Hoe staat het nu eigenlijk met de verkoop van de C6.
In het begin stelde ik mij gerust als ik af en toe een C6 zag rondrijden, maar nu begin ik toch de indruk te krijgen dat het niet zo goed gaat met de verkoop als het zou moeten zijn.
Always Smile
d’r is volgens mij al een topic over, maar ruwweg kan je zeggen dat de productie nog steeds niet optimaal loopt, maar dat alles wat ze maken verkocht wordt.
In Frankrijk verkopen ze nu ongeveer zoveel C6-en (per maand) als Vel Satis, ondanks dat die er met meer (en goedkopere) motoren is.
In Nederland zijn er in 2006 zo’n 350 op kenteken gezet. Grotendeels de duurste versies.
Men hoopte er in het eerste volle jaar 1000 te kunnen verkopen, maar door leveringsproblemen en de late invoering van de 2.2 is dat dus flink minder.
1000/12 maanden =80/mnd
~350/6.5 = ~55/mnd
In Italie en Engeland is men nog veel later gaan leveren dan NL, DL, FR. Het is nu nog steeds lastig, om er daar eentje te krijgen.
ik denk niet dat ze zich zorgen maken om de vraag, wel om het aanbod (productie/leveringen)
In Nederland moet je ongeveer 5.000 auto’s op de weg hebben om ‘normaal’ te worden in het verkeer, alles minder blijft een zeldzame verschijning. Ik let altijd er goed op en ik ben er het afgelopen jaar pas een stuk of vier tegengekomen.
Exclusiviteit kan natuurlijk ook een voordeel zijn
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Laten we het maar >> IN DIT TOPIC << houden