Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Bij het (koud) starten van de 1.9 TurboD van m’n ouders hoor je de (multi?)riem fluiten {|= Normaal hoef ik om een snaartje te spannen geen forum bericht te plaatsen, maar toen ik het bij de Xant wou doen begreep ik niet helemaal hoe het zit.
Ik zie dat de dynamo helemaal vast zit dus die is niet te verstellen, de hydroliekpomp idem. Nou kan ik me indenken dat het met de span(!)rol moet, máár hoe kom ik makkelijk bij dat ding zodat ik kan zien hoe ie vast zit en dus te verstellen is? Het is er trouwens één zonder airco…
Alvast bedankt voor de reacties!!
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Misschien heb je hier wat aan. Even gelinkt naar het Xantiaforum:
Succes!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Jazeker, nog niet het antwoordt gevonden maar wel een vraag gesteld. TNKX!
Maar verdere reacties zijn altijd welkom natuurlijk!
Ik beantwoord je vraag effe hier, zit niet zo vaak (meer) op XC.
Voor een 1.9D of TD zonder airco is het ook ongeveer plaatje, je heb dan geen automatische spanrol (nr. 3), enkel de vaste spanrol (nr.2). De HD pomp zit dan op de plek van de Airco als het goed is, maar de werkwijze m.b.t. de vast spanrol is hetzelfde zoals ik hieronder beschrijf.
Om de riem te spannen of losser te zetten, draai je de inbusbouten bij 5 los, met de inbusbout bij 1 kun je die spanrol dan verstellen voor strakker of losser. Let op het is een beetje vreemde constructie, als je goed kijkt dan snap je wat ik bedoel, je moet de inbusbout bij 1 indraaien om de riem losser te zetten en uitdraaien om strakker te zetten.
Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gisteravond nog juist een riempje bijgespannen : bout 1 uitdraaien is bij mij AANSPANNEN .
Walter O:)
Meten is weten , gissen is missen
Om er goed bij te kunnen moet je wellicht even het binnespatbord (een plastic kap) verwijderen.
wbogaerts schreef:Gisteravond nog juist een riempje bijgespannen : bout 1 uitdraaien is bij mij AANSPANNEN .
Thanx, gelukkig was jij al goed wakker
Ik heb me vergist, heb het nu gecorrigeerd in mijn bericht.