1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Het Alcantara-interieur draadje
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 01 januari 2007 07:27 PM

Ik heb van een forumlid een prachtig alcantara/lederen interieur gekocht die praktisch in nieuwstaat verkeert, op een klein scheurtje in het alcantara van de bestuurderstoel na. Beroepsmatig zit ik met regelmaat achter de naaimachine, dus met een passend stukje alcantara maak ik daar zonder problemen weer een nieuwe stoel van. Ware het niet dat ik met geen mogelijkheid die lendesteunverstelknop aan de zijkant van de stoel los krijg :-s
Weet iemand hoe die knop eraf gaat?

Animal triste post coitum

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17405

- CX 2400 Super
Gepost: 01 januari 2007 09:53 PM
  [ # 1 ]

Serge,
Helaas kan ik je niet helpen bij het loskrijgen van de lendesteunverstelknop. Ik zou je echter iet willen vragen is de alcantara in de XM kleur gemakkelijk te verkrijgen?
Rens

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 januari 2007 12:27 AM
  [ # 2 ]

Ik heb al wel imitatie-alcantara gezien op de markt wat vrijwel identiek is van kleur, maar dat spul is absolute rubbish. Een paar dagen geleden heb ik een 3tal stalen besteld van echt alcantara wat op het comp.scherm iig potentiele kandidaten lijken te zijn, dus ik hoop dat de goede kleur erbij zit. Voordeel is wel dat echt Alcantara maar door 1 fabrikant gemaakt wordt en de zoektocht dus redelijk overzichtelijk blijft.

Ik zal het hier wel ff laten weten als ik de goede kleur gevonden heb. De stalen heb ik iig hier:  http://www.meubelstoffenvoordeel.nl/nl/stoffen/alcantaracollectie/12/  besteld.

Overigens; heb jij een grijs alcantara/lederen interieur en zo ja, wat wil je precies vervangen? Ik ga zelf namelijk alleen maar bij 1 stoel de rugleuning vernieuwen en dan houd ik op een strekkende meter zeker nog 2/3 over aan stof, dus dat zou je tegen kostprijs over kunnen nemen.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 Super
Gepost: 02 januari 2007 12:44 AM
  [ # 3 ]

Serge,
Ik heb inderdaad een grijs leder/alcantara interieur dat bijna perfekt is. Er is alleen slijtage aan de zitting van de bestuurdersstoel en aan het armsteuntje in het bestuurdersportier. Indien jij van de juiste kleur wat overhebt, zou ik dat graag overnemen. Ik hoor/lees het t.z.t. wel!
Groet,
Rens

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 02 januari 2007 01:18 AM
  [ # 4 ]

Serge, ben je meubel stoffeerder?

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 02 januari 2007 01:29 AM
  [ # 5 ]

ik heb evt als je nog wat over houdt ook interesse in een stukkie (linker zijsteun rugleuning)

toch jammer dat de mijne geen lendesteun heeft…  #-o

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 02 januari 2007 02:18 AM
  [ # 6 ]

Misschien is het een idee een topic over stofjes te openen ? Want Serge weet nog steeds niet hoe die knop er af moet.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 02 januari 2007 02:44 AM
  [ # 7 ]

Achteraf is het altijd zo enorm simpel… De plastic draaiknop zit vastgeklikt op een metalen driehoek die vastgelast zit op een stangetje, die weer doorloopt naar het verstel-mechanisme. Als die plastic knop eraf is kun je het leder er zo overheen schuiven.

