GoofBlikscha schreef:
sinds ik hem gekocht heb, heb ik erg rustig met de auto gereden, nooit boven de 3000 toeren, behalve op snelweg, zo rustig mogelijk schakelen enz. Gisteren heb ik voor het eerst eens wat verder doorgetrokken, en wat meer gas gegeven die auto wil ook hard! ik merk nog wel dat hij het niet met plezier doet, maar het is fijn om te weten dat er wel een beetje power is.
En weet je wat de gein is van die 1600’s? Ze zijn niet toeren-begrensd oid, dus je kunt er, mits de olie en de D-riem in goede staat verkeerd en de motor niet meer handwarm is, ongenadig ver mee doortrekken…
Ich bin ein Breaker
En weet je wat de gein is van die 1600’s? Ze zijn niet toeren-begrensd oid, dus je kunt er, mits de olie en de D-riem in goede staat verkeerd en de motor niet meer handwarm is, ongenadig ver mee doortrekken…
Ik ken een ex-16 TGI-bezitter die vertelde dat ie ‘m tot 7000 toeren had doorgejaagd… terwijl ik me altijd al schuldig voel als ik m’n gti tot de 6000 doe
Harm schreef:En weet je wat de gein is van die 1600’s? Ze zijn niet toeren-begrensd oid, dus je kunt er, mits de olie en de D-riem in goede staat verkeerd en de motor niet meer handwarm is, ongenadig ver mee doortrekken…
Ik ken een ex-16 TGI-bezitter die vertelde dat ie ‘m tot 7000 toeren had doorgejaagd… terwijl ik me altijd al schuldig voel als ik m’n gti tot de 6000 doe
7000 - zo weinig maar
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
tjah met gti de 6500 aan tikke en dan word die ingehouden ops: 6000 is de top wanneer ik schakel als ik es goed doorrij meestal rpm of 3500 op zen max.
Nou ik durf niet echt verder dan 5000-5500 te gaan… De motor klinkt dan al een beetje schreeuwerig en schor…
Binnenkort maar eens proberen met nieuw luchtfilter/bougies en kabels..
(verdelerkap hoeft lekker niet )
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb een toerenteller nodig die verder door kan gaan… Zat laatst onder het laatste streepje… Is geloof ik 7000 toeren, dus reed ik 7150 toeren (ongeveer).
Zoals het er nou uit ziet gaat deze bx het veld ruimen. Financieel kan ik het niet meer aan om meerdere auto’s te hebben, en hoogstwaarschijnlijk ga ik weer 14RE rijden. Waarom moet deze bx weg? Om dat deze de enige is die ik kan verkopen. De deauville wordt steeds minder en rijdt nog altijd niet, en ik kan het niet over m’n hart verkrijgen om de 14RE te verkopen. Nadeel is wel dat de 14Re nog altijd niet soepel rijdt, maar hij rijd in ieder geval, in tegenstelling tot de deauville. Ik wou de deauville ook wel verkopen, maar daar moet eerst weer in geinvesteerd worden, en dat geld heb ik gewoon niet.
Ik spaar nog een paar weken voor nieuwe draagarmlagers achter, en dan gaat hij hoogstwaarschijnlijk weg.
Na deze gaat de deauville weg (na ingrijpende reparatie), en koop ik me een acadiane of 2cv, ik wil wat anders.
Over de auto zelf:
Nog altijd geen problemen met de auto gehad, hij rijd nog altijd perfect, helemaal na dat ik de LHM vervangen en gespoeld heb. De filters zaten niet echt dicht, maar het heeft toch geholpen. Jammergenoeg blijken de lichtmetalen velgen niet te balanceren, na 2x trillen ze nog altijd een beetje bij 100kmh. (niet nadrukkelijk, want als bijrijder voel je het niet eens) De velgjes zien er nou wel geweldig uit, wat een spuitbusje zilververf al niet kan doen. Oja als er nog iemand een voorscherm (links of rechts) heeft in mijn kleur en er vanaf wil, mag die zich melden
Zitten namelijk 2 deukjes in, die eigelijk nog even weggewerkt moeten worden.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Poeh ik moest even spitten, maar ik heb hem weer
Vandaag heb ik voor het eerst een probleem met de bx gehad, het contactslot is stuk… Na een hoop wd40 draaide hij weer een beetje, maar er komt nou ijzervijlzel mee naar buiten, dit zal vast niet goed zijn..
Ook zag ik dat er een veerpootretour afgescheurd was, maar gekgenoeg zat niet alles onder de lhm. Soms is het erg leuk om een niet versleten BX te hebben
En nog altijd hoeven er geen vloeistoffen bijgevuld te worden! sinds ik de bx heb, is er alleen een heeeel klein beetje kvs ingegooid, verder niets.. Binnenkort dit goede gedrag maar even belonen met wat nieuwe sapjes.
Oja gisteren hoorde ik in de bochten ineens een gierend geluid, alsof er iets over de grond sleepte… Ik heb alles gechekt, maar kan niets vinden! wielen lopen vrij, er komt niets tegen de grond oid…. Iemand een idee? ik verdenk een lager…
en omdat het zo mooi weer was heb ik het hele wagenpark maar even gewassen:
Leuk joh fleet owner zijn
Voor grote foto even ‘Foto’ in ‘groteFoto’ veranderen in url
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Mooie rij met bx jes
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Zo, even mijn verhaal doen.
Sinds ik de auto heb, was ik in de veronderstelling dat de ADALS vervangen moesten worden. Achter was de vering niet helemaal optimaal, en de banden stonden een beetje scheef.
Gisteren begon ik ineens een vlink schurend geluid te horen tijden het rijden, wat van rechtsachter kwam. Ik ben gestopt, en zag dat die band aan de binnenzijde slijtage sporen vertoonde. (dus ik in de veronderstelling dat de adals nou definitief dood waren)
Goed, wat doen we dan; lagers bestellen, en de bx gedeeltelijk slopen. Eerst de bx op bokken gezet, draagarmen er onderweg ed. en wat bleek: Er zitten gloednieuwe lagers in!
Glimmend als een spiegel, geen speling, ze draaiden zelfs nog. Na enkle zeer krachtige termen toch maar weer besloten om de boel weer in elkaar te zetten. Toen kwam ik er pas achter dat ik een lekke achterband had, wat de slijtage sporen verklaarde. (wel vreemd dat ik niets gevoeld heb tijdens het rijden..)
Nadat alles gemonteerd was de auto in de hoogste stand, en staan beide wielen keurig recht onder de auto
Ik was erg blij, scheelt mij weer 140 euro. Toen toch maar besloten om eindelijk nieuwe voorremmen te monteren (lagen al een poosje op de plank), dus voorkant op bokken, wiel er af, nieuwe remmen er op, andere kant idem.
Toen ik aan de rechterkant bezig was zag ik dat het subframe een beetje nat was, en spontaan liep er een straaltje LHM onder de auto uit. *zucht* wat nou weer.
Ik heb de auto gekocht met ‘nieuwe’ octopus, maar blijkbaar paste er iets niet, want ze hadden 20 cm van hoogteregelaar naar retourslang niet vervangen. En laat nou juist in die 20 cm een groot gat zitten! Gelukkig had ik nog een stukje soepele lhm slang liggen. Maar klus dat er maar eens in! Ik heb 3 kwartier in de wielkast gezeten. Uiteindelijk de boel weer mooi aangesloten gekregen, slangeklemmen vast, starten en kijken of hij lekt. Hoor ik ineens Ptssssschhhhhhhh… Dus ik kom achter het stuur vandaan om te constateren dat alles, maar dan ook alles onder de motorkap onder de LHM zat. Het bleek dat de slangeklem van mijn reparatie niet sterk genoeg was…. Een half uur, 2 wc-rollen en een nieuwe slangenklem later zat alles weer op zijn plaats, en was het eindelijk tijd voor een proefrit.
En wat blijkt: Het schurende geluid is er nog steeds, en klinkt steeds angstaanjagender. (alleen als ik scherp naar links stuur)
Als goedmakertje blijkt de achterkant weer perfect te veren, en de auto ligt als een blok op de weg Jammergenoeg zijn de lichtmetalen velgen *alweer* uit ballans, dus harder dan 100 heb ik niet kunnen rijden…
Oja, er sprong daarstraks een haas voor de auto, waardoor mijn bumperspoiler een ietwat ander model heeft gekregen. Ik reed 80, en 5 meter voor de auto sprong hij/zij/het ineens voor de auto.. daar rem je niet tegen..
(het ergste was dat de haas in coma lag… dus ik heb de krikslinger even moeten gebruiken..)
Kortom een drukke dag met gemengde gevoelens.
(foto’s volgen)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Sjemig, lijkt me verschrikkelijk om zo’n lief haasje zo dood te rijden.
Succes verder met je BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Sjemig, lijkt me verschrikkelijk om zo’n lief haasje zo dood te rijden.
Succes verder met je BX.
Echtwel… Een ontiegelijk vreselijk gevoel….
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
GoofBlikscha schreef:XBXG schreef:Sjemig, lijkt me verschrikkelijk om zo’n lief haasje zo dood te rijden.
Succes verder met je BX.
Echtwel… Een ontiegelijk vreselijk gevoel….
is nooit leuk om een dier dood te rijden, ik heb ook wel eens een kat aangereden, maar dat vond ik nog vervelender want die heeft een baasje
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
wel goed dat je het beessie uit zijn lijden hebt geholpen!
ik hoop dat je snel de oorzaak van dat schuren vindt, daar kan je zo ongelooflijk geïrriteerd door raken!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Komt dat schurend geluid nu van achter of voor?
Ik had er last van, omdat de modderkuip af en toe (of hoe heet dat ding wat de riemen beschermt in de wielkast) tegen de spanrol van de multiriem aanliep. Dat was dus ook bij alleen zeer scherp naar links draaien.