Beste forummers,
Ik zou snel nog even de stuurkogel vervangen, maar dat gaat dus niet zo snel dan ik dacht. Bij de montage aan de veerpoot draait namenlijk de staafwaar de schroefdraad op zit gewoon mee met de moer die er op gaat.
Zo kom ik natuurlijk niet verder, hoe los ik dit op?
voorbaad dank
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Kun je deze niet borgen? Meestal kun je deze aan het uiteinde met een torx- of inbussleutel borgen.
Als deze borging er niet op zit, dan kun je em meestal tussen het rubber en het begin van het schroefdraad klemmen met een waterpomptang doordat de bout aan 2kanten gevlakt is.
je bedoelt het draad wat aan de kogel vast zit?
zoja, rubber weghalen en er een griptang(moordenaar) eronder op vast zetten en dan los draaien, die stuurkogel gooi je toch weg, als je de horizontale stnag bedoelt, dan kan je ergens een steek sleutel opzetten dan los draaien
kan behoorlijk vast zitten, maar is wel te doen hoor
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Met een krik (lichte is meestal genoeg)spanning zetten op de fusee en dan vastdraaien.
gelukt, dankuwel!
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Hoe is het je gelukt?
Niet echt op een manier zoals het hoort. Ik heb met een smal tangetje eerst aan de onderkant het stokje tegen gehouden van draaien en zodra er voldoende ruimte boven de moer was heb ik hem daar beet gepakt met het tangetje.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Volgens mij is dat een juiste manier als je em op de kop van de bout niet kunt borgen met torx.