@razor; ik ben interdisciplinair beeldend kunstenaar en dus een beetje een jack of all trades; ik film, fotografeer, acteer, ontwerp, geef les, poseer, bewerk hout/metaal/kunststof/textiel/steen/etc, maak props, kostuums, muziek, settings enz enz enz, maar ben eigenlijk nergens echt goed in Very Happy Hoe dan ook, ik heb voor meerdere projecten leder verwerkt in kostuums en onderdelen van objecten en daarnaast in het verleden ook wel meubels gemaakt die ik zelf stoffeerde, dus ben ik wel redelijk bekend met de techniek. Een meubelstoffeerder ben ik echter zeker niet, maar ik doe net alsof Rolling Eyes

@Ieks; als ik jou was zou ik niet alleen dat stukje wang vervangen, maar meteen de hele rugleuning. Volgens mij ga je dat namelijk zeker zien, als je alleen maar dat kleine stukje doet. Het zou ook best eens kunnen zijn, dat ik er straks achter kom dat ik het zitvlak ook moet doen omdat het verschil te groot is. We zullen zien…

@Elmer; de knop is los. Mogen we het nu over stofjes hebben?  O:)

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 januari 2007 02:56 AM
  [ # 8 ]
Serge schreef:

(...) @Elmer; de knop is los. Mogen we het nu over stofjes hebben?  O:)

Laughing

Jahoor, volgens mij kan jij de topictittel dan ook wel passend maken Wink Dan zet ik het topic even in diversen/algemeen zodat dit (aankomend) stofjestopic niet alleen voor de XM bedoeld is.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 02 januari 2007 03:05 AM
  [ # 9 ]

Ehhh… het gaat hier toch wel vrij specifiek over Alcantara wat volgens mij alleen in de XM gebruikt is + dat hier nu de oplossing gegeven wordt hoe je de lendesteunverstelknop kunt demonteren, wat volgens mij ook alleen maar op de XM voor komt. Dus stond dit draadje best goed in ‘XM’. Wil je ‘m weer terug plaatsen?

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 02 januari 2007 03:08 AM
  [ # 10 ]

Wat zei je ?

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 02 januari 2007 03:12 AM
  [ # 11 ]

:p

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 04 januari 2007 07:08 PM
  [ # 12 ]

Goed, ik ben eruit; de kleurcode voor het Alcantara is 6404 en kost €129 per strekkende meter bij bovenstaand bedrijf. Ik moet er wel bij zeggen dat dit niet de originele kleurcode is, die is namelijk alweer een tijdje uit productie. Maar het verschil is zo minimaal dat je een zitvlak in originele kleur kunt hebben en de rugleuning in 6404, zonder dat je het ziet.

Ik heb 2 strekkende meters besteld omdat ik nu ook de deurpanelen zelf ga bekleden. Vandaag heb ik notenhout voor de type I gehaald uit een V6 sloper, zowel voor de deuren als de middenconsole. Het is wel wat verkleurd, maar met een klein beetje moeite zijn ze straks weer in nieuwstaat. Met die type 2 deurpanelen van alcantara doe ik dus niks meer en die ga ik waarschijnlijk volgende week weer doorverkopen (reserveren mag Wink ).

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 januari 2007 07:21 PM
  [ # 13 ]

foto’s van het huisvlijtproces zijn natuurlijk zeer welkom!  4eyes

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 04 januari 2007 08:51 PM
  [ # 14 ]
Serge schreef:

Met die type 2 deurpanelen van alcantara doe ik dus niks meer en die ga ik waarschijnlijk volgende week weer doorverkopen (reserveren mag wink ).

Dat is natuurlijk ook een optie om mijn gesleten bestuurdersarmsteuntje te vervangen, als de jouwe tenminste nog perfect is. Zo niet, dan blijft nieuw alcanta het betere alternatief, wat sowieso nodig is voor de zitting.

Groet,
Rens

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 04 januari 2007 09:20 PM
  [ # 15 ]
RensKorevaar schreef:

Dat is natuurlijk ook een optie om mijn gesleten bestuurdersarmsteuntje te vervangen, als de jouwe tenminste nog perfect is. Zo niet, dan blijft nieuw alcanta het betere alternatief, wat sowieso nodig is voor de zitting.

Groet,
Rens

Die armsteunen zijn in absolute nieuwstaat, maar ik zit eraan te denken om ze over te zetten op de deurpanelen die ik ga maken. Ik zal echter eens kijken hoe die steunen in elkaar zitten en dan hoor je het nog wel van me.

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook