Hallo Bas,
Zoals eerder al benoemd je bent echt op zoek naar een speld in de hooiberg! 3de neus 2 dashboard. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dit ook de mooiste combinatie vindt. Is het misschien geen betere optie om een “sleutelbak” te kopen tussen de 3 á 4000 eurie en die weer opnieuw op te bouwen want dan heb je een top auto! En hoef je geen enkele concessie te doen? Alleen een hoop werk! maar het blijft niet knagen van had ik maar…..
Inderdaad voor 10 mille wil ik hem ook wel in concourstaat! maar bijna concourstaat moet gewoon lukken! Gewoon stevig onderhandelen en geduld hebben. niks is zo duur als directe behoefte bevrediging!
zo weet ik bijv. dat de DS bij wielinga er al heel lang staat minstens 4 jaar leuk uitgangs punt voor onderhandeling?
groetjes Antoine
Nijmegen- Wommels…... aardig ritje…
Aan de andere kant, ik ben twee keer naar Zeist geweest voordat ik een deal kon maken..
Wommels heeft mooie dingen staan, en deze foto’s zijn weer erg mooi, daar zie niet aan af dat het plaatswerk moet gebeuren…. alleen jammer dat er in Wommels geen prijzen (meer) bijstaan. Voordeel, er is daar altijd wel een voorraadje, nette werkplaats en doen veel DS’en.
Wat betreft het kostenplaatje….. afhankelijk van de staat van de dame in kwestie, bedenk wat reparaties mogen kosten. In mijn geval had ik meegenomen welke reparaties er in eerste instantie nodig waren, en dat bedrag heb ik verdubbeld. Kosten tot nu toe 2x aanschaf waarde, maar dat is nog steeds onder de taxatie waarde (da’s voor die mensen die een DS nog zien als diepte investering….... ik investeer in een ondiepe portemonnee ).
Vergeet dus niet je dame na aanschaf te laten taxeren ivm verzekering.
Doe je dat niet, oud ijzer waarde…........
Succes met je proefrit!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Ik ben ook op zoek naar een speld in een hooiberg, vandaar dat ik ook al 2 jaar aan het zoeken ben. Het model wat ik zoek is maar ongeveer een jaar of 2 gebouwd en was nou niet bepaald het meest kwalitatieve jaar, maar ja, welk jaar was dat nou wel.
Een sleutelbak is ook al bijna niet meer te vinden voor 3 tot 4.000 euro, dan kom je eigenlijk terecht bij die auto die bij Wielinga staat voor 7.500 euro. Een gezonde basis waar eigenlijk meteen nog veel aan moet gebeuren, dan geef ik liever 2.500 euro meer uit zodat ik er eerst een paar jaar van kan genieten.
Ik heb op dit moment ook niet de ruimte om te sleutelen, dan moet ik eerst nog een ander huis vinden met een garage aan huis, mijn huidige (huur-)garage heeft namelijk geen stroom dus ook geen licht dus ook geen mogelijkheid om ook maar iets te doen behalve droog parkeren.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Bas schreef:Ik ben ook op zoek naar een speld in een hooiberg, vandaar dat ik ook al 2 jaar aan het zoeken ben. Het model wat ik zoek is maar ongeveer een jaar of 2 gebouwd en was nou niet bepaald het meest kwalitatieve jaar, maar ja, welk jaar was dat nou wel.
Een sleutelbak is ook al bijna niet meer te vinden voor 3 tot 4.000 euro, dan kom je eigenlijk terecht bij die auto die bij Wielinga staat voor 7.500 euro. Een gezonde basis waar eigenlijk meteen nog veel aan moet gebeuren, dan geef ik liever 2.500 euro meer uit zodat ik er eerst een paar jaar van kan genieten.
Ik heb op dit moment ook niet de ruimte om te sleutelen, dan moet ik eerst nog een ander huis vinden met een garage aan huis, mijn huidige (huur-)garage heeft namelijk geen stroom dus ook geen licht dus ook geen mogelijkheid om ook maar iets te doen behalve droog parkeren.
Moet het persé een pallas zijn? Want non pallasen heb ik de afgelopen jaren wel een aantal keren de revue zien passeren op marktplaats.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Lastig als je zo’n specifiek model zoekt. Ik vind persoonlijk dat je voor dat geld niet genoegen hoeft te nemen met rotte deuren. In mijn ogen betekent 10.000 euro voor een DS dat er eigenlijk niets aan mag mankeren… Misschien kun je een paar duizend van de prijs afkrijgen?
pete72ds schreef:is dit er ook 1 ?
Ja, dat is er ook eentje maar dan geen Pallas. Ik hoef ook niet per se een Pallas, ik wil gewoon een halfautomaat uit die bouwjaren omdat voor mij er persoonlijk goede herinneringen aan hangen vanwege mijn vorige DS en omdat ik de combinatie gewoon mooi vind van de nieuwe neus met het oude dashboard.
Ik heb ook een keer proefgereden in een 65’er en in een 72’er maar ik vond de neus, gezien vanuit de bestuurdersstoel van de 65’er niet mooi en de klokkenwinkel van de 72’er vind ik helemaal niets.
Dan kom je terecht bij een paar bouwjaren, een beperkt aanbod en zoals die advertentie op kapaza al zegt, een zeldzaam model en helaas zijn daar de prijzen ook naar.
Ik heb in de afgelopen paar jaar ook een paar hele mooie voorbij zien komen voor hetzelfde geld, waarvan eentje in Frankrijk, alleen toen waren de financien nog niet toereikend. Dit is dus ook niet de eerste die ik zie, echter wel de eerste die enigszins in goede staat is en voor mij persoonlijk betaalbaar.
Dat van die auto bij Wielinga is trouwens wel een goede tip, ik moest die man morgen toch al bellen omdat ik wilde weten wat er nu precies aan het plaatwerk mankeerde omdat ik het op de foto’s ook niet precies kon zien.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat van die spelt, dat klopt… 10.000 is echter wel veel geld voor een ds met rotte deurbakken. LPG kost nieuw ingebouwd 1500 of minder. Dat kan je dus van de prijs aftrekken. Idd kan doordat er lpg in zit er al wat slijtage aan de kop zijn opgetreden en koop je een ds waar straks echt alles uit moet.
Wat voor bekleding zit erin?
wat is de km stand( indien bekend) en klopt die?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het is ook veel geld.
Ik ga vandaag nogmaals terug, ze zijn toch tot 21.00 uur open vanavond, deze keer met een fototoestel en een kladblok om van alle zaken die ik tegenkom een lijstje te maken.
Als ik het goed gezien heb, maar dat zal ik vanavond nog even nakijken, is de LPG installatie nog niet zo oud.
Bekleding is rood stof in zeer goede staat (is niet helemaal van de foto’s op internet af te leiden), zelfs het rubberen stukje waar je rechtervoet op rust tijdens het gasgeven is niet ingesleten.
Km stand (afgelezen) is 37.500 maar ja, de teller van deze DS heeft maar 5 cijfers dus dat is niet echt accuraat
OK, paar vraagjes van mijn zijde uit dan weer.
Stel dat de deurbakken slecht zijn (als ik het me goed kan herinneren is het er maar eentje die echt slecht is), wat moet er dan allemaal wel goed aan zijn om de prijs te rechtvaardigen?
- interieur is goed (ga vanavond nog onder de matten kijken voor waterschade
- bodem is goed op dat ene plekje na waar een blaasje zit (wat is trouwens dat zwarte spul waar de hele bodem mee bedekt is bij DS’en?)
- geen roest op de gebruikelijke plaatsen (voorschermen, wielkasten, achterschermen, b-stijl, c-stijl, watergootjes, kofferbak)
- motor start in 1 keer en de auto komt vrij snel omhoog
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
10.000 euro voor een DS met rotte deuren? Veel te duur.
Hoe weet je dat de bodem goed is?
Citroen!
Geen roest, geen vreemde vervormingen in de bodem, kriksteunen in orde. Moet ik op nog meer dingen letten?
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Onderhoudshistorie, met (schriftelijke) bewijzen is altijd fijn…
Citroen!
Onderhouds historie zou ik wel willen hebben ja, maar helaas.
Is er iemand die interesse heeft om eventueel mee te gaan kijken? Iemand met een beetje verstand van zaken? Kosten worden vergoed uiteraard, ik verwacht niet dat iemand voor niets ergens naar toe rijdt.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou DriverD maar eens een PB sturen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb net een aanbod gekregen van een expert die mee wil vanuit de DS club.
Vanavond ga ik eerst zelf nogmaals kijken, zaterdag de proefrit om te kijken hoe het rijgedrag is en als dat nog steeds goed bevalt, ga ik met de expert kijken, uiteraard tegen betaling.
Ik zal morgen alvast wat foto’s op internet zetten voor de beeldvorming en meteen een verslag maken van wat ik vanavond zie.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat