8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
DSuper-winterklus?
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 18 februari 2007 05:24 PM
  [ # 106 ]

En als laatste de bewuste sleuf in de hoedenplank onder de bekleding:

 

Hij is ongeveer 2 cm breed en 15 cm lang.
Wie?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 18 februari 2007 05:28 PM
  [ # 107 ]

Ik heb dit weekend eigenlijk weing aan de wagen zélf gedaan: meer alle beplatingsdelen gedemonteerd (rubbers en bevestigingen etc eraf) zodat ze volgende week meekunnen naar het werk om geschuurd,uitgedeukt,geplamuurd en gespoten te worden.
Intussen heb ik een mooie mattenset binnen zodat de oude vieze originele weg kunnen (zijn niet meer schoon te maken).
Aankomende zaterdag gaan we lassen: ik heb een lasapparaat geregeld!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 februari 2007 01:39 AM
  [ # 108 ]
Pascal schreef:

En als laatste de bewuste sleuf in de hoedenplank onder de bekleding:

 

Hij is ongeveer 2 cm breed en 15 cm lang.
Wie?

Ik! Very Happy
Het is de aansluiting voor de extra -15C kachel, die in de kofferruimte geplaatst kon worden, door koelvloeistof (vanaf de motorruimte, door 2 lange slangen) verwarmd werd en oa. een uitblaasopening in de hoedenplank had. Doel: achterruit extra snel ontwasemen.
Andere uitblaasopeningen leidden -via slangen- warme lucht naar de voeten van de achterpassagiers.
Kijk voor meer info over de -15C kachel eens in het onderdelenboek! Cool

Citroen!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 februari 2007 09:20 AM
  [ # 109 ]

Ah!  Wink
Bedankt.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 24 februari 2007 07:49 PM
  [ # 110 ]

Een nieuwe dag,nieuwe werkzaamheden:

vandaag eindelijk maar eens met het laswerk begonnen.
De linkerschelp zit erop,en de dakgoot is weer compleet.
Verder de kofferbakverlichting weer werkzaam gemaakt; ik ga op de sloop wel naar een fatsoenlijke schakelaar kijken (wel Cit,geen IDDS).
Tevens de deurschakelaars (binnenverlichting) weer werkzaam gemaakt,en de hoedenplank schoongekrabt.
Klein stukkie onderaan de linker A-stijl ingelast,en alles lekker in de verf en tectyl gezet.
Ik ben niet ontevreden. Very Happy

Wat nu:

de tank eruit,wagen op z’n kant en dan de longeron-bodems uitslijpen en inlassen.
Uitlaat kan er dan ook weer onder.
Ik kreeg van Richard (Citro Classique) het advies gaten in de kokerbalken te boren om zo beluchting en ontwatering te bevorderen.
Iemand ervaring hiermee?
Blijkbaar doen zij het wel (en boren bijvoorbeeld ook in het ‘bakje’ in de voorschermen),met goed resultaat.
We zien wel.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 24 februari 2007 08:22 PM
  [ # 111 ]

Kan wel logisch zijn héé!! waar water stagneert,treed er roest op,dat is een natuurwet die al heel lang bekend is!! wel moeten die gaten goed zuiver gemaakt zijn en nabehandeld met een goed roestwerend middel,dat ze van daaruit niet beginnen te roesten!! In mijn Ds deuren zitten ook gaatje van de Dinitrol behandeling die ze ooit kreeg! Wel die onderaan heb ik er bewust uitgehaald!! het water dat daar nu in komt gaat er zowiezo weer uit Wink

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 februari 2007 09:16 PM
  [ # 112 ]

Vandaag maar een ‘gewoon nieuwerwets en universeel’ massa-schakelaar gekocht bij een automaterialenzaak.
Voordeel: het ding is van plastic,dus rot nooit meer..
Nadeel: ik moet gaan figulieren waar en hoe ik hem wil plaatsen.
Mooiste is wegwerken in het linkerscharnier van de kofferklep,dus daar waar je wasbord op vastgeschroefd zit.
Ik zal eens kijken of ik er een mooie oplossing voor kan verzinnen…
Verder contact gehad met een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in diverse bekledingsmaterialen en wat blijkt:

de originele dakbekleding voor ID’s (wit plastic geribbeld stuffie) is nog wel te krijgen dus…
Ik wordt nog teruggebeld hoelang levering gaat duren en wat de kosten zijn.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 04 maart 2007 09:29 PM
  [ # 113 ]

Goed,waar was ik…

vandaag nog wat kleine zaken gedaan: stuurstangen (dat wil zeggen: de stangen die de koplampen besturen) in de verf gezet, een verloopring gezaagd voor de box de straks in de hoedenplank komt,en wat foto’s gemaakt zodat we het allemaal kunnen volgen Wink

De afgelopen twee weekenden weinig kunnen doen door andere verplichtingen,maar toch wil ik jullie niet onthouden van de vorderingen.

Allereerst zoals ze er nu bijstaat:

 

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 04 maart 2007 09:38 PM
  [ # 114 ]

Zoals je kunt zien is het laswerk aan de bovenzijde nu klaar,en kan ze worden omgedraaid voor wat bodemrestauratiewerk.

Dit   dit   en dit  
is nu weer hersteld in dittum   en dattum   .

Sorry dat dit forum niet de mogelijkheid biedt om bepaalde koppelingen niet rechtstreeks te tonen,maar met aanklikken kom je een heel eind.

Tot een volgende reeks!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 05 maart 2007 09:50 PM
  [ # 115 ]

Dittem en dattum ziet er goed uit. Wat gebruik je als roest preventie?

Profiel  
 
vdBerg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-03-2007

Gepost: 05 maart 2007 09:58 PM
  [ # 116 ]
gjvdh schreef:

Dittem en dattum ziet er goed uit. Wat gebruik je als roest preventie?

Ja, ben ik ook benieuwd naar, dat zwarte…

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 maart 2007 09:03 PM
  [ # 117 ]

Spulletje heet ML,daar heb je een bodem- en holle ruimtetectyl in.
Pikt efkes bij opspuiten,maar is met een paar uur droog en stofvrij.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25609
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 maart 2007 11:44 AM
  [ # 118 ]
Pascal schreef:

Sorry dat dit forum niet de mogelijkheid biedt om bepaalde koppelingen niet rechtstreeks te tonen,maar met aanklikken kom je een heel eind.

Als je je foto’s niet op het brakke fotofukkit host dan kan het wel. Door fotofukkit openen foto’s traag en opent het forum niet meer….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 07 maart 2007 04:23 PM
  [ # 119 ]

zo toch ? Wink
[edit bogaard] Ja zo! [/edit]

.komma

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 maart 2007 08:06 PM
  [ # 120 ]

Goed dan: zijn er andere hosts waar je gratis vangebruik kunt maken die CF wèl direct openen kan?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook