Vraagbaak kwijt: fuseekogelhoes vervangen?
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 02 januari 2007 08:31 PM

Hallo!
De AX even door de APK proberen te duwen: paar kapotte hoesjes…
Stuurkogelhoes rechts is al gebeurd, moet nu nog de fuseekogelhoes links doen, en daar heb ik wat meer tips nodig. Maar ben mijn vraagbaak kwijt…?!
Iemand korte/snelle tips?
Cheers! Geert

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 januari 2007 11:08 PM
  [ # 1 ]

Het is een hoesje van een paar euri,maar hiervoor moet de fuseekogel wel los…
draai de moer los en sla rustig met een hamer op de draagarm,terwijl je een zware moker erachter tegenaan houdt.
Meestal komt zo de kogel wel los,ze is namelijk conisch en moet effe ‘schrikken’.
Succes!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 03 januari 2007 12:48 PM
  [ # 2 ]
Pascal schreef:

Het is een hoesje van een paar euri,maar hiervoor moet de fuseekogel wel los…
draai de moer los en sla rustig met een hamer op de draagarm,terwijl je een zware moker erachter tegenaan houdt.
Meestal komt zo de kogel wel los,ze is namelijk conisch en moet effe ‘schrikken’.
Succes!

Hoesjes heb ik al (in diverse maten, € 1,80 per stuk, dus ga je niet dood aan), ik meende me te herinneren dat ik remklauwen uit moest bouwen e.d., maar misschien is dit bij een AX simpeler? Heb het bij de AX dus nooit gedaan en kan zoals gezegd mijn AX-vraagbaak nergens meer vinden… #-o
Is het echt zo simpel als je hierboven zegt? En waar hou je die moker nou precies tegenaan?
In ieder geval bedankt voor je reactie! Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

nsdj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 13 januari 2007 10:32 PM
  [ # 3 ]

als ik het goed begrijp wil je een fuseekogelhoes vervangen, je moet dan de bout verwijderen die de fuseekogel borgt, als je die bout eruit hebt moet de fuseepen er nog uit dit doe je door de draagarm naar beneden te trekken en voorzichtig op de draagarm te tikken met een hamer, je ziet dan de pen uit zijn huis zakken, denk wel om de aandrijfas je moet de centrale moer even loshalen anders heb je kans dat de as uit de bak schiet en dan heb je allen bakolie op de grond liggen.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

greetz, Niels

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 13 januari 2007 11:36 PM
  [ # 4 ]

Inmiddels is de fuseekogelhoes vervangen… Cool  Wat een k*tklus, zeg!
De fusee loshalen was goed te doen, met de tips die ik van jullie heb gekregen. Terugplaatsen heeft een hoop bloed, zweet, tranen en bakolie gekost! Maar goed, het zit er op, ergens volgende week maar eens de APK erop gooien…
Dank voor jullie hulp!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook