Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, ik ben 4 dagen weg en er is al van alles uitgetest! Top!!!
Het grappige is dat ze op het HY-forum nu met het zelfde bezig zijn. Hier zijn ook al praktijkervaringen geplaatst >>> klik!
patje74 schreef:Zo, ik ben 4 dagen weg en er is al van alles uitgetest! Top!!!
Het grappige is dat ze op het HY-forum nu met het zelfde bezig zijn. Hier zijn ook al praktijkervaringen geplaatst >>> klik!
dat is knap uitgelegd en mooi gedaan, kan wel zijn dat ik het ook eens ga proberen in een verdere toekomst (eerst garage bouwen)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik zat te twijfelen of ik het hele experiment wel door zou laten gaan omdat ik veel betonijzer nodig zou hebben om ene mandje te maken, maar een metalen bakje (conservenblikje) kan natuurlijk ook ops:
Ik wil het zelf doen in een jerrycan van kunststof die aan de zijkant open gesneden is. Ik heb al een hele berg ‘oud-ijzer’ die van roest en verf ontdaan mag/moet worden
Schijt aan originaliteit.
wat zou het beste zijn als je de boel eruit haalt?
bedoel die soda moet eraf, gewoon spoelen met koud water?
het is blank ijzer dus tegen dat het water verdampt is ziet de boel al terug licht roestkleurig
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zou het inderdaad gewoon spoelen en eventueel met iets ontvettends nabehandelen.
En als het snel droog is, is het heus niet direct weer roestig.
Ales wat ik ga ontroesten, gaat naar de verzinkerij. Daar gaat het standaard door een zuurbad, dus dat dunnel aagje roest is dan ook wel weg.
Overigens, ik wil mijn spul ontroesten omdat er een paar dingen terug kwamen waar nog een beetje roest op zat, door het zink heen. Dus zat er teveel roest op toen het richting verzinkerij ging.
Schijt aan originaliteit.
Ik heb hier Tricel Zilver Soda in plaats van Driehoek Keukensoda. Zou dat goed zijn ? Er staat op “Contains sodiumcarbonate decahydrate more than 30%”. Het benodigde stofje zit er in, maar ‘more than 30%’ is wel erg ruim. Het kan dus rustig 99,9% zijn of 30,1% ...
Overigens, ik heb ook en onderdeel waar rubber aan zit. Wordt dat rubber niet aangetast ?
Schijt aan originaliteit.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/160
Nog een linkje over electrolytisch ontroesten. Deze versie heb ik uitgeprint en ik ga nu m’n opstelling met water + zilversoda vullen en onder stroom zetten.
Schijt aan originaliteit.
Alles aangesloten en er gebeurt iets ! Het water borrelt heel zachtjes. Echter, ik had eerst de pluspool aan de te ontroesten delen vast gezet. Toen begonnen de electrodes (die op den duur weg zouden moeten vreten) te borrelen. Gauw weer omgedraaid en nu borrelt het blikje met schroefjes, moertjes en boutjes. Hopen dat het goed gaat ...
Schijt aan originaliteit.
Er zit bruin schuim op het water. Maar aan de boutjes is weinig te zien. Ook aan het conservenblikje waar ze in zitten is weinig te zien. Hopen dat het goed gaat ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
hoe mooi het ook mag zijn, ik neem men zandstraalset wel
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ook voor die ieniemienie kleine moerthes, boutjes, schroefjes, ringetjes, haakjes en ander klein grut ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
nee, alles van bouten en moeren steek ik nieuw.
De clipsjes en beugeltjes laat ik beitsen en geelverzinken…
edit: M7 en bouten met citroen teken in de kopen uiteraard ook laten beitsen en geelverzinken ipv nieuw te steken…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
M7 kan ik hier gewoon kopen. ligt op voorraad Maar ik ben aan het klooien met die electrolyse omdat bij het passiveren (graatje beter dan verzinken) de laatste keer er toch een paar dingen niet schoon genoeg waren.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
kan je eens horen of ze een M7*55 met inbuskop hebben??
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.