2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Deuken rijden les 3: ZX TOTAL LOS
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 01 januari 2007 06:57 PM
  [ # 16 ]
Douwe schreef:

En wat de oorzaak betrefd, was het de achterkant die uitbrak? (dan kunnen het de rubbers zijn van achterwielophanging ofzo, in een lange flauwe bocht kan de kont de voorkant dan niet meer volgen, dat is mij ook overkomen). Of was het echt duidelijk iets met de stuurinrichting voor?

Als ik de foto’s nog eens bekijk zie ik dat de linkerachterband plat staat. Als in een flauwe bocht ineens een achterband klapt heb je idd wel een flinke kans op een overstuurreactie.

Aan de band moet wel te zien zijn of ie door het ongeluk is platgegaan (kan ook nog: omdat ie van de velg wordt afgeschoven) OF is geklapt. In het laatste geval is het wel waarschijnlijk dat dat de oorzaak was. Dan is wellicht ook wel te zien hoe de band geklapt is.

Tot zover succes met het bijkomen van de schrik.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 01 januari 2007 07:04 PM
  [ # 17 ]

Klote voor je man ! En als je het er zelf goed ag hebt gebracht kan ik me erg goed voorstellen dat je gigantisch baalt van je auto.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 01 januari 2007 07:06 PM
  [ # 18 ]

Klotevoor je Tim!

dat 2007 inderdaad maar beter voor je moge zijn!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 januari 2007 07:10 PM
  [ # 19 ]

Shit he balen van je auto, gelukkig heb je zelf en je passagier niks.

In iedergeval het beste voor 2007 Very Happy

Profiel  

MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 01 januari 2007 07:58 PM
  [ # 20 ]

Mooi klote-begin van het nieuwe jaar. Evil or Very Mad  Hopelijk vind je snel weer een leuke andere auto! Bovendien kan ik erover meepraten, ik ben een jaar geleden in een flauwe bocht de macht over het stuur kwijtgeraakt (het was glad) en met 60 km/u op een boom geklapt. Ik mocht écht van geluk spreken dat ik er ongedeerd vanaf kwam. Waarschijnlijk is het engeltje dat toen op mijn schouder zat richting jou schouder gefladderd. Tot slot zou ik je aan willen raden even bij de dokter langs te gaan, dit met het oog op mogelijke inwendige bloedingen.

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 januari 2007 09:03 PM
  [ # 21 ]

Slecht begin in het nieuwe jaar , dat de rest van het jaar beter mag zijn.

Gelukkig dat er geen gewonden bij zijn gevallen. Ben benieuwd wat de oorzaak hiervan was.

Profiel  

BlaZe
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 218

- C3 1.4 HDI 55 SX
Gepost: 01 januari 2007 09:28 PM
  [ # 22 ]

Sjah de band liep leeg toen ik uit de auto stapte.

Maar ik heb echt geen idee misschien een combinatie van rukwinden aquaplanning en een slechte achterband ?

Maargoed deze ZX is afgeschreven.

Even alles op een rijtje.

- Voorbumper afgebroken
- Koplamp afgebroken
- Stootprofielen scheef
- Voorruit gebarsten
- Raam bestuurder compleet eruit
- Slot kapot bestuurderskant
- Buitenspiegel bestuurderskant afgebroken
- Achterwielophaning scheef ( kapot )
- Achterbumper afgebroken
- Achterlicht afgebroken
- Dakprofiel eraf
- Nodige scheuren en deuken in bodywork
- Achterklep in 2 gebroken ( kan hem dubbelvouwen )
- Stoel bijrijder defect ( zit klem )
- Carroserie / chassis gedeukt ( waarschijnlijk scheef )

Kortom…de sloop mee op.

Wie wilt nog onderdelen ?

Velgen worden verkocht.
Ruitenwisser is al verkocht.

Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 01 januari 2007 09:49 PM
  [ # 23 ]

Als je electrische ramen hebt dan wil Marco Aura die denk ik wel hebben… Die is misschien ook in voor de CV met bliep.

Had je die velgen al verkocht of geef je aan dat je ze gaat verkopen?

Jos van der Voort

Profiel  

BlaZe
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 218

- C3 1.4 HDI 55 SX
Gepost: 01 januari 2007 09:56 PM
  [ # 24 ]

Ik heb al een koper maar dat is nog niet 100% zeker.

Nee heb gewoon ramen met zwengel haha.

Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 01 januari 2007 11:03 PM
  [ # 25 ]

ik weet niet of jouw brandstofpomp ook op een 1.8 past, maar anders heb ik er wel belang bij.
wel klote om het nieuwe jaar zo te beginnen maar jullie zijn er gelukkig goed af gekomen, toch nog ondanks alles een goed 2007 toegewenst

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 924

Gepost: 01 januari 2007 11:12 PM
  [ # 26 ]

Tsjonge… zo haal je een bumper van een Volcane af en even later is je auto afgeschreven… Ik sluit mij bij iedereen aan met het advies je lichaam heel goed in de gaten te gaan houden, vermoeidheid, duizeligheid etc, naar de dokter! Echt klote voor je.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 01 januari 2007 11:20 PM
  [ # 27 ]
BlaZe schreef:

Was er laatst niet iemand die het mechanistme zocht om ruiten van een ZX met een zwengel te openen ?

Overigens, als je voorruit kapot is zonder dat er iets tegenaan is gekomen, dan is je koets verwrongen. Dat is te repareren, maar dat kost wel zoveel geld, tijd en moeite dat je deze echt beter naar de sloop kan brengen. Sorry.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 01 januari 2007 11:30 PM
  [ # 28 ]
Lelijke Eend schreef:
BlaZe schreef:

Was er laatst niet iemand die het mechanistme zocht om ruiten van een ZX met een zwengel te openen ?

Overigens, als je voorruit kapot is zonder dat er iets tegenaan is gekomen, dan is je koets verwrongen. Dat is te repareren, maar dat kost wel zoveel geld, tijd en moeite dat je deze echt beter naar de sloop kan brengen. Sorry.

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=176117

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 01 januari 2007 11:53 PM
  [ # 29 ]

@jouw eigen onderschrift; never drive faster…

Verschillende medeforummers verwezen er al naar; je guardian angel. Het zorgt wel dan wel voor behoud van lijf en leden (en dat is natuurlijk het belangrijkst), maar bij 75 km/u door de bocht kon zij je ZX al niet meer bijhouden en behoeden voor het naderend onheil.

Misschien een idee om in het nieuwe jaar je guardian angel op slipcursus te sturen :-k en haar vragen om service bij technische mankementen wat uit te breiden.[-o<

Ik wens je het beste.

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 02 januari 2007 12:24 AM
  [ # 30 ]
Marco ZX AURA 1.4i schreef:

May youre ZX R.I.P

Zoals vele zeggen luister aankomende dagen goed naar je lichaam wat trouwens je vriendin ook moet doen! pijn kan ook later komen. Helaas spreek ik uit ervaring.

Tjonge je wagen ziet er echt niet uit!! Wat een ellende! Dat wordt slopen.

Kan het niet zijn doordat de motor verwisseld is dat je niet de goede aandrijf assen erin had zitten???

Je weet in iedergeval waar je op moet letten bij de volgende ZX. Maar ja na wat gesleutel raak je toch verbonden aan je karretje. En dat kan je helaas niet kopen.

Een nieuwjaar een nieuwe auto! Als je hulp nodig hebt voor een aanschaf van een andere ZX dan kijk ik graag voor je in omgeving Gelderland.

Succes!!!

En ik bij mij in de buurt. Ik ga graag voor een auto voor je kijken. Zo kan ik ook weer wat terug doen..

Goed idee van Marco!

Jos van der Voort

Profiel  

2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook