1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C-5 break, welke zeker niet?
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 02 januari 2007 01:07 PM

Hallo allemaal,

In het kader van de goede voornemens, overwegen we de aanschaf vaan een tweedehands C-5 break. Welke uitvoeringen/jaartallen kuunen we links laten liggen?
Afgezien vande normale tweedehans aanschafpuntkjes, zijn er nog specifieke C-5 break puntjes, zoals roestende achterkleppen?
Wat er minimaal op zal moeten zitten zijn dakrails en een trekhaak, anders hebben we ruzie mbt de vakantie-invulling 8-[

Alvast bedankt voor het meedenken,

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 02 januari 2007 01:09 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij maakt het niet uit welk bouwjaar. Je moet sowieso even op het typische break kwaaltje letten van de achterruit die niet meer open of vervelender nog, niet meer dicht wil.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 januari 2007 02:02 PM
  [ # 2 ]

Ik zou de HPI en de 2001 proberen te mijden.

Maar kijk eens rond op Menno’s parallele universum: http://www.c5club.nl

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 02 januari 2007 07:36 PM
  [ # 3 ]

De overstap naar de c5 club heb ik alvast gemaakt.
Vanmiddag even gekeken naar 4 C5’s bij een lokale dealer.
Zat wel wat bij, maar met name qua prijs nog net niet wat ik zocht. Wat natuurlijk voor alle auto’s opgaat, bij de dealer betaal je meer, en kun je uitgaan van kenners van de auto als ie bij die dealer is onderhouden, lagere km standen en goede service.
Hoewel de keus bijn ongelimitieerde middelen al gemaakt zou kunnen zijn (2.0 16V versie huppelepup, met automaat, dakrails en trekhaak en een fraaie kleur) kijk ik nog even rustig verder.
Bouwjaar vanaf 2002 (enig idee waar je simpel een jaartal van een onderdeel kint vinden, kenteken bouwjaar is iets anders dan leverdatum van de componenten in het voertuig =P~  )?

Alvast bedankt voor het meedenken!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
V strom
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 29-04-2005

Gepost: 02 januari 2007 09:42 PM
  [ # 4 ]

Ik heb een 2001 model HDI, bijna 2 ton op de klok. Geen problemen die echt noemenswaardig zijn. Mijn achterruit wil ook niet open maar ik zie daar het belang niet van in dus erger ik me er niet aan.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 02 januari 2007 10:12 PM
  [ # 5 ]

Ja, die achterruit heb ik vandaag ook mogen aanschouwen.
En het nut zie ik er ook niet echt van in, maar het probleem schijnt oplosbaar te zijn.
Ik denk dat het wel eens een C5 zou kunnen worden, moet alleen nog even een medebestuurster overhalen….... en die heeft het niet zo op grote bakken…....  aangezien de huidige Felicia combi in heel veel gaatjes past…

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 03 januari 2007 10:25 AM
  [ # 6 ]
superpetur schreef:

Ja, die achterruit heb ik vandaag ook mogen aanschouwen.
En het nut zie ik er ook niet echt van in, maar het probleem schijnt oplosbaar te zijn.

Dat had ik eerst ook totdat ik in Arnhem in de parkeergarage stond (achteruit ingeparkeerd) en de tassen in de koffer moesten, dan is die ruit wel handig vanwege ruimtegebrek om de grote klep te openen. Verder: leuke gadget.

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
Harm van Beek
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005

- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Gepost: 03 januari 2007 12:29 PM
  [ # 7 ]

Ik heb een 2.2HDI huppeldepup uit november 2001 met inmiddels 242500 en een paar kilometer.

Op het parallelle universum staat er wat over, maar een uiterst aangename limo….

Aanrader.

De vroegste series (waar de mijne net wel/net niet bijhoort) had wel wat probleempjes, maar na uitvoering van diverse terugroepacties inmiddels allemaal verleden tijd…

Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011

Profiel  
 
Paulpit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 14-11-2006

Gepost: 03 januari 2007 12:54 PM
  [ # 8 ]

Ik heb een C5 break 2.0 HDI uit 2002 gekocht, keurig in de lak.
Ik heb hem in de handel gekocht, vers uit de lease.
180000 km op de klok, bij de dealer waar deze is onderhouden de autofische opgevraagd om te zien wat er mee gebeurt is. (wel belangrijk voor oa achterraam en distributie).
Zonder problemen gekregen trouwens.
Auto kostte 8000,- nette prijs dacht ik. enig minpuntje aan de heerlijke wagen is het ontbreken van de verstelbare lendesteun in de voorstoelen, maar deze zit op sommige uitvoeringen wel heb ik begrepen.
Ik zou mijn bijrijder geen keus laten en gewoon een C5 kopen, heb ik ook gedaan en ze is helemaal tevreden over de eigenschappen.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 03 januari 2007 01:19 PM
  [ # 9 ]

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie, ik zit er zelf ook aan te denken om er eentje uit de handel te betrekken, maar wel met historie met het oog op zoiets als de distributieriem. Prijsverschil dealer/handel is wel groot.
Helaas, mijn bijrijdster zal zelf het grote gevaar bij de super in het te krappe parkeerplekje moeten proppen. En omdat ze helaas ook nog geen DS ervaring heeft, telt die mening wel mee. Echter, in haar voordeel :-$  haar eerste leswagen was een Sierra…... en da’s toch ook geen kleine auto lijkt mij Smile
Nu nog even rustig kijken naar een geschikte C5 in het noordne des lands Very Happy

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 03 januari 2007 01:30 PM
  [ # 10 ]

Ik zou het 2-liter blok in combinatie met gas (G3) ook links laten liggen. Ik ben sowieso niet zo’n grote fan van gas (ik hoop niet dat ik nu mensen op de staart trap…) maar bovengenoemde combinatie zorgt gegarandeerd voor problemen.

Ik heb een 2-liter (143 pk) op benzine gereden. Echt een heerlijke auto! Een collega heeft een 2-liter (138 pk) op gas gereden en heeft misschien wel meer dan 10x in een jaar bij de garage gestaan. Soms tot enkele dagen. Zelfs de gasleverancier wist het niet. Volgens Citroën was dit een slechte combinatie en van de leasemaatschappij mocht hij gewoon op benzine gaan rijden (ondanks dat de leaseprijs op gas was gebaseerd)

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 03 januari 2007 01:34 PM
  [ # 11 ]
Jorikl schreef:

Ik heb een 2-liter (143 pk) op benzine gereden. Echt een heerlijke auto! Een collega heeft een 2-liter (138 pk) op gas gereden en heeft misschien wel meer dan 10x in een jaar bij de garage gestaan. Soms tot enkele dagen. Zelfs de gasleverancier wist het niet. Volgens Citroën was dit een slechte combinatie en van de leasemaatschappij mocht hij gewoon op benzine gaan rijden (ondanks dat de leaseprijs op gas was gebaseerd)

En mijn pa heeft 160k zonder problemen met een 138pk op LPG gereden. Enkel af en toe een uitlaatgas storing ( maar ik heb nog geen enkele gas auto gereden die dat niet heeft, nuja de CX Wink ), ervaringen verschillen gelukkig.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 04 januari 2007 01:58 PM
  [ # 12 ]

Vanmiddag, nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Ga even kijken naar een paar C5’s in combi uitvoering, allen behoorlijk ervaren, rond de 140 dkm. Da’s misschien wat minder. Wat je “bespaart” op de aankoopkosten, “haal je later wel in” bij de onderhoudskosten….
Of ik daar nou op zit te wachten…. Afijn, de staat waarin een auto verkeert, complete onderhoudshistorie zegt ook al een hoop.
En, helaas voor alle C5 fans Very Happy een kijkje naar een zeeeer aantrekkelijk alternatief, een stoere Tsjech zal ook plaatsvinden. Alternatief qua ruimte en betrouwbaarheid, ombouw audio gebak en ik hoef geen nieuwe dakdragers te bedingen in de onderhandelingen Laughing
Evenwel, voor het (gebrek aan) comfort is het geen alternatief, dat is duidelijk.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 04 januari 2007 02:51 PM
  [ # 13 ]
superpetur schreef:

(..)En, helaas voor alle C5 fans Very Happy een kijkje naar een zeeeer aantrekkelijk alternatief, een stoere Tsjech zal ook plaatsvinden. (..)

Shocked hoe kan je nu een C5 vergelijken met een Golf Confused:

kijk dan naar een Xsara Break Idea superbetrouwbaar, geen verkeerd model, verkrijgbaar met (praktisch) dezelfde beschaafde Diesels als de C5 Wink

zoiets als dit:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.foto?p_spr_id=40283304&p_type_lijst=RL&o_id=3691053

of dit:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.foto?p_spr_id=40283304&p_type_lijst=RL&o_id=3868608

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Harm van Beek
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005

- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Gepost: 04 januari 2007 02:54 PM
  [ # 14 ]
superpetur schreef:

Vanmiddag, nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Ga even kijken naar een paar C5’s in combi uitvoering, allen behoorlijk ervaren, rond de 140 dkm. Da’s misschien wat minder. Wat je “bespaart” op de aankoopkosten, “haal je later wel in” bij de onderhoudskosten….
Of ik daar nou op zit te wachten…. ......iets met Tsjech en zo….
MVG, Peter

140dkm? Dat is net ingereden, man…
Voor de moderne motoren mag dat m.i. geen enkel beletsel zijn.
Hoeveel ga je rijden per jaar?

Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 04 januari 2007 09:38 PM
  [ # 15 ]

Dit wordt lastig, met name kort houden. Goed, daar ga ik… Eerste stop, drachten, C5 2.0 16V. Met gebruiksporen, maar ook een olieplas eronder linksvoor. kon volgens de verkoper niet aan van de C5 komen. Daarom had ik al gekeken, maar er hingen druppels onder het dwarsbalkje achter het kunststof schermpje/stripje. Dus komt het wel van de C5 helaas. Vermoedleijk motorolie, maar ik heb geen zin in een incontinente C5. Een lekke DS is al vervelend genoeg.
Tweede stop, nek aan nek tussen C5 nov 01 en Octavia 1.6i Comfort Combi. voordeel van die laatste, ik kan mijn huidige spullen zo overzetten en mijn huidige dakdragers blijven gebruiken. Verder valt het formaat nog redelijk mee (maar da’s optisch, een ocataaf is slechts 1 hele mm smaller als een C5 combi Very Happy ). Echter, ik had de verkoper gevraagd om in ieder geval de octaaf klaar te hebben voor een klein blokje om. Je voelt um al, dat stond ie niet. Verder zag het er goed uit, maar….. verkoper zette wat druk op de sketel, nu beslissen, anders ging ie naar de handel etc., etc. Helaas voor hem, ik heb een onderzoeksplicht en daarbij hoort gewoon ook even een proefritje. Qua prijs hadden we wel bijna een deal, maar ik had er geen goed gevoel bij, en dan laat ik het liever overgaan. Na het Octaaf debacle had ik helemaal geen trek meer in ook nog de C5.
Dus…
Op weg naar het middagje shoppen langs een duitse dealer.. Want er stond een C5, maar helaas niet wat ik zocht. Gevraagd naar de stoere tsjech. Had ie niet, maar een collega verderop wel. Kort overleg, eerst daar kijken, daarna shoppen.
Wat zie ik bij binnenkomst bij die bewuste college? Juist als eerste een C5. 1.8 16 V, tonnetje op de teller. Geen idee wat voor uitvoering (moet ik morgen even achterhalen). stond echter ook de stoere Tsjech. dus morgen maar even terug (het werd al donker buiten) om een proefrit te maken in de Tsjech Confused  en daarna in de C5 Laughing  Daarna kunnen we wellicht een beslissing nemen.
Kortom, wordt nog vervolgd.
Overigens, kilometers per jaar tussen de 10 en 12 dkm.
Aankooptips welkom, en morgen weet ik meer!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook