge knul benieuwd hoelang die sloop TZI nog kon draaien zonder koelvloeistof en olie (halen ze er meteen uit)...dus lieten ze hem daar draaien, ik zei nog tegen hem dat het wel een 122 pk motor is die daar in zat, wat ie niet kon geloven van zo’n *ouwe BX* Shocked
Toen ik hem vertelde dat er zelfs een 160 PK BX bestaat (de 16V) keek ie me vreemd aan…tsja, zo leer je nogeens wat hè ? Cool

Enfin….toen ik 20 minuten later wegging, draaide die motor nog steeds (met nu wat rook eruit)....ik kon het niet meer aanzien hoe hij aan zijn eind kwam Crying or Very sad

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 juli 2007 07:04 PM
  [ # 300 ]
Bram schreef:

Hoera…..het raam is gemaakt Smile

Het ging als volgt : ik ben vanmiddag naar sloperij Rutte geweest in Velserbroek en laat daar nu toevallig gisteren een grijze BX 1.9 TZI Break binnen zijn gekomen !
Daar zat eenzelfde elektr. raam in als in mijn BX, namelijk met een 2-standen schakelaar…..mijn huisspecialist zei tegen mij dat ik daar wel op moet letten want die heeft een andere motor.

Dit is onzin. Maar goed: eind goed, al goed. Heb je nog gezien hoe de staat was van de raamrails van het originele en het donormechaniek?

Profiel  
 
 
20 van de 21
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook