Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik heb voor mijzelf berekeningen gemaakt wat het gunstigste is om te rijden met 15000 km, dat is behoorlijk reeel.
Daar kwam uit dat het rijden op diesel dan het meest voordelig was. Nog steeds erg duur natuurlijk ivm een Twingo, maar wel interessant.
Gisteren ben ik even bij de dealer in Hengelo geweest, daar hadden ze nog een 2.0 16v staan uit 96 oid.
Ik heb ze gezegd dat ik wel interesse had, maar dat ik nog niet precies wist welk type ik wilde. Dat m’n vrouw nog niet wist of ze wel zo’n grote auto wilde, kortom, of ik eens mocht rijden om eens te zien of dit wat voor me was, omdat dit het eerste model was wat mij wel aan stond.
Affijn, moeilijk moeilijk, nou nee doe toch maar niet…zucht.
Er was geen kip in de showroom op 3 verkopers na, alsof ze iets beters te doen hadden.
Volgens mij weet elke verkoper wel dat een XM vooral verkocht wordt aan liefhebbers en die doen moeilijk!
Maar goed, ik moest er eerst maar eens over nadenken welk type XM ik zou willen en ik moest mijn vrouw eerst maar eens meenemen en dan was er misschien een basis voor een proefrit…
Je praat over een auto van 3500 euro! Pak die sleutels, rij een rondje om alles te laten zien aan de geinteresseerde, laat hem zelf een rondje rijden voor een eerste indruk, die man wordt enthausiast, haalt z’n vrouw erbij en voila je hebt een XM verkocht en ga niet lopen lullen over het opbouwen van een basis.
maar goed, even uitgetierd
De verkoper gaf wel aan dat XM’s op LPG probleem gevallen waren, veel onderhoud.
Dus mijn voorkeur begint uit te gaan naar een 2.1 td. Ik weet er 1 te staan in Borculo bij Citroville, dus daar ga ik mar eens ervaring op proberen te doen volgend weekend.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
De dealer is Hengelo is een Hork. Dat is bekend.
Je zou ook eens even kunnen vragen bij Ruesink in Enschede. Daar zijn ze over het algemeen een stuk klantvriendelijker.
Dibert (Citroville) is ook een echte liefhebber en als je hem maar in zijn waarde laat een super vent met verstand van zaken en er is altijd een goede deal met hem te sluiten.
Mijn advies: Mail citroville even wat je wilt, hij heeft wel meer types staan, en maak eens een proefrit.
Domme vragen bestaan niet.
FLYING DUCKMAN schreef:De verkoper gaf wel aan dat XM’s op LPG probleem gevallen waren, veel onderhoud.
Tja, dit zegt meer over de dealer dan over een XM op LPG
Hoi,
Zelf heb ik een V6 12v uit ‘94.
Daar heb ik 2 maanden geleden LPG-G3 in laten zetten.
Tot nog toe gaat dat erg goed (~7000 km).
Hoewel de installatie 2x zo duur was als de auto, heb ik er dan ook zeker nog geen spijt van (behalve van de ruimte in de kofferbak, maar een ringtank werd me te klein).
Het verbruik is ongeveer 1 op 7,5
Bij de keuze voor LPG inbouwen heb ik voor mezelf besloten dat ik binnen 1 jaar alle kosten moest hebben terugverdiend. (ivm leeftijd van de auto).
Ook heb ik gekeken wat voor andere auto (met lpg of diesel) ik voor de waarde van de auto en installatie zou kunnen kopen. Maar dan kwam ik niet uit bij iets dat ik betrouwbaar genoeg vond (en al helemaal niet zo lekker luxe).
Voor mij was de keuze dus toch om in een 12 jaar oude auto, met 225.000km op de teller, LPG in te bouwen.
Hallo Flying Duckman,
Ik heb maart vorig jaar een V6 Break gekocht voor €1450 met 150000 km op de teller en er zelf een G3 installatie ingebouwd. Inclusief keuring e.d. was ik voor de ombouw €1600 kwijt. Ik heb nu 35000 km gereden naar volle tevredenheid. Het verbruik is gemiddeld iets boven de 1 op 8.
Succes met je afwegingen.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een beetje offtopic;
@adiante
Kun je ons ook vertellen waar je dat hebt laten doen? De prijs is namelijk goed!
Op deze manier is het dus heel goed mogelijk om in een oudere wagen alsnog een installatie te leggen en toch snel af te schrijven. (En dat geld al helemaal voor G3)
Ik heb de installatie zelf ingebouwd. Vandaar deze prijs. Het solderen van de kabelboom heb ik door de leverancier laten doen.
De spullen heb ik gekocht bij Luccio in Amsterdam. Helaas is Luccio gestopt met de levering van G3 installaties. Op zich moet het niet zo’n punt zijn om iemand anders te vinden die dit soort installatie kan leveren. Mijn ervaring is echter wel dat veel bedrijven niet precies weten wat ze met oudere type inspuiting aan moeten. Je moet echt een een specialist treffen die gedegen kennis heeft van autotechniek.
Ik kom zoals de plannen er nu voorstaan a.s. zaterdag naar de XM-clubmiddag met de XM. Dus belangstellenden kan ik wellciht dan nog verder helpen met informatie en zal de inbouwhandleiding meenemen.
Citroën SM
French show, Italian go…
2 keer een serie 1 xm op lpg g3
citroenc2 schreef:2 keer een serie 1 xm op lpg g3
tja, als je een gasboer vindt die wat meer moeite wil doen is het helemaal niet zo moeilijk: de motor moet aan een emissienorm voldoen en de installatie moet daaraan voldoen.
En als je dan naar een gasFX gaat, krijg je dus geen G3.