Hoezo dure kilometers?
Ga het maar eens uitrekenen. Dat omslagpunt als je de auto al hebt ligt erg laag.
439.550 Worden er dit jaar nog zeker 450.000.
Ik heb nog een tellerhuis van een Volcane liggen… Zat te twijfelen om hem in m’n Voltage te stoppen maar dan ben ik die mooie km stand kwijt en heb 2 niet werkende meters…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Mijn Volcane 1.9i staat nu op 244.000! Koppeling begint een beetje te slippen maar verder gaat ie als de brandweer! Inderdaad zelfde klokkenspel als de 16V. Goed uitzicht!!
ZX 1.8i break, 1994, bordeaux rood.
Volvo 940 I.C. aut., Malmo, 1996, vol leer en nog veel meer.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
david.tb schreef:439.550 Worden er dit jaar nog zeker 450.000.
...
poehee.. en ik maar denken dat mijn TurboD het een heel eind geschopt had mijn zijn 311.000 op de teller. Maar zoals ik hier zie, is dat niet eens zo’n speciale gebeurtenis!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
ZX-Cruiser schreef:Huh? Ding zet je erin om toch juist alle meters werkend te krijgen??
KM stand kan je overzetten, is wel een gepriegel.
De oliedruk en temperatuur sensoren moeten in de carter gezet worden, dat lijkt mij een beetje een kl#te klus. Als het er std in zou zitten was het tellerhuis allang verhuist. De km stand doordraaien kost volgens mij met een boortje wat weekjes of heb je een ander idee?
poehee.. en ik maar denken dat mijn TurboD het een heel eind geschopt had mijn zijn 311.000 op de teller. Maar zoals ik hier zie, is dat niet eens zo’n speciale gebeurtenis!
Met wat TLC kom je een heel eind. Je TD is wel een erg fijn blok of niet, ik mis de pit toch wel.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
De oliedruk en temperatuur sensoren moeten in de carter gezet worden, dat lijkt mij een beetje een kl#te klus. Als het er std in zou zitten was het tellerhuis allang verhuist. De km stand doordraaien kost volgens mij met een boortje wat weekjes of heb je een ander idee?
Doet een bovenfrees niet minstens 15.000 rpm? Scheelt weer een factor of 10 in tijd met een boormachine…...
358.000 in nog geen 4 jaar.
HDi 90 pk loopt als nieuw en verbruikt geen druppel (volsynthetische) olie.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Netjes… heel netjes… Wat heb je zoal aan onkosten gehad?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
majestic3jay schreef:ZX-Cruiser schreef:Druk en temperatuur
Dikke shit, ik wil ook een 16kleppert
Ja alleen al vanwege de klokjes
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
177.000 en nog wat. En blijft rijden. Ze word met kou ‘s ochtends niet meer zo snel wakker(warm) als vroeger. Verbruikt wel wat olie, maar dat mag met 13 jaar.
En als ze een golfje spot, wil ze nog wel ff laten merken dat ze pit heeft
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
444000 komt in zicht
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mijn 16 batser loopt tegen de 320DKM aan, laatst nog een compressiemeting gedaan, en netjes 15BAR op ieder cilinder.
Wat hebben we toch fijne beestjes he
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
375200 and counting…
Dat wordt wel 400000 voor de volgende APK.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Tja, ik ben inmiddels ook de 345.000 gepasseerd, niet slecht voor een 1800 benzine.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Ik ben jaloers. Ik kan alleen maar hopen dat die van mij het zo lang uit houdt.
Bijna 206.000 nu. Bij mijn gebruik kom ik ergens in 2015 aan de 345.000
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?